'goedkope' ATF Dextron III-G bij volvo trucks.

Gestart door konniekip, 01-12-2012 18:17:04

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Net een verse kan 20L ATF Dextron III-G gehaald bij volvo trucks, bestelnummer is:  1161996.
Kost 141 incl BTW, kun je dus jaaaren mee vooruit of een aantal keer goed flushen

Dexron Type A, Suffix A Specification introduced in 1957. It requires the oil to meet certain limits regarding its kinematic viscosity.
Dexron IIDGeneral Motors Dexron®-IID Specification. ATF issued in 1975. Contained ATF cooler corrosion requirements not listed in Dexron® - II.
Dexron IIEGeneral Motors Specification Dexron®-IIE. ATF issued in 1991 requiring improved low temperature performance compared to Dexron®-IID, 20 000 cP at minus 40 °C.
Dexron IIIF
GM specification for Automatic transmission oil introduced in 1994. Successor of Dexron IID and IIE.
Dexron IIIG
Successor of Dexron III(F) automatic transmission fluid. This has the same low temperature characteristics as Dexron IIE, but with modifications to anti-oxidancy and friction material. Introduced in 1997.
Dexron IIIH
Dexron III licence H was introduced in June 2003 to replace the Dexron III G fluid. It has an oxidatively stable base oil (group 2 or group 3). Oils according to this specification have longer maintenance of friction properties and anti-shrudder properties, better foam control and a longer fluid life.
Dexron VI
Specification introduced in 2005 to replace Dexron IIIH. This specification requires better stay-in-grade properties, oxidative stability and anti-foam characteristics. Oils meeting this specification can be used with extended drain intervals and are energy conserving.

elianmars

Citaat van: konniekip op 01-12-2012 18:17:04
Net een verse kan 20L ATF Dextron III-G gehaald bij volvo trucks, bestelnummer is:  1161996.
Kost 141 incl BTW, kun je dus jaaaren mee vooruit of een aantal keer goed flushen

Dat laatste valt wel mee. Volgens mij heb je zo'n 14 liter nodig om te flushen.

RemkoT5

Opgraving:

Mijn nieuwschierigheid weerhield mij niet omdat ik ook de automaat ook even flink ga doorspoelen een kannetje van 20,8L besteld bij Volvotrucks Nebim, helaas is de prijs niet meer die van 2012 maar voor 171,- incl btw ben je klaar en heb je ´originele :eusa_think:´ Volvo ATF Dexron III G.
Toch nog ´n 3 euro de liter goedkoper dan de MPM ATF III, die ik normaal gebruikte.

arjenT5R

Eh... je moet die mannol dexron 6 nemen joh is veul goedkoper ;D

Geloof dat ik voor 150 euro 40 liter had...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: RemkoT5 op 16-01-2018 19:01:14
Opgraving:

Mijn nieuwschierigheid weerhield mij niet omdat ik ook de automaat ook even flink ga doorspoelen een kannetje van 20,8L besteld bij Volvotrucks Nebim, helaas is de prijs niet meer die van 2012 maar voor 171,- incl btw ben je klaar en heb je ´originele :eusa_think:´ Volvo ATF Dexron III G.
Toch nog ´n 3 euro de liter goedkoper dan de MPM ATF III, die ik normaal gebruikte.

http://i65.tinypic.com/2aajb4l.jpg

All Dexron-III licenses expired permanently at the end of 2006.

en dat betekent dat het ook niet meer te koop is of nog zal komen.  De enige geldige dexron specificatie is Dexron-VI.
In de praktijk kan je de zeker net zo goede JWS3309 olie voor minder kopen. (standaard in de 5AT mag in de 4AT).

