850 doet raar op benzine, zou graag wat bijleren

Gestart door gringo, 28-10-2012 10:21:39

Vorige topic - Volgende topic

gringo

850/10V/2 lieter-1996-automaat.
Start normaal, als je rijd houd die zich in en dan schiet hij er terug door, maar na een paar kilometers gaat ie bijna niet meer vooruit, versta er mij niet aan. Stationair blijft hij wel draaien maar als ik op pedaal druk gaat hij niet.
Wat me ook op val de de laatste twee weken is dat mijn Volvo zijn naald van de toerenteller telkens zo'n 300 toeren naar beneden valt en terug naar normale stand dat is wel permanent de laatste weken.
Wie kan me wat bijleren? Thanks.

bunt

Ik heb dit probleem ook gehad, op den duur valt de auto ook uit tijdens het rijden en begint te stotteren. Naar verschillende garages geweest maar probleem bleef. Uiteindelijk bij na tip in dit forum bij garage Bremer (teteringen) terecht gekomen die het probleem heeft opgelost. Bij mij lag het uiteindelijk aan de temperatuurmeter in de motor. Deze meter was kapot waardoor de benzine toevoer dacht dat de motor koud was en wat extra benzine gaf. Bij een warme motor kreeg de motor dus steeds te veel benzine en verzopen de bougies. Ik ben redelijk a technisch maar ik hoop dat je het begrijpt.

gringo

Ola, alles opgelost was een gevolg van nooit vervangen benzine filter die onder aan de tank rechts hangt.
Wist dat niet.
Pascal.