Geluid bij de Dieselpompriem - Pul

Gestart door V70Diesel, 21-09-2012 10:48:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70Diesel

Inmiddels 70.000 kilometer met de huidige brandstofpompriem gereden. Er klinkt nu een schurende geluid van de linkerzijde van de motor. De vorige is er bij 60.000 afgelopen.

Een afspraak met Pul motorrevisie Urk gemaakt. Het klinkt goed. Ruim minder dan de helft dan bij de dealer en bovendien heb ik hier veel vertrouwen in gezien de ervaringen op het forum. Nu maar hopen dat het schurende geluid echt de brandstofpompriem is.

fredtref

Hoi Gijs,

Ik begrijp dat je voor de volledige vervanging gaat, distri,waterpomp,span en meeloop rollen en de pompriem, waarom alles ? Normaal is het om de 120.000 de distributie en om de 60.000 de pompriem.

V70Diesel

Ha Fred,

De distributieriem zit er nu ongeveer 80.000 kilometer om dus je hebt gelijk. Gezien het tarief kies ik er nu voor alles te laten doen. De dealer heeft de vorige keer een aantal montagefouten gemaakt dus dit is een mooie schone start.

fredtref

Gijs, voor die prijs hoefde ik er ook niet over na te denken

RonnieDuck

Hallo

Ik ben nu ook wel benieuwd naar die prijs??
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

V70Diesel

Ik ga morgen en zal verslag doen zodra ik terug ben.

V70Diesel

Distributieriem, brandstofriem,beide met alle span rollen + pomp timing, uitstekende kwaliteit klaar terwijl je wacht, 560 euro inclusief. Zit nu aan en broodje paling in de urkse haven te genieten. De auto trekt weer als een lier en het schrapende geluid bleek inderdaad de poelier van de brandstof pomp riem te zijn.
Ik wordt vaste klant bij pul te urk. Zou me bij de dealer minstens 1400 euro kosten

ruspek

das een mooi prijsje zeg, voor een broodje paling :D

Valt mij 101% mee
Als die van mij aan de beurt zijn dan dus op naar Urk!
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

henry classic v70

Citaat van: V70Diesel op 01-10-2012 14:35:11
Distributieriem, brandstofriem,beide met alle span rollen + pomp timing, uitstekende kwaliteit klaar terwijl je wacht, 560 euro inclusief. Zit nu aan en broodje paling in de urkse haven te genieten. De auto trekt weer als een lier en het schrapende geluid bleek inderdaad de poelier van de brandstof pomp riem te zijn.
Ik wordt vaste klant bij pul te urk. Zou me bij de dealer minstens 1400 euro kosten

....was íe een kip aan 't slachten :evil:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4