van V70R naar C70 Cabrio

Gestart door plukkie, 21-11-2012 22:56:58

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Citaat van: TonV70R op 18-12-2012 22:39:09
Mooi hoor zo'n V70R FWD  :eusa_clap: :eusa_dance:

Helemaal mee eens!

mooie auto!

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

innocenti

Ik ervaar ook dat mijn lenskoplampen na 5 jaar duidelijk minder licht geven dan toen ze nieuw waren. Heb laatst gelezen dat er waarschijnlijk aanslag komt in de lensbehuizing waardoor de reflectie verminderd. Ga de mijne binnenkort uit elkaar halen en schoon maken.

Heb de mijne 5 jaar in de auto met xenon
Stadslichten kan je vervangen door LED lampjes. T10 aansluiting nodig.

plukkie

Volgens mij zijn de koplampen inderdaad van abm. Ik zal morgen nog even kijken.
Vandaag de Roffel opgehaald bij Mesman. Ze drinkt nu LPG.
Mesman had nog wel wat extra werk om het vermogen (volgens vorige eigenaar 310 pk) aan te kunnen, maar ze doet het perfect. (Bruine injectoren)
Alles zit netjes ingebouwd. Ik zal morgen wel wat foto's maken, maar vooralsnog ben ik erg happy.
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

plukkie

Zo, nu eerst een update:
De Gasinstallatie is ingebouwd.
Eerst maar de foto's van de ingebouwde installatie. Naar mijn mening zit het er erg netjes is.

Wel een beetje krap om nog een lampje te wisselen, maar het gaat net.

De vuldop netjes achter het benzineklepje

Terug gereden en ik ben niet ontevreden,. Het lijkt wel of de auto over nog meer vermogen beschikt.
Daarna ook maar aan de slag gegaan met de ABS computer. In eerste instantie dachten we em even snel uit te bouwen , en dan wilde ik em wel naar Thuur opsturen. Uiteindelijke lukte dit niet De Torx e5 had geen lekkere grip. Een week later hebben we de hele remunit losgehaald en met veel pijn en moeite (uiteindelijk een kleinere dop er over heen getimmerd) kwam de unit los. Er was overduidelijk al eens aan geknutseld, gezien de braakschade aan de behuizing. Omdat ie toch al open was geweest besloot ik zelf maar een kijkje te nemen in plaats van em op te sturen naar Thuur. (Sorry Thuur, Ik keek een beetje op tegen het openbreken, maar dat was u al eerder gedaan) Voordat ik er mee aan de slag ging zag ie er zo uit.

Toen ik de abs-computer verder opende, wat makkelijk ging agv slechte kit, zag ie er van binnen nog behoorlijk netjes uit. Geen water of slechte solderingen, in tegendeel de silicone coating zag er nog onaangetast uit.  Vervolgens heb ik met een scherp mesje de siliconelaag weg gepeuterd:

En opnieuw gesoldeerd:

Uiteindelijk het kastje gekit met zwarte sileconekit (ik hoop dat dit goed is) Vervolgens extra dicht getaped en nieuwe messing schroeven gehaald om de abs-computer weer vast te zetten.

De volgende dag het zaakje teruggezet en toen .....tja de lampjes in het dashboard brandden al niet, dus maar getest in de modder ;D ;D ;D
Ik denk dat de abs het weer doet. Tracs leek niet in te grijpen. Nu maar even wachten op sneeuw. Als iemand nog tips heeft om de tracs te testen houdt ik me aan bevolen, wanneer en hoe grijpt die eigenlijk in?
Verder nog de veren van de achterklep vervangen (origineel), die valt niet meer op mijn kop.
Mits PHEV Outlander ???

mehn

Citaat van: plukkie op 27-12-2012 12:42:56
Als iemand nog tips heeft om de tracs te testen houdt ik me aan bevolen, wanneer en hoe grijpt die eigenlijk in?

TRACS is een wegrijdhulp in bijvoorbeeld sneeuw. Het werkt door de ABS te activeren op het wiel dat doorslipt.

