Grotere velgen dan ook grotere remschijven?

Gestart door KXS70, 02-12-2012 11:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KXS70

Beste allen,

In het voorjaar wil ik de standaard 15 inch velgen onder onze V70 Classic omwisselen voor 16 inch Volvo Perfo velgen. Hieromheen wil ik dan 205/55/16 banden leggen. Een iets hogere zijwang dus (dan wat Volvo voorschrijft), voor net dat beetje extra comfort.

Het is misschien een domme, en reeds vaker gepasseerde, vraag: moet ik dan ook grotere remschijven laten plaatsen? Moeten we dan nog meer aanpassen, zoals de montage van stuuruitslagbegrenzers en andere bouten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Dick



beunmaat

Nee, dat hoeft niet.

Maarrrrrr... met 16 inch velgen heb je de optie om een 302mm set remmen te monteren.
Mocht je dit willen dan heb je andere remklauw brackets nodig en een setje 302mm schijven.
Houd er dan wel rekening mee dat 15inch velgen niet meer passen

Stuuruitslagbegrenzers zijn niet nodig.

mehn

Citaat van: KXS70 op 02-12-2012 11:20:02
moet ik dan ook grotere remschijven laten plaatsen?

Nee hoor dat hoeft niet. Het kan wel als je Perfo's neemt.
Je kunt dan van 280mm remschijven naar 302mm remschijven gaan.
De remklauw blijft dan hetzelfde maar je hebt wel andere brackets nodig waarmee de remklauwen gemonteerd zitten.
In sommige gevallen moet je ook langere remslangen monteren omdat de remklauw nét iets verder van het midden van de as afzit.

Houd er wel rekening mee dat het met 302 remmen geen 15" winterwielen meerkunt monteren.


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Zit ik een heel verhaal te tikken en beunmaat post in de tussentijd exact hetzelfde ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KXS70

Top jongens/ dames, Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee. Groet, Dick

aardigebas

hey dick,

leuk om te lezen dat je blijft pimpen!

Laat ff horen als je een keer in buurt bent kunnen we een keer meeten.

grt,

Bas