Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Ik lees nu toch weer andere dingen. Een kwarttarief van maximaal 120 Euro per jaar met de verplichting de auto 3 maanden te schorsen. Die schorsing moet je dan ook voor betalen?
Bij de schorsing zit ook nog een leuke regeling dat als je de auto niet op de dag af 3 maanden schorst je 3 maanden wegenbelasting mag nabetalen. Leuk addertje lijkt bij.

Midicijnman

Belastingdienst
Eigenlijk kunnen we het niet maken

rpakuypers

Citaat van: Johann op 24-04-2013 23:46:38
Ik lees nu toch weer andere dingen. Een kwarttarief van maximaal 120 Euro per jaar met de verplichting de auto 3 maanden te schorsen. Die schorsing moet je dan ook voor betalen?
Bij de schorsing zit ook nog een leuke regeling dat als je de auto niet op de dag af 3 maanden schorst je 3 maanden wegenbelasting mag nabetalen. Leuk addertje lijkt bij.

Verplicht schorsen in de wintermaanden .......

Groet,
Roger

Luc

Er gaat een brief, naar de tweede kamer, met een advies. Vervolgens moet de 2e kamer dit wetsvoorstel goedkeuren en daarna moet de 1e kamer het ook nog goedkeuren. Dus.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

UserID6342

En wat denk je zelf wat de beslissing zal worden van zowel de 1e als 2e kamer Luc, immers er is een akkoord bereikt met de autoclubs !  Dis is kat in het bakkie zogezegd, en degene met de oldtimers (ja ook de liefhebbers met een dieseltje of LPG die echt geen duizenden km's per jaar rijden) zijn gewoon bedankt.  Klaar.

Als je een benzine ding hebt en je moet verplicht 3 maanden schorsen in de winter, dan moet die ook van de openbare weg afzijn.  Dus mensen moeten al verplicht iets zoeken om dat ding neer te zetten want niet iedereen heeft de luxe om zo'n auto op eigen terrein te kunnen stallen.

Ik kan dan ook echt niet begrijpen dat die clubs hiermee akkoord zijn gegaan.  Fehac, Knac, Anwb, etc. my ass :( :(.

KIM

Toch Dirk is deze regeling al beter dan wat er aanvankelijk op tafel lag.
Ik vraag me ook af wat je als FEHAC enzo nu werkelijk hebt te vertellen bij onze regering...

De 3 maanden schorsing...  Ik hoop dat ze er goed over hebben nagedacht...

Sbv

Wat zijn dan eigenlijk alternatieven. Mopperen dat de regeling niet goed is kunnen we allemaal, maar hoe zou het dan moeten ?
Kijk dan niet enkel naar je eigen belang, maar naar de groep.

Er is een groep mensen die oude stink diesels uit dld halen om zo voordelig te kunnen rijden en er is een groep mensen die een oudere auto graag koesteren om er af en toe eens mee te rijden.

KIM

Eigenlijk is een 60 dagenkaart de mooiste oplossing.
Dan heb je wel stalling nodig, maar ik denk dat een beetje liefhebber dat wel heeft.

arjen850

Te koop, volvo 340 Vario op LPG.. Met veel zorg weer een nette auto van gemaakt  door regering totaal waardeloos gemaakt..
En dan heb ik het alleen over mijzelf. 1 ieder die een mooi bedrijf heeft opgebouwd in oldtimers eens ik heel veel sterkte toe de komende en moeilijke tijd.
Ook denk ik aan alle onderdelen leveranciers, doordat de mensen graag zelf sleutelen (den) aan hun oldtimer werd er daardoor veel onderdelen verkocht, ook dat zal gaan veranderen.. ik hoop dat onze lieve rekenaars die in de top van ons nederland dit hebben meegerekend bij de 28 miljoen die deze regeling op moet leveren.. 1 voordeel is er, de troonswisseling kan er voor de helft mee betaald worden..

Taranis

Citaat van: KIM op 25-04-2013 08:13:22
Dan heb je wel stalling nodig, maar ik denk dat een beetje liefhebber dat wel heeft.

Die stalling heb je toch ook nodig met het nu voorgestelde kwarttarief? Alleen mag je er nu 9 maanden ipv 60 dagen mee rijden...

