==OPGELOST==En toen stopte opeens de motor ermee

Gestart door herbe777, 21-11-2012 23:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

herbe777

Citaat van: Dirk342 op 22-11-2012 07:39:04
Als je al iets wilt meten moet je multimeter hebben om te zien hoe of wat.  En ja, alledrie kunnen er zo ineens mee stoppen.

Als je zeker weet dat je brandstof krijgt (zet 'm even op benzine ipv LPG en druk het ventieltje van de injectierail even in), zou ik het daarin zoeken.

Dit gaat automatisch. Hij schakeld na enige tijd van zelf over naar LPG. Op moment van uitvallen stond hij uiteraard op lpg. Maar bij het starten daarna was dit natuurlijk op benzine. Ik weet ook niet hoe je deze installatie op lpg kan laten starten.

En daar komt bij dat ik geen vonk heb.

herbe777

Citaat van: The Volvoboy op 22-11-2012 08:06:28
Citaat van: grijzev70tdi op 21-11-2012 23:45:53
zolang stationair vinden ze niet echt fijn....

Inderdaad, staat zelfs in het instructieboekje ;)

En ik zoek nog een boekje in het Nederlands. Mijn Italiaans is niet best. haha

elianmars

Citaat van: herbe777 op 21-11-2012 23:21:31
Zit ik vanavond lekker een bluetooth carkitje in te bouwen, motorstationair en kachteltje aan.

Geen idee of dit er mee te maken heeft, maar normaal gesproken gooi je de accu los als je met het elektra van een wagen aan de gang gaat.
Nu laat je zelfs de motor nog lopen  :eusa_think:

-D©©©L-

Ik zou de stekkers van  het hoofdrelais naast het relais van de koelfan eens goed nazien. Trilt de stappenmotor van de stationair regelaar ook als je hem op contact zet ?

Voor langdurige stationair loop heeft men generatoren uitgevonden.

herbe777

Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2012 09:09:34
Ik zou de stekkers van  het hoofdrelais naast het relais van de koelfan eens goed nazien. Trilt de stappenmotor van de stationair regelaar ook als je hem op contact zet ?

Voor langdurige stationair loop heeft men generatoren uitgevonden.

Dat begrijp ik. Maar heb ik nu niets aan.
Die hoofdrelaisstekkers ga ik vanavond eens nazien.

Hengeveld

Citaat van: mehn op 22-11-2012 06:50:19
Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 03:01:44
Het gaat om een 850R 2.0 volgens de tekst, dus dan kun je uitlezen onder de motorkap bij ruitensproeierreservoir:

Ilja toch. Je zou toch moeten weten dat een 850R altijd OBD2 heeft ;)
Uitlezen kan dus alleen via de stekker onder de asbak.

Ahum, ja :eusa_shifty:

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2012 09:09:34
Ik zou de stekkers van  het hoofdrelais naast het relais van de koelfan eens goed nazien. Trilt de stappenmotor van de stationair regelaar ook als je hem op contact zet ?

Voor langdurige stationair loop heeft men generatoren uitgevonden.
Uiteraard een eensch ;D

herbe777

Citaat van: Dirk342 op 22-11-2012 14:50:54
Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2012 09:09:34
Ik zou de stekkers van  het hoofdrelais naast het relais van de koelfan eens goed nazien. Trilt de stappenmotor van de stationair regelaar ook als je hem op contact zet ?

Voor langdurige stationair loop heeft men generatoren uitgevonden.
Uiteraard een eensch ;D

Dat snap ik ook wel. Maar hoe gaat dat dan als je in Zweden ingesneeuwd zit?
Ik zal het nooit meer doen. haha.
Maar ik moet nu zoeken naar een oplossing. En als dat stationair draaien de oorzaak is, dan vind ik dat toch best slecht. Het is niet een een of andere auto uit 1968. Maar een computergestuurde injectiemotor met degelijke software, die ergens tegen moet kunnen.

Hengeveld

Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2012 09:09:34
Voor langdurige stationair loop heeft men generatoren uitgevonden.

Schreef je laatst niet in je blog dat je je S70RX een half uur stationair had laten draaien (met motorflush)? ;)

Douwe

Tank leeg? ;)

Mijn krukassensor hield er tijdens het rijden mee op,motor valt stil en geen vonk meer.
Verder had ik geen rare geluiden en ging de startmotor soepel rond.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

herbe777

Citaat van: Douwe op 22-11-2012 21:13:15
Tank leeg? ;)

Mijn krukassensor hield er tijdens het rijden mee op,motor valt stil en geen vonk meer.
Verder had ik geen rare geluiden en ging de startmotor soepel rond.

Kijk, het kan dus wel.
Ik heb de krukassensor doorgemeten. Deze was rond de 230 ohm.
Verder bij de dorpsgarage 3 verschillende testkasten erop. Geen één kon verbinding maken.
Ik ga het internet nog eens afspeuren. Relais 103 was iig goed.

-D©©©L-

Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 17:50:00
Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2012 09:09:34
Voor langdurige stationair loop heeft men generatoren uitgevonden.

Schreef je laatst niet in je blog dat je je S70RX een half uur stationair had laten draaien (met motorflush)? ;)

nee. motor is niet geflushed.
Citaat van: herbe777 op 22-11-2012 22:08:25
Citaat van: Douwe op 22-11-2012 21:13:15
Tank leeg? ;)

Mijn krukassensor hield er tijdens het rijden mee op,motor valt stil en geen vonk meer.
Verder had ik geen rare geluiden en ging de startmotor soepel rond.

Kijk, het kan dus wel.
Ik heb de krukassensor doorgemeten. Deze was rond de 230 ohm.
Verder bij de dorpsgarage 3 verschillende testkasten erop. Geen één kon verbinding maken.
Ik ga het internet nog eens afspeuren. Relais 103 was iig goed.

Hoe staat het met de stationair regelaar ? is ie actief ?


stefanhuijser

Hij heeft toch geen vonk Marco?

Doet mij toch denken aan een sensor..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Henk855

Regel een bobine van de sloop en test, doet ie het dan weet dan weert je wat je moet vervangen. Kan goed zijn dat de spoel in de bobine is doorgebrand.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996