Type turbo (hij is stuk)

Gestart door ed, 19-06-2004 18:20:30

Vorige topic - Volgende topic

ed

Citaat van: Ludo op 04-07-2004 11:34:10
ed, als ik het goed begrijp moet het euvel nu opgelost zijn?.
dat de motor te arm zou lopen was dat niet te zien tijdens het rollen?.
Ludo,

Het euvel is in pricipe niet opgelost, behalve dan de lekkage en het lambda lampje wat opkwam. Dat werd dus veroorzaakt door de lekke slang van de olieafscheider. Het eigenlijke probleem dat er na de testrun ineens een dikke blauwe walm uitkwam is niet opgelost. Ik denk toch dat dat door de turbo komt.
Of de auto te arm loopt konden we tijdens de testrun niet meten, aangezien er geen CO meter was. Tijdens de run lekte deze slang denk ik nog niet. Dat is pas ontstaan door demontage van de olieafscheider. De slang was zo broos dat demontage teveel was. Vroeg of laat was deze waarschijnlijk toch gaan lekken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

johan283

Al nieuws, is het al opgelost?

ed

Ik had al het een en ander geschreven over mogelijke oorzaken. Ik had inderdaad in deze thread de oplossing nog niet beantwoord.
Het eigenlijke probleem heb ik nooit kunnen achterhalen. Ik heb vlak daarna de carterontluchting schoon gemaakt, en de olieafscheider vervangen. Deze waren niet echt vies, dus ik vermoed niet dat dat de oorzaak is geweest. Daarna was het probleem wel over, en heeft het roken zich nooit meer voorgedaan. Wat het probleem is geweest is dus nog onbekend, maar de turbo is dus in elk geval niet stuk. Ik wel heel erg veel op internet zitten speuren, en kon er eigenlijk niet iets concreets over vinden, buiten dat sommige anderen ook al eens hun turbo hadden vervangen zonder dat dat echt nodig was. Hou het maar op nukkigheid.

Ik was net op de testbank geweest, maar dat verklaart nog niet het roken. Later na thuiskomst rookte de auto ook heel erg. Daarna heeft hij het nooit meer gedaan.

Ik hou wel het oliepeil iets lager dan anders. Aan de andere kant is de auto net voor een beurt geweest, en dan zit hij weer helemaal vol. Ook daarna rookte hij niet.

Raadselachtig allemaal. Hij loopt erg goed momenteel, dus ik laat het maar zo.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

reneetje

Zonder een richting op te wijzen: Zou je de volgende keer zo weer de rollenbank opgaan?

Rene ???

ed

Ja hoor geen probleem. Op straat geef ik ook wel eens gas. Een run op een dynamische testbank zoals in Goes en Oudehaske is niet zo belastend voor een auto als mensen denken. Het duurt maar een paar seconden, en dat is korter dan een keertje doorhalen in zijn 4. Een keertje een auto op topsnelheid testen op de weg is vele malen belastender.
Ik denk dat het een toevalligheid is geweest dat dit precies op de testbank is gebeurd. Had net zo goed ergens anders op straat gebeurd kunnen zijn.

johan283

Als de auto nu goed loopt, niks aan doen