Testen of het werkt? Met nat weer auto in de 1 en met slippende wielen wegtrekken. Als je de ABS hoort dan werkt de TRACS.
Niet dat het helpt, maar je kunt het zo wel testen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

plukkie

Hoi Mehn,
Zoiets vermoedde ik al --> conclusie -> Tracs nog niet geheel op orde :-(
Mits PHEV Outlander ???

rludeke

Mooie auto in de mooiste kleur ;). Mag ik vragen wat je voor de lpi inbouw kwijt was, lijkt mij toch wel een aardige toevoeging. Zit de tank op de plek van het reserve wiel?

KIM

Ik denk dat je TRACS gewoon werkt. Je merkt weinig van de werking; je hoort alleen een tikkend/trillend geluid vanuit het vooronder komen.

plukkie

Nou dan wacht ik daarvoor op een beetje sneeuw, en dan zie ik wel. Voorlopig slipt ie behoorlijk door met al die trappelende paardjes in het vooronder ;D
Heeft iemand nog een tip voor de lampjes in het dashoard? Ik zie door alle links op het forum de bomen in het bos niet meer ???
Mits PHEV Outlander ???

plukkie

Citaat van: rludeke op 27-12-2012 13:19:13
Mooie auto in de mooiste kleur ;). Mag ik vragen wat je voor de lpi inbouw kwijt was, lijkt mij toch wel een aardige toevoeging. Zit de tank op de plek van het reserve wiel?

You have PB

De tank zit inderdaad op de plek van het reservewiel.
Mits PHEV Outlander ???

plukkie

Behoorlijk tijd voor een update,
Inmiddels voldoende sneeuw meegemaakt om te kunnen vaststellen dat de abs en Tracs het beide weer doen. Hoewel je je van de tracks kunt afvragen wat het nut daarvan is.

De laatste tijd viel me op dat bij het doortrekken op de snelweg de auto af en toe slagen leek over te slaan, Heel raar, bij een beetje meer gas springt ie vooruit, bij veel meer gas, hield het in.
Op dit forum eens gespeurd en tot de conclusie gekomen dat het wel eens aan de bougies kon liggen.
Gisteren even langs Dordrecht gereden en 5 originele gescoord (samen met een rubber mattenset en alvast nieuwe remblokken) en hij rijdt weer super.  :eusa_dance:
Wat een verschil! De vorige bougies waren wel behoorlijk ingesleten. Ik schat dat de elektrode afstand wel 1 mm was  :o
(huidige tellerstand 190.424)

Met de LPG-inbouw ben ik erg blij. Hij lijkt haast wel pittiger op gas dan op benzine  :)

Mits PHEV Outlander ???

)()()sT

Op gas wissel ik de bougies elke 25.000 km. ;)

plukkie

Haha, gas zit er pas 1000 km in.... ;D
Mesman had er van mij wel ff nieuwe in mogen doen voor dat geld.
Maar ik ben al lang blij dat ie weer goed loopt  :eusa_dance:
Mits PHEV Outlander ???

plukkie

Vandaag interieurfilter vervangen (koolstof)
Een bedrijf hier om de hoek wil nogal eens stinken, ben benieuwd of ik daar nu van die geur af ben.
Ondertussen begin ik me te ergeren aan een van de vorige eigenaren die gerookt heeft in de auto.
Als iemand tips heeft om de lucht er uit te krijgen houd ik me aanbevolen.

En dan ga ik nu eens speuren op het forum hoe ik de CC weer aan de praat krijg. Ik heb al eens gemorreld aan de sensoren bij de pedalen, maar dat heeft niets opgeleverd  :(. Bij mij heeft de CC nooit gewerkt, en de vorige eigenaar wist niet eens dat ie er op zat  :eusa_wall:

Van de week de T5 garbagerunner alweer verkocht aan een liefhebber die of voor onderdelen of voor nieuwe ingebruikname gaat. Anyway, veel plezier er mee.
Mits PHEV Outlander ???