tcv van ipd inleren met automaat

Gestart door robert31, 11-11-2012 17:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robert31

 :)Hallo allemaal,
FF een vraag over het inleren van een tcv op mijn c70. Deze heeft kort op een s80 gezeten maar volgens de beschrijving die erbij zit past het ook goed op mijn auto.
Er is een beschrijving bij hoe het ding in te leren is. Een paar minuten half belasten, dan een paar minuten met lage toeren, en dan de auto een aantal min uitschakelen en dat 4 keer. Alleen heb ik een automaat. Als ik een paar minuten half power rijd dan ga ik wel heel hard. Heeft iemand hier ervaring mee? En moet zo'n ding nog gereset worden als het uit een andere auto komt? Nu krijg ik steeds de motor in noodloop bij fors accelereren.
Met als foutcode turbodruk te hoog door tcv probleem. Slangetjes zijn ook al vervangen..
Hopelijk weet iemand meer :eusa_pray:
Grt Rob

MEN-O

Ik lees toch iets anders in de handleiding.. 5-7 seconden, anders ga je idd wel erg hard.

"In a safe   and appropriate place, accelerate the vehicle to approx   half of its   maximum   boost level and hold there for   5-7 seconds, then decelerate   to below 30mph.      Proper accelerator modulation   will be necessary to   control the boost level."

Overigens lastig te doen, dit zonder turbodrukmeter..

[handleiding van hier : http://www.ipdusa.com/products/8901/120152-ipd-heavy-duty-turbo-control-valve-hd-tcv-850-s70-v70-c70

robert31

Fijn, bedankt voor de moeite. Scheelt nogal, een paar minuten of seconden ;)
Weet je misschien ook wat er moet gebeuren nu het inrijden vermoedelijk niet goed genoeg gebeurt is? Resetten? Hoe?
Grt Rob

MEN-O

Geen idee, maar  :

Once completed be sure to closely monitor boost pressure when reaching the maximum boost target.
If any inconsistencies or improper boost   levels are   reached,   stop   immediately and have a qualified
technician   inspect the vehicle for any of the following potential issues.
•    Compressor   bypass   valve   leakage
•    Boost   tubing   leaks
•    Vacuum   line   leaks,   vacuum   elbow   leaks
•    Incorrect   waste   gate   setting
•    Stored   codes   in   the   engine   control   module
•    Proper   installation   of   the   TCV
Correct   any   problems   and/or   diagnose   any   on   board   trouble   codes   before   continuing.
If   you   experience   any   inconsistencies   or   improper   boost   levels,   re-install   the   factory   TCV   and   call   our
customer   service   line   at   800-444-6473   for   assistance,   we   are   happy   to   help   you!