Aanpassing aan een Ford.....een Ford?...ja een Ford

Gestart door Dennis1974, 02-11-2012 07:55:58

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Iets off topic, maar gezien de moeite die ik erin had gestoken wel het vermelden waard.

Mijn meisje heeft een nieuwe auto. Een Ford Fiesta (hier op zijn winterbanden want de zomer velgen zijn erg dikke velgen :) ):

Nu leek het mij wel leuk om daar de hoofdsteunen met DVD voor de kids die ik nog uit mijn oude Mazda had gehaald in te stoppen. Daarbij zit er in deze auto enkel een aux aansluiting en gezien we erg veel met deze auto rijden wil ik graag (audio) bluetooth, usb, sd en een goed werkende carkit in plaats van de standaard slecht klinkende carkits die in de auto fabrieks af was ingebouwd.

Het eindresultaat van de hoofdsteunen:

Hierbij heb ik de draden door de stoelbekleding heen gedaan en ze in het middenconsole laten uitkomen waarbij ik ze vervolgens aanelkaar geknoopt heb. Hierdoor kunnen ze afzondelijk kijken, maar ook elkaars dvd bekijken. Met name de draden die uitkomen onder de stoel waren een uitdaging want je wil niet dat ze kapot getrokken worden als je de stoel van voor naar achter versteld. Een gepriegel...maar het is gelukt.

Ook zit er een FM transmitter kabel die naar de radio gaat en door op de radio de juiste FM (niet gebruikte) kanaal te kiezen en deze af te stemmen op de dvd hoofdsteunen gaat het geluid ook nog via de boxen (optie kan dus aan/uit gezet worden).

De steunen zijn aan de sigaretten stekker aangesloten voor de spanning. Echter is deze spanning continu dus heb ik een mooi aan/uit knopje in de middenconsole tussen gezet om de spanning of aan of uit te doen.

Deze steunen kunnen SD kaarten lezen, er zit een spel computer in en ze hebben de mogelijkheid om zelf bv een xbox op aan te sluiten.

Dan het andere... Ik wilde een goede carkit, en diverse muziek mogelijkheden. Dan kom je uit (in mijn optiek) bij een Parrot. En wel de MKi9200

Voordat het inbouwen kon beginnen ben ik naar de Ford dealer gegaan omdat de code van de radio enkel bij de dealer is op te vragen. Vervolgens bij Halfords een verloop kabel gehaald. Ford to Iso to Parrot..en we konden aan de slag.

En het eindresultaat:

Een hoop kabels, maar alles is mooi weggewerkt en je ziet geen enkele kabel meer lopen. Van zowel de Parrot als de dvd.

De parrot was ook wel een uitdaging gezien er achter de fabrieksradio geen ruimte zat om de blauwe parrot schakel kast te verstoppen. Deze is uiteindelijk achter het handschoenen kastje gekomen. Hiervoor moest ik om de draden erheen te krijgen een plastic steun doorzagen...damn....toch zonde in een nieuwe auto. Maar goed...die zit achter de radio dus daar zie je niets van en het wordt er niet slapper van.

Vervolgens heb ik een gat geboord in het handschoenen kastje (achterdek) waarin een trosje kabels uitkomt (wel met mooie afdekplaat). Deze kabels bevatten een AUX kabel, een USB kabel en een echte Ipod/Iphone kabel. De SD kaart zit in het display van de Parrot zelf.

Ik vind het al met al erg goed gelukt.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Douwe

Het is maar een Ford...... ;).Maar ik vind het "uitbreidingspakket" en de afwerking  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Netjes hoor,heel erg netjes.

edit:vergeten knipoogicoon toegevoegd.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Dennis1974

Citaat van: Douwe op 02-11-2012 08:45:31
Het is maar een Ford.......Maar ik vind het "uitbreidingspakket" en de afwerking  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Netjes hoor,heel erg netjes.

Mijn dank :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

henry classic v70

Da's mooi gedaan... je bent wel handig met touwtjes/spaghetti :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

LQDI

Kijk dat zijn nog eens klussen die voldoening geven! Ziet er goed uit

elianmars

Jee, wat heb je lekker de ruimte in zo'n Ford! Ik heb in de Audi van mijn vader een Parrot carkit geïnstalleerd, maar daar was het tobben met alle kabels.

Dennis1974

Citaat van: henry classic v70 op 02-11-2012 16:47:58
Da's mooi gedaan... je bent wel handig met touwtjes/spaghetti :D

Valt mee hoor. Is veelal plug&play... het is meer het wegwerken enzo. Het enige is dat je veelal moet loshalen aan dashboard ed. Maar ik heb me eerst op het ford forum ingelezen waar alle boutjes zitten en in welke draai je iets los moet halen enzo. Als je dat weet is het appeltje eitje.

Maar voldoening geeft het zeker :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Citaat van: elianmars op 02-11-2012 18:02:30
Jee, wat heb je lekker de ruimte in zo'n Ford! Ik heb in de Audi van mijn vader een Parrot carkit geïnstalleerd, maar daar was het tobben met alle kabels.

Nou het valt tegen hoor qua ruimte voor de kabels. Ik had hiervoor een Mazda 6 uit 2003....die had pas ruimte. Achter de fabrieksradio had je daar gewoon ruimte voor wel 10 parrot kasten en kabels. echt bizar.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;