Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Als dus de belastingen van een auto ook voor enkel het auto gebruik zouden zijn zou dit verhaal opgaan.
Helaas is de werkelijkheid anders, er wordt met potjes geschoven totdat het grote geheel klopt.

Want als het dus hier niet uitkomt, zullen ze het ergens anders moeten halen.
De regeling die je nu voorstelt is slechter voor de overheid dan wat het nu is en ze moeten geld binnen halen...
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Citaat van: NinaPaul op 27-04-2013 10:19:09
Als dus de belastingen van een auto ook voor enkel het auto gebruik zouden zijn zou dit verhaal opgaan.
Helaas is de werkelijkheid anders, er wordt met potjes geschoven totdat het grote geheel klopt.

Want als het dus hier niet uitkomt, zullen ze het ergens anders moeten halen.
De regeling die je nu voorstelt is slechter voor de overheid dan wat het nu is en ze moeten geld binnen halen...

Nina, dat is mijn punt dus ook net.

"Don't sugarcoat bullsjips"

Als je graag mijn geld hebt, hef dan ook de belasting waar hij van toepassing is.
Ga niet lopen neuzelen met MRB als je het geld nodig hebt voor (roep eens wat) de gezondheidszorg.

En vooral: Voorkom het gezeur wat je nu hebt met allerhande uitzonderingen/ontheffingen/overige flauwekul.

Één tarief voor iedere weggebruiker en stop het geld dat je heft over autobezit ook daadwerkelijk in de infrastructuur.
Simpel, eenvoudig en voor iedereen zo klaar als een klontje.

Turbo-Geek

Als maandag iedereen de auto naar de sloopt brengt dan gaat per 1 oktober de btw naar 31% !  Het geld komt ergens vandaan en naast de btw en diverse heffingen en accijnsen komt een leuk deel van de melkkoe. Natuurlijk wordt slechts een klein deel gebruikt voor de daadwerkelijke mobiliteit maar dat geld voor alle heffingen en dergelijke.

Mensen die denken dat autorijden ooit echt goedkoper zal worden of dat het gemiddeld goedkoper gaat worden bij bijv. rekening rijden zijn rijp voor het pieter baan centrum.
Er is nu al sprake over duurzame energie heffingen en zo zijn er nog een dozijn zaken te noemen die men niet snel zal geloven.
Soms hebben sommige tijdelijk profijt ergens van maar de grote groep zal altijd geconfronteerd worden met bezuinigen en een duur betaalde vrijheid.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbo-Geek

Nog meer 'rechtvaardig' nieuws !
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21519905/__Wegenbelasting_voor__Polen__.html

Nu maar hopen dat het ook doorgaat en dat het ook uitvoerbaar blijft, dit laatste betwijfel ik ten zeerste.
Enige werkende optie in mijn ogen:
Autobaan vignet kopen voor IEDEREEN zonder NL kenteken, ze kunnen daarmee bijv. een maand in dit land kan rondtuffen.

Niet dat het voor ons het goedkoper zal worden of wij geld terug gaan zien, nog niet in 1000 jaar, maar dat zal wellicht een MRB verhoging weer ff vertragen.

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 27-04-2013 15:33:44

Nu maar hopen dat het ook doorgaat en dat het ook uitvoerbaar blijft, dit laatste betwijfel ik ten zeerste.
Autobaan vignet kopen voor IEDEREEN zonder NL kenteken, ze kunnen daarmee bijv. een maand in dit land kan rondtuffen.

Niet dat het voor ons het goedkoper zal worden of wij geld terug gaan zien, nog niet in 1000 jaar, maar dat zal wellicht een MRB verhoging weer ff vertragen.

Belasting afschaffen en omslaan in de brandstoffen, ben je overal vanaf.

Zuiniger = minder betalen,
Minder rijden = minder betalen
Buitenlanders betalen ook mee.

Kost niets aan tolpoortjes of moeilijke GPS-systemen. Maar die laatste ging natuurlijk ook helemaal niet om de accijns.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Citaat van: Misha op 27-04-2013 18:44:56
Citaat van: Turbo-Geek op 27-04-2013 15:33:44

Belasting afschaffen en omslaan in de brandstoffen, ben je overal vanaf.

