Koelvloeistof aftappen en vervangen

Gestart door khana38, 08-10-2012 10:12:46

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Citaat van: khana38 op 24-11-2012 18:05:19
Op dashboard kachelknoppen in hoogste stand. Een 6mm hexegonal inbus in het tuutje van de drain en en open/dicht draaien (op handkracht).
..ehh oke, maar weet je ook wat ik met die koelvloeistof moet?
moet ik me aan de regels van Volvo houden? (DO NOT MIX WITH OTHER COOLANTS)
of komt dat niet zo precies, en kan die doorzichtige prima samen met de restjes van de groene?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

KIM

Originele Volvo koelvloeistof is onverdund (=antivries) en moet je dus aanlengen met water; het spul dat je in de automaterialenzaak koopt is al gemengd.

peteRRR

Hoeveel liter KVS gaat er in de 850 ?
En ik dacht dat groene en blauwe KVS vermengt mag worden en rose moet je niet vermengen.

Groet.

Edit:thanx Joost.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

)()()sT

thuur

Het is beter om geen enkele soort te mengen, dat gaat nl. altijd ten koste van de kwaliteit (dopes, antivrieswaarde, etc.).

Gr 8)

daanium

Citaat van: thuur op 25-11-2012 13:49:49
Het is beter om geen enkele soort te mengen, dat gaat nl. altijd ten koste van de kwaliteit (dopes, antivrieswaarde, etc.).

Gr 8)
Oké, dan is mijn vraag ook meteen beantwoord en ga ik morgen maar even wat groene KVS halen.
...zijn dáár ook nog verschillende in? Of is groen altijd hetzelfde?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Hengeveld

Citaat van: KIM op 24-11-2012 18:29:45
Originele Volvo koelvloeistof is onverdund (=antivries) en moet je dus aanlengen met water; het spul dat je in de automaterialenzaak koopt is al gemengd.

Niet altijd. Ik krijg tegenwoordig bij de dealer 4L-bussen mee die al gemengd zijn.

Is vreemd genoeg een fractie goedkoper dan de geconcentreerde bij 50/50-menging.