EGR foutcode, hoe op te lossen?

Gestart door ruspek, 18-11-2012 13:44:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruspek

Citaat van: toppertje op 23-11-2012 18:17:17
Citaat van: ruspek op 18-11-2012 16:13:17
ja
ook bij msa 15.8 gekeken.
ook mj 1998 en 2000
Het is een Pierburg, 074131503
Blijkt de 850 versie te zijn?
(ik heb hem gevonden; vanaf 150 euro.... :eusa_wall:)

Dus ik blijf maar even rijden met lampje

tss,probeer de fiets eens,dat is NOG goedkoper


Een beetje denigrerende opmerking hoor!

Je hebt wel gelijk dat de fiets goedkoper is maar daar gaat het in mijn vraag niet over!
Het gaat er mij om of iemand kan helpen met het oplossen van het geschetste probleem.
Natuurlijk kan ik lukraak alles vervangen maar dat is natuurlijk gekkenwerk.
En 150 euro om te "try and error-en" vind ik te gortig.

Wat ik zo heb gelezen zou een TDI (15.7 motor) afgedopt kunnen worden zonder fout te geven. Hij geeft dus wel foutmelding.
Dus wat zou er dan aan de hand kunnen zijn!

EGR kan het dus eigenlijk niet zijn (is afgedopt)
Welke storingen kunnen nog meer code 235 geven?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook een andere storingscodelijst ronddwaalt op Internet en dat hier code 235 een fout betreft met de turbo.....

Wie o wie weet raad!
(en niet de dealer / specialist want die weet het het ook niet: gaat ook trial en error-en, alles doormeten --> uurtje factuurtje zonder de 100% garantie dat ze het kunnen vinden binnen redelijke tijd.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

RonnieDuck

Als ik alles zo terug lees denk ik dat het een beetje te kort door de bocht is door te zeggen dat het niet aan de EGR kan liggen omdat hij is afgedopt.
Ik denk dat het terug plaatsen van je of een EGR om te kijken of de code dan verdwijnt het makkelijkst is.

Het trial en error wat bij de dealer/specialist volgens jou te duur is moet je dus zelf even uitvoeren. Als de foutcode terug blijft komen en een fout in de EGR aangeeft lijkt het mij namelijk wel uit die hoek te komen.

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

ruspek

OK, dat begrijp ik.
Ben nu bezig om EGR even schoon te maken.
Maar nergens aan de EGR kan ik bedrading ontdekken. Hoe kan er dan een foutcode ontstaan?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

ZC3rr0r

Citaat van: RonnieDuck op 09-12-2012 15:20:26
Als ik alles zo terug lees denk ik dat het een beetje te kort door de bocht is door te zeggen dat het niet aan de EGR kan liggen omdat hij is afgedopt.
Ik denk dat het terug plaatsen van je of een EGR om te kijken of de code dan verdwijnt het makkelijkst is.

Het trial en error wat bij de dealer/specialist volgens jou te duur is moet je dus zelf even uitvoeren. Als de foutcode terug blijft komen en een fout in de EGR aangeeft lijkt het mij namelijk wel uit die hoek te komen.

Mvg Ronald


Ronald,

Blijft een ERG motorstoring niet in het systeem opgeslagen? Dus actief totdat je de foutcodes reset?
Want dan heb je er nog niets aan alleen de EGR terug te zetten, dan moet je ook de computer (laten) resetten.

RonnieDuck

Ja je moet ook resetten maar volgens mij kan Ruben dat zelf.

Aan de EGR zit volgens mij ook geen bedrading maar haalt de ECU de waardes van verschillende sensoren (LMM, Lambda, enz)
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

ruspek

Uitlezen en ressetten kan ik idd zelf, moet geen probleem geven dus.
Wat mij wel trikkert is waar de fout allemaal kan zitten.

Zijn de verschillende onderdelen door te meten oid?

Bij wisseling luchtfilter ging de kap maar zeer moeizaam dicht alsof het filter (Mann filter) niet goed past.
Misschien haalt de LMM daardoor verkeerde waardes binnen????

Kan het helpen om de sensoren schoon te maken?
Waar kan ik ze allemaal vinden?

Maar foutcode 235 is volgens andere lijst (kan hem nog niet vinden maar was Duits of Engels) iets met de turbo.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

MICHEL306

#21
De simpelste oplossing is om t lampje er uit te halen, auto rijdt toch prima verder? de ene tdi geeft wel storing de andere niet als je de egr afdopt/weg haalt.  ligt aan de software versie van je computer  cq bouwjaar auto. Had t zelfde probleem en m laten chippen...maar goed dat wil jij niet.

ps  dit is echt de goedkoopste oplossing.


gr M

Ries van de Zilverschuit

Besef wel dat je dan ook geen seintje meer krijgt als er iets anders aan de knikker is, dat foutcodes oplevert. Hadden ze bij mijn auto ook ongeveer zo gedaan. Daarom een poos met een niet werkende sonde gereden, totdat ik er op een andere manier achterkwam. 

Zou het toch niet zo oplossen. Dat lampje is er niet voor niets.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvo850tsi

Als het lampje brandt door een EGR storing zal een andere storing het lampje niet harder laten branden.... je ziet dus bij een brandend lampje ook niet of er een tweede ( wellicht ergere) storing is. Als je het lampje eruit haalt heb je dus hetzelfde effect...