Olie 2.5T

Gestart door nbohemen, 17-12-2011 19:46:43

Vorige topic - Volgende topic

nbohemen

Na enig zoeken zie ik dat er voor turbo motoren andere olie wordt geadviseerd dan voor atmosferische motoren.
Ik heb zelf een 2.5T. Dat is toch weer een andere turbo dan de hoge druk turbo's. Moet ik dan toch voor 5W40 kiezen?

)()()sT

Gewoon 5w40 doen, 10 kan ook maar is koud iets dikker.

LeonW

5w40 is m.i.z. de olie voor deze motor.
Volvo S70 2.5T

nbohemen

En waarom dan niet meteen 0W40? Is toch nog beter?

-D©©©L-

De viscositeit zegt op zichzelf maar heel weinig over de geschiktheid van de olie voor een specifieke motor.

marc-850

Ik gebruik altijd 10W40. Nooit geen problemen.

Misschien ook leuk om je hier even te melden:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25885.0.html

Hebben we er weer en 850 bij met 2.5T blok. (Gezien het lijstje een zeldzame verschijning).

Brick90

Ff schopje omhoog :eusa_whistle:

Heb zelf ook de 2.5T met dus advies 5W40. Echt ik meen me te herinneren iets gelezen te hebben, dat wanneer deze gasgestookt is je beter 10W40 gebruikt. Via zoekfunctie weinig wijzer geworden ???  Is er iemand die mij dit uit kan leggen of en waarom dat dat is?

StefanCJ

Ik lees vrij regelmatig hier op het forum en heb dit nog nooit gelezen. Of heb je het ergens anders gelezen, dat kan natuurlijk ook nog. Ik heb lpi en gebruik al sinds jaar en dag 5W40. Wat Joost hierboven ook zei, 10w40 is koud wat dikker. Of het beter/slechter is, ik durf het niet te zeggen maar vind 5w40 wat prettiger aanvoelen bij koude motor (in een vroegere 850 zat eerst 10w40 en ben toen over gegaan op 5w40, maar het verschil kan ook net zo goed het placebo-effect zijn).

:)