Voorruit vervangen dealer of carglass?

Gestart door Edwin, 23-09-2004 19:03:07

Vorige topic - Volgende topic

knoertS70

Citaat van: Sbv op 05-09-2015 16:10:02
Bij de V70n aan huis laten doen door carglass en op speciaal verzoek een originele ruit gekregen. was zeer netjes gedaan. Recent in XC60 door dealer laten doen en ook zeer netjes. Beide wel verzekeringswerk

Ook bij de dealer? Ik moest naar een contractpartner.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Sbv

Ja. Wel op voorhand gevraagd en bevestigd gekregen. Moest wel FOCWA en Bovag erkend hersteller zijn

V70 classic

Ik heb ook gewoon een org ruit via carglass.

Grts. ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

MEN-O

Van de site :

Kwaliteit autoruit volgens OEM-normen

Bij Carglass® gebruiken we alleen glas dat is geproduceerd volgens de OEM-normen en rechtstreeks van de leveranciers komt die ook de autoconstructeurs bevoorraden. Dit betekent dat alle autoruiten die we monteren net zo goed zijn van kwaliteit als de originele ruit die we vervangen.

Hoe kunt u deze autoruiten herkennen?

Het belangrijkste teken is 'het homologatieteken', ook wel het E-keurmerk genoemd. Dit teken heeft betrekking op de technische kwaliteit en optische eigenschappen van een autoruit. Als het E-keurmerk op uw ruit staat, bent u er zeker van dat u te maken heeft met een ruit die voldoet aan de Europese veiligheids- en kwaliteitseisen. Uw veiligheid staat altijd voorop.

knoertS70

Citaat van: Sbv op 05-09-2015 16:25:00
Ja. Wel op voorhand gevraagd en bevestigd gekregen. Moest wel FOCWA en Bovag erkend hersteller zijn

Oké dan. Ik moest naar Carclass of Autotaalglas.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

The Demon

Citaat van: MEN-O op 05-09-2015 19:32:50
Van de site :

Kwaliteit autoruit volgens OEM-normen

Bij Carglass® gebruiken we alleen glas dat is geproduceerd volgens de OEM-normen en rechtstreeks van de leveranciers komt die ook de autoconstructeurs bevoorraden. Dit betekent dat alle autoruiten die we monteren net zo goed zijn van kwaliteit als de originele ruit die we vervangen.

Hoe kunt u deze autoruiten herkennen?

Het belangrijkste teken is 'het homologatieteken', ook wel het E-keurmerk genoemd. Dit teken heeft betrekking op de technische kwaliteit en optische eigenschappen van een autoruit. Als het E-keurmerk op uw ruit staat, bent u er zeker van dat u te maken heeft met een ruit die voldoet aan de Europese veiligheids- en kwaliteitseisen. Uw veiligheid staat altijd voorop.
Ze vergeten het woordje "minimale" ervoor te zetten.

626Ronin

Citaat van: thuur op 24-09-2004 20:58:49
Citaat van: Jeroentjuh op 24-09-2004 14:26:26
Citaat van: thuur op 24-09-2004 13:57:12
Maar ik geloof niet dat de ruit ook maar iets bijdraagt aan de kooi-/dragende constructie.

Een geplakte ruit draagt zeker wel bij aan de stevigheid/stijfheid van de carroserie!

Dat denk ik wel ja. Maar niet dat er een bepaalde 'draagkracht' of 'absorptiekracht bij een ongeluk' op een raam rust, wat ik al zei.

Gr 8)

misschien dat het bij een Volvo minder zwaar weegt door de stevigere kooiconstructie, maar zelfs de kit waarmee je ruiten monteert moet aan strenge eisen voldoen en langer drogen (auto mag niet eens binnen de werkplaats verrold worden) als de auto een passagiersairbag heeft, want die steunt af tegen de voorruit..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

RoelNL

Minimale standtijd bij ruit vervangen Volvo 3uur en inderdaad geen cm bewegen.

Ik vraag me af hoe dat bij carglass gaat monteren gelijk rijden? Dat moet wel een andere soort ruitkit zijn, beter of slechter daar gelaten.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

leons850

Ik mocht bij carglass na 45min pas weer rijden.
Verder drogen duurde daarna nog een paar uur.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

hilko73

Dat zégt Carglass, dat dat kan na 3 kwartier.
Maar dat ís niet zo  :eusa_naughty: Je moet de boel gewoon stilstaand laten drogen na montage.

Maar dat komt Carglass niet goed uit als ze om 3 uur 's middags op een parkeerplaats bij een kantoor een voorruit vervangen en de bestuurder toch echt om 5 uur 's middags naar huis wil met z'n lease-orgel...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Peultje

http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=17401

Een Belg met een voorruit van een AX, maakt fundamenteel geen verschil. Geeft droogtijd van 2 uur voor sneldrogende kit en 8 uur voor normale aan.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

UserID6342

Klopt ook helemaal.... Als je 'm bij de dealer laat vervangen staat de auto verplicht 6 uur stil !!  Al dat 3 kwartier kraam is je reinste onzin....

626Ronin

Citaat van: Peultje op 10-09-2015 21:44:56
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=17401

Een Belg met een voorruit van een AX, maakt fundamenteel geen verschil. Geeft droogtijd van 2 uur voor sneldrogende kit en 8 uur voor normale aan.

heeft die al een airbag? nee, en dan mag je eerder weg.. (al zal een AX wel weer meer flexen in de bocht)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 10-09-2015 21:57:26
Klopt ook helemaal.... Als je 'm bij de dealer laat vervangen staat de auto verplicht 6 uur stil !!  Al dat 3 kwartier kraam is je reinste onzin....

Je mag zelfs t portier niet sluiten met de ramen dicht. :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

peteRRR

Tijd terug zo,n ruit laten plaatsen,..

Moest de auto ook een paar uur laten staan daar en daarna moest de kit/lijm nog eens 20 uur uitharden op een vlakke ondergrond.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla