Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Evap klep al vervangen of tijdelijk afgedopt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Citaat van: volvobug op 20-02-2018 21:39:44
Evap klep al vervangen of tijdelijk afgedopt?
Toch nog iets vergeten in het rijtje: tijdelijk afgedopt. Geen idee of ie defect is, maar zo sluiten we 'm in elk geval uit.

Wouter1973

Vandaag ben ik even niet zo blij met je, vervelend oud ondankbaar koekblik dat je bent! Ja fijn, dat je in elk geval geen olie lekt. En leuk, dat je met enige regelmaat blije reacties oproept bij mede-weggebruikers. Fantastisch hoor, die thumbs up die je soms krijgt. En ja, tuurlijk ben ik blij dat je me in elk geval dagelijks naar mijn bestemming brengt en weer terug naar huis. En dat ik verdomde lekker zit in die lichtelijk versleten lederen bestuurdersstoel. Leuk hoor, een beetje je spoiler lopen showen en mooi staan doen met je nagenoeg smetteloze en onbeschadigde Columba velgjes.
Maar na alle liefde en aandacht en investeringen van de afgelopen maanden moet je verdomme gewoon eens als een speer die turbo aan het werk zetten en mij een glimlach op mijn gezicht bezorgen als ik het gaspedaal een beetje intrap! :eusa_wall: >:( ;D

elianmars

Je zou er toch moedeloos van worden.... :eusa_shifty:

Wouter1973

Citaat van: elianmars op 21-02-2018 22:12:47
Het wordt tijd dat het ding gewoon eens gaat doen waar ie voor gemaakt is: onbehoorlijk hard scheuren. Ik ben het zat als een oude opa over de wegen te sukkelen. Dan had ik wel een 245 genomen.  :eusa_silenced: ;)

Sbv

ik had de haakse slijper er al ingezet. 3 strikes out...principe.

Auto moet het gewoon doen bij mij en indien nee dan is de liefde heel snel over.

arjenT5R

Citaat van: Sbv op 22-02-2018 08:03:18

Auto moet het gewoon doen bij mij en indien nee dan is de liefde heel snel over.

Ik niet ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: Sbv op 22-02-2018 08:03:18

Dat is wel heel rigoureus, San ;D

arjenT5R

Ruimt wel lekker op...

Genoeg onderdelen op de sloop voor ons ;D

Moesten ze met mensen trouwens ook doen ;D

Scheelt een hoop ruimte in de gevangenissen...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Maar die reservedelen zijn minder lang houdbaar :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Haha! Mooie reacties. ;D
Nee hoor, haakse slijper gaat er niet in. Nog niet.

Wouter1973

Het is wat, met zo'n T-5. Wat klinkt dat ding (gewoon stock uitgevoerd voor zover ik weet) toch lekker bij een peut gas. Ik begin 'm aardig te vertrouwen op bedrijfszekerheid, iets waarvoor ik toch een paar maanden nodig heb. En dan te weten dat ie altijd start en me altijd brengt waar ik moet zijn. En er geen afschuwelijke verborgen gebreken op de loer liggen (afkloppen op het nep-notenhouten dashboard).
De zoektocht naar de 2-3-1 storing is nog niet ten einde, maar heb nu toch wel goede hoop dat vervangen van de pingelsensoren, en meteen een nieuwe inlaatspruitstuk pakking, me toch minstens een stap dichterbij brengt. Ik merk dat ik intussen al op veel minder belangrijke zaken let: tocht bij de deurontgrendelaar, toch die stoelverwarming eens fixen en aan de buitenkant wat kleine krasjes die me beginnen te storen. Af en toe een flauwe benzinelucht aan de bestuurderskant (nee, niet onder de motorkap te ruiken en ook niet in de kofferbak). En oh ja, beide mislampen voor zijn vlak na elkaar uitgevallen. En bij hard remmen moet ik inmiddels best wel een beetje tegensturen, dus die draagarmen voor komen er ook een keer aan. Mogen ze bij het uitlijnen meteen dat stuur weer mooi recht zetten. Het is wel een beetje plannen van wat je uitgeeft en wanneer. Maar dan heb je toch wel een fijne wagen aan zo'n 850.
En waar ik echt heel, heel blij mee ben: het beperkte olieverbruik. Afgelopen 9000 km in totaal 1 liter bij moeten vullen, dat vind ik echt te overzien. En mijn wc blokje onder de kap houdt (tot nu toe, wederom afkloppen) de marters weg. Ook fijn.  :)

Wouter1973

Terwijl de dealer wat uitzoekwerk aan het verrichten was rondom de gemodificeerde klopsensoren, eindelijk van het gerammel van de katalysator verlost. Ik hoef toch pas in november voor de APK, dus leeg dat ding. Iets meer gepruttel stationair, en rijdend iets meer en ander geluid. Ik vind het prima klinken zo. En als ik ergens parkeer staat niet iedereen meer verstoord te kijken naar waar dat irritante gerammel vandaan komt.
Tijdens de operatie met inlaatspruitstuk eraf en klopsensoren wisselen zag ik nog dat onder het afdekplaatje op het kleppendeksel wat olie lag. Precies rondom de olievuldop, dus ik ga een nieuwe bestellen.
Goed, er zit een nieuwe inlaatspruitstuk pakking op, de nieuwe Bosch bougiekabels zijn inmiddels geleverd, en volgende week komt het verloopstekkertje voor de gemodificeerde klopsensoren. Dus wie weet....ben ik volgende week eindelijk van mijn 2-3-1 storing af.  :eusa_dance:
Onderweg naar huis ging spontaan het Tracs en ABS lampje branden, een 'oude bekende' waarvan ik meteen wist dat het de module wel zou zijn. Tenzij....contactsleutel omgewisseld met mijn reservesleutel, et viola. Tracs en ABS weer uit. Mag ook wel weer eens een keer makkelijk gaan. ;)
En ondertussen rij ik rustig verder. Zonder klopsensoren, en dus met minder vermogen en minder turbodruk. Maar ach, dat is niet anders dan de afgelopen tijd. :eusa_think:

Piet

Hmm, voorzichtig zo zonder klopsensoren.
Ook bij rustig rijden.
De ECU heeft nu geen enkele mogelijkheid meer om op eventuele toch optredende knock te reageren met ignition retard en/of brandstofverrijking.

Wouter1973

Citaat van: Piet op 08-03-2018 19:44:51
Hmm, voorzichtig zo zonder klopsensoren.
Ook bij rustig rijden.
De ECU heeft nu geen enkele mogelijkheid meer om op eventuele toch optredende knock te reageren met ignition retard en/of brandstofverrijking.
Volgens mij doet de ECU dat bij voorbaat al als die het signaal van één of beide klopsensoren mist. Ik weet niet wat de ECU dan doet, maar lijkt wel op verlaten ontsteking en daardoor veel minder vermogen. Foutcodes zitten er ook diréct in (1-4-3 en 4-3-3). Heb ik na ca 100 m rijden meteen gecheckt.
Maar ik hoor wat je zegt, ook dan kan de motor pingelen. Ik rij komende dagen even rustig aan. Wat wel scheelt is dat het een AT is, wat het vrijwel onmogelijk maakt om in een te lage versnelling (weinig toeren) met teveel gas te rijden, dan schakelt ie meteen terug.