Zuiniger = minder betalen,
Minder rijden = minder betalen
Buitenlanders betalen ook mee.

Kost niets aan tolpoortjes of moeilijke GPS-systemen. Maar die laatste ging natuurlijk ook helemaal niet om de accijns.

Alleen heeft een hoge Accijns een groot voordeel, das een deel van het totaal lees percentage en daaroverheen pikken ze de (almaar hogere) BTW ook nog es in ..  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Turbo-Geek

Het levert minder op, anders deed de staat het wel.
Vergis je niet in de hoeveelheid mensen die het dan over de grens halen (het verschil per liter wordt dan wel heel flink) en dat loopt de staat mis.
Daarbij verdienen ze idd zeer weinig aan de mensen die weinig km's rijden, daar hebben ze nu gegarandeerde kosten van.
En de buitenlanders komen ook een heel eind met een moderne diesel en volle tank die ze voor de NL grens volgooien voor hun vakantie aan de kust op het strand en ga je niet heel veel extra aan verdienen.

Idd, eerlijker voor de inwoners van NL maar niet winstgevend voor de staat.

cas

ach.... ik heb een jaar lang voor mijn 3000 kg wegende bus geen MRB hoeven betalen. vervelende is dat het een diesel betreft.... voor de prijs van 1 jaar MRB ligt er een dikke v8 benzine in. dan val ik weer onder de 120,- max per jaar.

ook best  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

cas

Citaat van: Claudia op 28-04-2013 12:04:35
Citaat van: cas op 28-04-2013 12:00:52
ach.... ik heb een jaar lang voor mijn 3000 kg wegende bus geen MRB hoeven betalen. vervelende is dat het een diesel betreft.... voor de prijs van 1 jaar MRB ligt er een dikke v8 benzine in. dan val ik weer onder de 120,- max per jaar.

ook best  ;D

Maar dan mag je er in de winter niet in rijden...

oja  :eusa_wall:   

nouja, dan maar volle tarief op diesel. het niet betalen van de MRB was een fijne bijkomstigheid. Als de verzekeringsmaatschappijen maar niet ook de tarieven gaan veranderen vind ik het best. Ben blij dat ik de 2600 kg wegende pickup nog in de " goede " tijd verkocht heb. Anders was dat ook oud ijzer geweest.

EN de bijtelling mag dik omlaag, want de dagwaarde van mn bus is ook geen drol meer door deze regel.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Turbo-Geek

Citaat van: cas op 28-04-2013 12:11:54

EN de bijtelling mag dik omlaag, want de dagwaarde van mn bus is ook geen drol meer door deze regel.

Hahahahahaha, wishfull thinking ... Net als de WOZ waarde die zou moeten dalen naarmate je huis steeds minder waard wordt ... Tuurlijk.

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 28-04-2013 16:04:18

Hahahahahaha, wishfull thinking ... Net als de WOZ waarde die zou moeten dalen naarmate je huis steeds minder waard wordt ... Tuurlijk.
Oh, maar de WOZ daalt hier ook wel, en best stevig hoor, er is bijna een halve ton vanaf.

rpakuypers

Citaat van: Misha op 28-04-2013 16:35:35

Oh, maar de WOZ daalt hier ook wel, en best stevig hoor, er is bijna een halve ton vanaf.

En nu de hypotheek nog ..............

Groet,
Roger

ZC3rr0r

Tja, ik sta volgens de WOZ waarde nu haast 35k "onder water"....
En de hut staat te koop, wordt lachen dus :-\

rpakuypers

Citaat van: ZC3rr0r op 28-04-2013 17:57:47
Tja, ik sta volgens de WOZ waarde nu haast 35k "onder water"....
En de hut staat te koop, wordt lachen dus :-\

Bij mij exact hetzelfde .............. verkopen is voor mij geen optie dus na de scheiding maar blijven zitten met een fikse hypotheek. Hopelijk keert het tij een keer ;) En mijn oude 740 is dus ook weer belastingplichtig dankzij "onze" roverheid  :eusa_think:

Groet,
Roger

Misha

Citaat van: rpakuypers op 28-04-2013 16:52:24
Citaat van: Misha op 28-04-2013 16:35:35

En nu de hypotheek nog ..............

Groet,
Roger
Wie zegt dat ik een hypotheek heb ? :angel: