H7 LEDs

Gestart door thuur, 16-01-2013 22:53:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Zijn er hier al ervaringen met (NL goedgekeurde) H7 LEDs in de standaard koplampen?


Gr ???

-D©©©L-

Ehm, bestaat dat überhaupt ?

hathü

Ja dat bestaat, ken 1 iemand die het heeft in zijn ahum VW Golf, volgens hem enkel geschikt als dagrijverlichting en mistlicht. Verder weet er niks van.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 16-01-2013 23:32:49
Ehm, bestaat dat überhaupt ?

Ja voor een euro of 50 al te koop in de reguliere vakhandel. eBay is er ook mee overgoten uiteraard.


Gr :D

-D©©©L-

Citaat van: hathü op 16-01-2013 23:56:18
Ja dat bestaat, ken 1 iemand die het heeft in zijn ahum VW Golf, volgens hem enkel geschikt als dagrijverlichting en mistlicht. Verder weet er niks van.

Ik ben er nog niet zo van overtuigd.  

Een H7 lamp is vrij duidelijk omschreven in de ECE R37 richtlijn: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r037r5e.pdf

hertogjan6

http://www.autostyle.nl/sr-ls7.html

hier een setje H7 led's

maar ik heb zelf geen ervaring met die H7 led's  :eusa_snooty:
ik heb zelf wel h3

groet
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

dopie

#6
H7 Dimlicht is alleen verkrijgbaar voor een paar merken (vw/audi) alleen dat is dan in combinatie met ledkoplamp unit. Verder zijn alle H7 leds, leds die kunnen worden gebruikt voor de mistlampen. Neemt niet weg dat je ze niet in je koplamp unit kunt doen maar je zal er nooit de keuring mee doorkomen (zelf ondervonden). En verder heb je in het donker geen licht waarmee je goed kunt rijden.

Dit is mij verteld toen ik de auto voor een voorkeuring heb laten gaan. Had toen wat meer dingen aan de auto waarvan ik niet wist of het mocht of niet. Zodoende een keuring laten doen en zo kwam ik achter deze dingetjes :).

pwassink

Citaat van: hertogjan6 op 17-01-2013 10:18:35
http://www.autostyle.nl/sr-ls7.html

hier een setje H7 led's

maar ik heb zelf geen ervaring met die H7 led's  :eusa_snooty:
ik heb zelf wel h3

groet

Wat een geld ..   :o
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

hertogjan6

ik heb €20,- voor een setje betaald voor de h3 mistlampen (aanbieding)
normaal prijs €34,95,-
je moet er maar wat voor over hebben   :D

P.S het is zuinig gaat lang mee en tast je chrome lens niet aan wat de meeste hallogeen's wel doen ;)

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

-D©©©L-

Waarom zou iemand dit willen ?
Als je een lamp wilt die geen lichtopbrengst geeft, dan zet je hem toch gewoon uit ?

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 17-01-2013 22:53:20
Waarom zou iemand dit willen ?
Als je een lamp wilt die geen lichtopbrengst geeft, dan zet je hem toch gewoon uit ?
Subtiele Marco humor ;)
Ik kan het wel waarderen. Het probleem met de beste LED's is dat ze op dit moment het zelfde rendement als Xenon lampen hebben. Dus de zelfde mate van verwarming. Een Xenon lamp vindt die hoge temperatuur wel best gedurende een jaar of wat. Een LED wordt daar niet zo vrolijk van. Totdat het rendement van een LED verhoogt wordt is het vrijwel ondoenlijk om LEDS te gebruiken voor iets meer dan parkeerverlichting.

De huidige LED's worden simpelweg te warm om een gelijkwaardige lichtopbrengst te bieden als een Xenon lamp. Audi is samen met Philips al heel ver, maar je wilt de inspanning qua koeling en constructie niet weten.

Ik denk dat de tijd pas rijp is als de landbouw massaal overstapt. De merken om te volgen zijn: Cree, Seoul Semiconductors, Philips en Osram.