Stoelverwarming bedienen op afstand of op tijd?

Gestart door Volvo S70, 17-11-2012 16:10:29

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

gezien het feit het weer koud wordt, en sommigen geen warme garage hebben om hun viervoeter te stallen, vraag ik me af of het mogelijk is om de stoelen voor het instappen al te (laten) verwarmen, bijvoorbeeld met een afstandbediening of iets anders zodat je toch lekker warm kan zitten tot de auto opwarmt tijdens het rijden. :eusa_think:

sven0503

nou ik weet niet, ben er vandaag wel achter gekomen dat als je stoelverwarming aan staat zonder dat je motor draait... je accu wel heeeel snel leeg is.

natuurlijk zijn er 'moderne' auto's die dat soort gadgets hebben, maar dan word volgens mij eerst de auto gestart en dan gaat de stoelverwarming pas aan.

Chris

Ik weet niet hoe het bij een S70 is, maar in de S60 is de stoel binnen 1 a 1,5 minuut warm. Persoonlijk vind ik dat behoorlijk snel, aangezien ik geen standkachel heb gebruik ik nu het kouder is ook de stoelverwaming om het wat sneller warm te hebben voordat het koelwater op temperatuur is. Als het bij jou ook zo snel gaat zou ik niet moeilijk gaan doen... maargoed, dat is persoonlijk. Als je het dan toch warmer wil hebben als je instapt, waarom dan niet gelijk een standkachel ;)?

Volvo S70

bij een S70 met lederen stoelen duurt het wat langer dat ie opwarmt. als hij 5-10 minuten voor ik instap opwarmt, moet het wel genoeg zijn denk ik...

Snellebaksteen

Bij een D5 kun je niet zonder stoelverwarming. Gelukkig is de stoel heel snel warm.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

rogerV701998

Citaat van: Snellebaksteen op 17-11-2012 17:16:01
Bij een D5 kun je niet zonder stoelverwarming. Gelukkig is de stoel heel snel warm.

Bij mijn V70 is ie ook snel warm. Na een paar minuten zet ik 'm weer uit.

grijzev70tdi

Nu de 850 in de stalling staat mis ik de stoelverwarming echt wel. 2 minuten en het word lekker warm :D En kachel duurt niet heel veel langer (minuut of 10)
Grolsch, het klinkt al lekkerder