RemkoT5

Citaat van: -D©©©L- op 16-01-2018 20:08:05
Opgraving:

en dat betekent dat het ook niet meer te koop is of nog zal komen.  De enige geldige dexron specificatie is Dexron-VI.
In de praktijk kan je de zeker net zo goede JWS3309 olie voor minder kopen. (standaard in de 5AT mag in de 4AT). Oke maar nu snap ik er even niets meer van, licentie is verlopen in 2006. Oke.
Dat het niet meer te koop is of nog tekoop zal komen. Oke. maar hoe komt dan n 20L vaatje in mn garage die ik vanmiddag heb gekocht en is afgevuld in aug. 2017  

Citaat van: arjenT5R op 16-01-2018 19:47:02

Mooi, ga ik die de volgende keer halen, dank voor de tip. Spekkoper ben jij ook he ;D

Oke maar nu snap ik er even niets meer van, licentie is verlopen in 2006. Oke.
Dat het niet meer te koop is of nog tekoop zal komen. Oke. maar hoe komt dan n 20L vaatje ATF III
in mn garage dat ik vanmiddag heb gekocht en is afgevuld in aug. 2017  

-D©©©L-

Citaat van: RemkoT5 op 16-01-2018 22:49:33
Citaat van: -D©©©L- op 16-01-2018 20:08:05
Opgraving:

en dat betekent dat het ook niet meer te koop is of nog zal komen.  De enige geldige dexron specificatie is Dexron-VI.
In de praktijk kan je de zeker net zo goede JWS3309 olie voor minder kopen. (standaard in de 5AT mag in de 4AT). Oke maar nu snap ik er even niets meer van, licentie is verlopen in 2006. Oke.
Dat het niet meer te koop is of nog tekoop zal komen. Oke. maar hoe komt dan n 20L vaatje in mn garage die ik vanmiddag heb gekocht en is afgevuld in aug. 2017 

Citaat van: arjenT5R op 16-01-2018 19:47:02

Mooi, ga ik die de volgende keer halen, dank voor de tip. Spekkoper ben jij ook he ;D

Dat het niet meer te koop is of nog tekoop zal komen. Oke. maar hoe komt dan n 20L vaatje in mn garage dat ik vanmiddag heb gekocht en is afgevuld in aug. 2017 

Dat is geen dexron III-G

RemkoT5

???

FQ me.  hebben ze me geen rooie reut verkocht dan?

UserID6342

Citaat van: RemkoT5 op 16-01-2018 22:49:33
Dat het niet meer te koop is of nog tekoop zal komen. Oke. maar hoe komt dan n 20L vaatje in mn garage dat ik vanmiddag heb gekocht en is afgevuld in aug. 2017  
Zegt ook helemaal nul komma drie keer niks !  Is net zoals medicijnen, hun licentie (dus van Dexron) is afgelopen maar word nog steeds gewoon verkocht door onder andere hun zelf, maar ook door andere merken die aan die kwaliteitseisen moeten voldoen (is een heel ander iets). Eerst had Dexron het alleenrecht, sinds 2006 niet meer.  En natuurlijk is Dexron VI momenteel de huidige opvolger.  Backwards compatible.

Vergelijking van medicijnen is het volgende, zodra de licentie is afgelopen kunnen er goedkopere, vergelijkbare, medicijnen verstrekt worden van een ander merk.

Hoop onnodig geschreeuw weer hierover en weinig wol, nietszeggend.

En ja, Mannol is goedkoper, nog beter/goedkoper is Toyota ATF-T-IV. Is exact dezelfde olie voor de Aisin 4 bak.  Sterker nog voor de 4 bak volstaat zelfs Dexron ATF II-D !!

RemkoT5

O. gelukkig maar, ik dacht dat ik weer eens in de vot was gepopt.

RemkoT5

Rooie reut is rooie reut, ik ga mn Aisin 4bak der mee spoelen. staat nu toch al klaar.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

€115,-, 20 liter prima kwaliteit, motul "dexron III"

https://oeldepot24.de/motul-103993.html

of de ATF, bijna net zo duur en kan ook in de 5bak:

https://oeldepot24.de/motul-104001.html

RemkoT5

So hey,  ;D dat is preis günstig einkaufen,