dynamo, accu of wat anders??

Gestart door ruspek, 16-11-2012 21:31:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruspek

sinds twee weken MM lampje aan het branden.
Volgens dealert zit er een foutmelding tussen de ECU en de tellerbak. (foutcode hoop ikzelf morgen te ontdekken, ben hem nl. vergeten) Zou een duur geintje kunnen worden omdat ze alle bedrading door zouden moeten meten....

Maar nu het volgende: bij koude start kan ik zien aan de lampen dat de stroomvoorziening niet helemaal OK is.
Bij gasgeven branden de lampen feller dan net na het starten. Met starten heeft ie soms ook een beetje moeite. (ik dacht dat het de gloeistiften waren maar ben nu eigenlijk ook niet meer zo zeker)

's middags na het werk heb ik bergens last van.
Dus alleen 's ochtend de eerste keer starten. Na een 2km is het over en barenden de lampen normaal.

Zijn dit bekende symptomen van het één of ander?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

sven0503

mwah, dat zijn er meer die daar last van hebben, die van mij heeft er in de kou ook wat meer moeite mee hoor...

maar begin maar eens met een foutcode achterhalen, dan weet je waar je 't zou kunnen zoeken...

Rob850turbo

#2
Wordt de accu pool warm ?  slecht kontakt tussen de draad en de accu pool?

vaak is er een slecht kontakt tussen de accupool klem en de grote/dikke rode draad.

persoonlijk maak ik deze dan warm en laat er een goede soldeertin in lopen

ruspek

ik zal morgen na de remrevisie de accupolen eens goed schoonmaken.
Al zien ze er wel schoon uit.

Invetten met ????
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

elianmars


ruspek

Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

UserID6342

Ik zie her en der wat diverse berichten verschijnen over 'problemen' met de auto van Ruspek.  is het niet veel verstandiger (en goedkoper) om eens samen met iemand die van wanten weet dat hele ding na te lopen en die dingen te gaan repareren ?

Vergeef me, maar heb het idee dat je nu van het 1 in het ander dondert en liefst nog tegelijk ook.

ruspek

#7
Dirk, Je hebt helemaal gelijk!
1 1/2 week terug is de auto bij Brouwer in Rogat geweest.
Ze hebben daar allen diagnose gesteld, voor de rest niets (op eigen verzoek!)

Uit die diagnosestellingen kwamen een aantal dingen naar boven:
- achterste remschijven krom (gisteren vervangen, ze zaten er nog geen 10000km onder ATE ???) opgestuurd voor garantie!

- lampje Motormanagement brand, code EFI-235 (EGR) geen idee wat het kan zijn, EGR is vorige week afgedopt, storing heb ik eruit gehaald maar komt gelijk weer terug. (misschien heeft het te maken dat het de MSA 15.7 ECU is????)

- trilling bij hogere snelheid; volgens Brouwer aandrijfas LV. In Vadis had ik een stukje gelezen dat trillingen ook van kromme achterremschijven kon komen, die dus eerst maar vervangen. Nog niet op snelweg geweest dus ff afwachten. Anders toch maar nieuwe as eronder (zijn als revisie of remanufacterd nauwelijks te vinden, als  imitatie ook niet)

- Dynamo laadt mooi bij, pooltjes even schoongemaakt. geen probleem verder. Misschien gloeistiften tzt eens doen?

Ik heb (teveel) topics gestart om mijn problemen duidelijk te maken / te krijgen.
Misschien doordat ik zelf te weinig rust heb om af te wachten totdat er een (voor mij) bevredigend antwoord komt.

Maar als er iemand in de buurt van Meppel zit en verstand heeft van de TDI dan ben ik natuurlijk in om eens een middagje te sparren!

Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

UserID6342

EGR afdoppen met een 15.7 en 15.8 MSA kan prima en het lampje is dan ook uit te zetten (door de dealer), mag geen enkel probleem zijn.
Trilling kan veroorzaakt worden door een as, maar is ook (enigszins) vrij simpel te controleren met 2 man.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 19-11-2012 07:45:38
EGR afdoppen met een 15.7 en 15.8 MSA kan prima en het lampje is dan ook uit te zetten (door de dealer), mag geen enkel probleem zijn.
Trilling kan veroorzaakt worden door een as, maar is ook (enigszins) vrij simpel te controleren met 2 man.

Volgens mij is het bij de 15.8 de foutmelding alleen maar uit te zetten door de software te laten aan te passen. En daarvoor moet je niet bij de dealer zijn.
Althans, ik heb nog niet eerder gehoord dat de dealer dit doet/voor elkaar krijgt.

tackle

gleoistiften trekken zomaar tig ampere. Die rukken in het geval van een zwakke accu, zo je amp leeg.