LPG probleem bij kou

Gestart door Ian, 23-11-2012 22:17:57

Vorige topic - Volgende topic

Ian

Hallo,
Een tijdje terug heb ik een 850 2.5I 20V met LPI systeem (met verdamper) uit 1996 gekocht. Nu het wat kouder aan het worden is geeft de auto wat problemen als ik 's ochtends weg wil rijden. De auto start perfect op benzine en ik kan zonder problemen wegrijden. De eerste minuut rijd de auto zoals het hoort, maar zodra hij een beetje opwarmt begint hij kuren te krijgen. De motor begint in te houden en wil geen toeren meer maken. Afhankelijk van hoe hard ik rij wil hij niet meer dan 1000 tot 2000 toeren maken. Gas geven heeft geen zin. Als ik de koppeling in druk kan hij wel iets meer toeren maken maar ook dan houdt hij duidelijk in. Na een halve minuut stotteren is de motor warm genoeg om automatisch over te schakelen naar LPG. Dat doet hij soepel en vanaf dan loopt hij als een zonnetje. Omdat ik dacht dat er iets mis ging bij het omschakelen naar LPG heb ik geprobeerd warm te draaien op benzine. De auto vertoond dan hetzelfde gedrag maar blijft inhouden tot dat ik hem weer op gas zet.

De auto vertoont dit gedrag alleen als het kouder is dan 4 graden ofzo. Overdag wanneer het warmer is doet hij dit niet. Zelf kan ik niet bedenken waar het door komt. Ik hoop dat jullie dit misschien eerder hebben meegemaakt of ideeën hebben waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt,
Ian

grijzev70tdi

LPI is zonder verdamper ;) Dus wat heb je nu? Met of zonder verdamper?

Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

LPI kan nooit met een verdamper zijn.

Het is of een verdamper installatie of een LPI installatie.

Misschien bedoel je Vialle verdamper installatie?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ian

Ohw sorry, er zit een verdamper in. Geen LPI dus :)

grijzev70tdi

aah oke, verdamper niet aan het bevriezen? Genoeg koelvloeistof in de auto zitten?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ian

Er zit genoeg koelvloeistof in. Ik heb het echter zelf nog niet vervangen sinds ik de auto gekocht heb. Zal het voor de zekerheid morgen vervangen. Het ruikt alsof er meer dan gewoon water in zit, maar dan weet ik zeker dat het niet kan bevriezen. Ik geloof alleen niet dat het de afgelopen dagen gevroren heeft.

NinaPaul

Citeergeprobeerd warm te draaien op benzine. De auto vertoond dan hetzelfde gedrag maar blijft inhouden tot dat ik hem weer op gas zet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

LeonW

Volvo S70 2.5T

arjenT5R

Brandstofpompie aan het overlijden?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!