trouw aan de 850 / V70

Gestart door groningen850, 30-11-2012 16:29:42

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Is een originele uitlaat eigenlijk helemaal anders of is het gedeelte tot aan de einddempers hetzelfde als een enkele uitlaat? Met andere woorden, kan je op de standaard uitlaat alleen de dubbele dempers monteren zodat je niet de hele uitlaat hoeft te vervangen?

)()()sT

Nou, met heel veel passen en meten en aanpassen heeft een oud forummer ooit het achterste stuk van een AWD-pijp gemonteerd.
Je kunt beter custom e.e.a. laten maken, vanaf de achteras.

Of natuurlijk compleet de bovengenoemde (bv.) Simons monteren... Let dan op een behoorlijke toename van het geluid; mijn uitlaat is nu zelfs wat stiller als voorheen.

Miel850

Pfff. Alweer een NBP. Wat is daar nu nog bijzonder aan?

;D
Ziet er strak uit man. Welkom terug!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Henk855

@ )()()sT, ik heb er een simons onder maar het geluid is juist erg tam te noemen, niets meer dan origineel. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen RVS uitvoering heb, die schijnt namelijk wel veel meer geluid te produceren, zeker tussen de 90 en 120 kilometer.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

)()()sT

Tja Henk, smaken verschillen ;D

Rogé had ook die Simons (Simons is geen rvs) en daar werd je knettergek van die dreun bij 2500 rpm. Arjen850 deelt die mening ;)

groningen850

Hmmm, is die dubbel uitlaat origineel alleen op de AWD geleverd of ook op de FWD? Want als hij ook op de FWD is geleverd dan zou het toch uitwisselbaar moeten zijn? Maar misschien denk ik te makkelijk :)

scania164

Hallo
mijn r heeft ook een rvs dubbele pijp.
Ik heb ook die dreun maar vind het juist bruut klinken :evil:
Zoals gezegd ...smaken verschillen  8)

)()()sT

Citaat van: groningen850 op 01-12-2012 21:59:58
Hmmm, is die dubbel uitlaat origineel alleen op de AWD geleverd of ook op de FWD? Want als hij ook op de FWD is geleverd dan zou het toch uitwisselbaar moeten zijn? Maar misschien denk ik te makkelijk :)

Alleen op de AWD. Dus of je gooit er een complete Simons/JT onder, of je laat het achterste stuk custom lassen.

The Volvoboy

Citaat van: )()()sT op 01-12-2012 21:32:46
Tja Henk, smaken verschillen ;D

Rogé had ook die Simons (Simons is geen rvs) en daar werd je knettergek van die dreun bij 2500 rpm. Arjen850 deelt die mening ;)

Ik heb meegereden met die van Henk, binnenin hoor je hem bij 100 / 120 op de cruise gewoon niet. Als je hem vol opentrapt klinkt ie iets dieper dan origineel, maar herrie maakt ie totaal niet ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

JeroenV