Flinke schade aan c70, wat nu?

Gestart door L1on, 11-11-2012 11:13:53

Vorige topic - Volgende topic

L1on

Citaat van: koen.s op 13-11-2012 09:50:20
Weet je al wat meer over de C70?

Ik heb hem net versleept naar mn autoschade-expert, mag alles zelf gaan regelen vanaf nu. http://www.autoschadeharteveld.nl/
Als de schade meevalt laat ik hem repareren bij Harteveld in Wateringen.
subframe of andere kokerbalken worden vandaag bekeken..

L1on

Is nog reparabel voor +/- 2000,- :o excl. onderdelen, heb het advies gekregen om op onderdelenlijn
te gaan vragen voor een voorkant.
Ben nu bezig met invullen op die site,  maar heb geen onderdelennummers.

Sbv

Zou eerst controle op rechtheid laten doen, als de hele boel helemaal krom is zou ik eerst dat laten herstellen.
Onderdelen is denk ik een kwestie van de bekende Volvo demontage bedrijven benaderen of men wat heeft liggen in hopelijk de juiste kleur.

Auto is wel te repareren volgens schade expert ?

UserID6342

Net wat Sander zegt, eerst goed laten controleren.  Als je kokerbalken zijn geraakt / opgestuikt, controleer dan meteen je vloerplaten goed.  Negen van de tien dat deze ook vervangen moeten worden / auto krom is.

L1on

Hij is gelukkig nog recht, op het eerste gezicht bij de expert, ga hem dan ook repareren..
heb al een paat leuke aanbiedingen voor nieuwe neuzen
alleen heb ik geen idee of de zijkant (zijpanelen) ook hetzelfde zijn als bij een S/V70 om over te zetten naar de C?

Ook schijnt het erg moeilijk te zijn om een zwarte motorkap te vinden tot nu toe.. :(

Sbv

Een C70 is redelijk afwijkend kwa plaatwerk.

Koop er 1 in Engeland in juiste kleur, gebruik wat je nodig hebt en verkoop de rest

Recht op het eerste gezicht, maar is eea ook nagemeten. Het zou zonde zijn als je straks allemaal andere delen erop hebt en het blijkt dat de auto alsnog krom is.

Hoe kom je vezekeringstechnisch uit ? Valt alles onder verzekering ?
Onze S70 leek eerst ook recht, maar na controle kon men ons niet garanderen dat de auto weer helemaal in de auto staat zou komen

Uiteraard zijn er wel mensen die het misschien goed kregen, maar verzekering verklaarde de auto total loss bij ons. We zijn er overigens niet slechter van geworden.

L1on

@Sbv ben niet verzekerd hiervoor, ik heb al de keus gemaakt om te gaan repareren. Eea moet bij verwijst vandaan gaan komen.
Zaterdag weet ik weer meer.

UserID6342

Vind het knap dat ze zo kunnen zeggen (zonder te demonteren) dat de auto recht is.... Je kunt dit pas echt en goed zien als je de halve neus eraf gehaald hebt en kruislings nameet (en zelfs dat wilt nog niet alles zeggen, maar wel een hoop)

L1on

Citaat van: Dirk342 op 14-11-2012 23:09:56
Vind het knap dat ze zo kunnen zeggen (zonder te demonteren) dat de auto recht is.... Je kunt dit pas echt en goed zien als je de halve neus eraf gehaald hebt en kruislings nameet (en zelfs dat wilt nog niet alles zeggen, maar wel een hoop)

Je hebt gelijk als je zegt dat je dat niet kan zien, maar hij ziet er nog recht uit. Zegt nu niet veel want geen foto ervan, maar ik vertrouw mn schade expert 100% :) Dat scheelt ook in gevoel. Ik heb de meeste onderdelen gevonden, maar moet ik nog ergens op letten met die 2e hands onderdelen? Ik heb nog wel meer vragen over de onderdelen.  Kunnen bijv. de spatschermen en motorkap van andere types gebruikt worden? 

Sbv

Op het oog leek onze S70 ook gewoon recht, echter na goede controle bleek het toch wat meer ellende te zijn dan gedacht/gehoopt

Voor zover ik weet heeft de C70 afwijkend plaatwerk voor spatborden en motorkap

UserID6342

Citaat van: L1on op 15-11-2012 19:01:42

Je hebt gelijk als je zegt dat je dat niet kan zien, maar hij ziet er nog recht uit.
Assuming is the greatest, enfin je kent de rest wel....

Zegt nu niet veel want geen foto ervan, maar ik vertrouw mn schade expert 100% :)
Dat is een heel mooi iets en ook veel waard maar in deze totaal waardeloos.  Jouw 'mannetje' kan ook niets zien zonder eea te demonteren en het is dan een waarschijnlijke aanname van.  Zie het stukje van Sander en van Marco.

Kunnen bijv. de spatschermen en motorkap van andere types gebruikt worden? 
Dacht ook dat de motorkap anders was, schermen ben ik niet helemaal zeker van.

Voor alle duidelijkheid, hieronder nog even het stukje van Marco geciteerd:

"Het ziet er wel uit als een reparabele schade. Het begint met strippen, zodat je kan zien wat er nou eigenlijk defect is. Of de boel krom is kan je zelf met een beetje geduld wel meten (gegevens staan in vida).  Zo 1 op het oog denk ik dat er wel 2 a 3 uurtjes richtbankwerk in zit.
Let even goed op of de voorste balk van het subframe niet krom is door dat de motor er op "geland"is. "

L1on

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2012 19:18:11

Je hebt gelijk als je zegt dat je dat niet kan zien, maar hij ziet er nog recht uit.
Assuming is the greatest, enfin je kent de rest wel....

Zegt nu niet veel want geen foto ervan, maar ik vertrouw mn schade expert 100% :)
Dat is een heel mooi iets en ook veel waard maar in deze totaal waardeloos.  Jouw 'mannetje' kan ook niets zien zonder eea te demonteren en het is dan een waarschijnlijke aanname van.  Zie het stukje van Sander en van Marco.

Dacht ook dat de motorkap anders was, schermen ben ik niet helemaal zeker van.

Voor alle duidelijkheid, hieronder nog even het stukje van Marco geciteerd:

"Het ziet er wel uit als een reparabele schade. Het begint met strippen, zodat je kan zien wat er nou eigenlijk defect is. Of de boel krom is kan je zelf met een beetje geduld wel meten (gegevens staan in vida).  Zo 1 op het oog denk ik dat er wel 2 a 3 uurtjes richtbankwerk in zit.
Let even goed op of de voorste balk van het subframe niet krom is door dat de motor er op "geland"is. "

Ik heb deze info in mn kop zitten dank hiervoor Dirk. De eerste aanname is dat het gerepareerd kan worden en als het niet kan dan hoor ik het gelijk.

daanium

succes met het opknappen, hij/zij gaat vast weer erg mooi worden, zoals voorheen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

BenC70ES

Citaat van: Sbv op 14-11-2012 21:29:39
Een C70 is redelijk afwijkend kwa plaatwerk.

Van de voorkant zijn de spatborden (boller naar buiten en rond boven het wiel) en bumper specifiek voor de C70.
De motorkap en front zijn voor alle X70's gelijk.
Citaat van: Dirk342 op 15-11-2012 19:18:11
Dacht ook dat de motorkap anders was, schermen ben ik niet helemaal zeker van."

Zie hierboven, net andersom dus.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

UserID6342

Thnx Ben, ik twijfelde echt hierom.