UserID6342

Eensch, of gewoon afrekenen per gereden kilometer, of nog beter kijk naar Duitsland !  Het is weer typisch iets Nederlands want er moet geld binnenkomen (en zoals gewoonlijk van de melkkoe).  Natuurlijk moet je de ongewenste ontstane situatie aanpakken, maar dit hebben ze zelf veroorzaakt met al hun zo goed gedenk van de afgelopen jaren.  Toentertijd werden ze (de politiek dus) al gewaarschuwd dat dit tot ongewenste situaties zou leiden en dat is precies wat er is gebeurt.

Waarom conformeert Nederland zich niet aan de rest van de omringende landen qua oldtimerregeling ?  Waarom word er verschil gemaakt voor het kwarttarief tussen benzine en lpg/diesel ?  Ja omdat een of andere mafkees heeft bedacht dat lpg/dieselrijders  per definitie (!!) veelrijders zijn.

Gaat echt helemaal nergens over.  Bij de V700V word al overwogen om het lidmaatschap bij de Fehac, etc. per eerst volgende gelegenheid te beëindigen.  En terecht ook !

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 25-04-2013 08:48:38
Te koop, volvo 340 Vario op LPG.. Met veel zorg weer een nette auto van gemaakt  door regering totaal waardeloos gemaakt..
En dan heb ik het alleen over mijzelf. 1 ieder die een mooi bedrijf heeft opgebouwd in oldtimers eens ik heel veel sterkte toe de komende en moeilijke tijd.
Ook denk ik aan alle onderdelen leveranciers, doordat de mensen graag zelf sleutelen (den) aan hun oldtimer werd er daardoor veel onderdelen verkocht, ook dat zal gaan veranderen.. ik hoop dat onze lieve rekenaars die in de top van ons nederland dit hebben meegerekend bij de 28 miljoen die deze regeling op moet leveren.. 1 voordeel is er, de troonswisseling kan er voor de helft mee betaald worden..
Hier nog eentje maatje maar dan een 760 diesel !  Je kunt in 2014 de oudijzerprijs van 0.13 ct per kilo beuren. In mijn geweldige situatie is dat € 175,63.  Auto is 4 maanden terug getaxeerd op ruim € 6000,= , dat rapport is nu ook ineens niets meer waard (maar je mag wel de verzekeringswaarde allrisk er voor betalen) als je een aanrijding krijgt of erger dat er iets met de auto gebeurt, beur je schrotprijs.

"Ze" winnen 28 miljoen, maar kost vele malen meer aan failissementen, WW-aanvragen, etc. etc.

Ben hier echt gruwelijk pissig over

UserID6342

Citaat van: Taranis op 25-04-2013 08:51:52

Die stalling heb je toch ook nodig met het nu voorgestelde kwarttarief? Alleen mag je er nu 9 maanden ipv 60 dagen mee rijden...
Ja klopt, maar de bedoeling was anders !  De bedoeling was een kwarttarief voor alle oldtimers om zo nog iets aan MRB te beuren.  Er was helemaal geen sprake van 3 maanden niet rijden.  Nu is iedereen met een benzine oldtimer verplicht een hok te gaan zoeken waar dat ding 3 maanden in kan want niet iedereen heeft de mogelijkheid om op eigen terrein te stallen !

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 25-04-2013 10:00:07
Nu is iedereen met een benzine oldtimer verplicht een hok te gaan zoeken waar dat ding 3 maanden in kan want niet iedereen heeft de mogelijkheid om op eigen terrein te stallen !

Maar dat heb je toch met die 60-dagen kaart ook? Ik zal wel wat naief zijn, maar ik begrijp werkelijk niet waarom 't zo'n slecht voorstel is?

Marc O.

Ik snap dat het voor veel diesel- en lpg rijders erg zuur is. Persoonlijk kan ik er best mee leven. In de winter rijd ik sowieso niet met die auto. Denk alleen wel dat ik de apk van de V70 in de zomer moet gaan laten doen (is nu dus hartje winter) zodat ik die dag met de 740 kan rijden. Maar als dat alles is....
...The Nile isn't just a river in Africa...