ANWB Prijsverhoging, terechte gang van zaken?

Gestart door thuur, 04-12-2012 23:40:58

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

De ANWBA heedt ons toch wel een.paar keer geholpen op.vakantie. Een keer de Saab in de soep gereden en vervangend vervoer gekregeb. En paar jaar terug met de D5 ook. Toen zelf huurbusje gehuurt en alles vergoed gekregen. Denk wel dat mijn ouders bij de anwb blijven.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: Chris op 05-12-2012 10:01:47
Citaat van: V70R AWD op 05-12-2012 08:02:18
Ik heb opgezegd....
Ook blijf ik dat blad een achterlijk iets vinden. Met hele irritante reclames.

Maar dat vind ik........

Ik lees dat blaadje eigenlijk ook nooit. Verdwijnt ongelezen de prullenbak in meestal, tenzij ik op de voorkant iets zie staan dat m'n aandacht trekt.

Citaat van: elianmars op 05-12-2012 09:50:12
Ik ben al jaren lid van de Wegenwacht. Mijn vrouw ook. We hebben in al die jaren ieder een keer aanspraak moeten maken op hulp. Als ik ga optellen wat ik in die jaren kwijt ben aan lidmaatschap, zijn het wel dure pechgevalletjes geweest  :eusa_think:

Blijkbaar wel nuttig geweest dus, daarom snap ik je opmerking ook niet helemaal.

Ik zou redeneren dat het vooral erg duur is als je er toch nooit gebruik van maakt. Jij hebt er tenminste nog iets aan gehad ;). Tenzij je bedoelt dat je in al die jaren beide één (1) keer gebruik ervan hebt gemaakt. Zoals het er nu staat lees ik dat je ieder jaar allebei een keer gebruik ervan hebt gemaakt.

Nee, ik bedoel dus dat we in al die jaren slechts 1 keer van de hulp gebruik hebben gemaakt.

Ik stond 18 jaar geleden met een geklapte radiatorslang langs de kant. Toen moest ik lid worden, anders zou ik  niet geholpen worden.
Sindsdien lid gebleven  :eusa_shifty:

rpakuypers

Ben 5 jaar lid geweest met "alles erop en eraan" en 2 maal pech gehad. De eerste keer konden ze na 5 uur wachten komen en de tweede keer kon niemand komen omdat het te druk was ................. de problemen zelf maar opgelost en meteen afgezegd  :eusa_snooty:

Groet,
Roger

Chris

Citaat van: elianmars op 05-12-2012 10:59:27
Citaat van: Chris op 05-12-2012 10:01:47
Citaat van: V70R AWD op 05-12-2012 08:02:18
Ik heb opgezegd....
Ook blijf ik dat blad een achterlijk iets vinden. Met hele irritante reclames.

Maar dat vind ik........

Ik lees dat blaadje eigenlijk ook nooit. Verdwijnt ongelezen de prullenbak in meestal, tenzij ik op de voorkant iets zie staan dat m'n aandacht trekt.

Citaat van: elianmars op 05-12-2012 09:50:12
Ik ben al jaren lid van de Wegenwacht. Mijn vrouw ook. We hebben in al die jaren ieder een keer aanspraak moeten maken op hulp. Als ik ga optellen wat ik in die jaren kwijt ben aan lidmaatschap, zijn het wel dure pechgevalletjes geweest  :eusa_think:

Blijkbaar wel nuttig geweest dus, daarom snap ik je opmerking ook niet helemaal.

Ik zou redeneren dat het vooral erg duur is als je er toch nooit gebruik van maakt. Jij hebt er tenminste nog iets aan gehad ;). Tenzij je bedoelt dat je in al die jaren beide één (1) keer gebruik ervan hebt gemaakt. Zoals het er nu staat lees ik dat je ieder jaar allebei een keer gebruik ervan hebt gemaakt.

Nee, ik bedoel dus dat we in al die jaren slechts 1 keer van de hulp gebruik hebben gemaakt.

Ik stond 18 jaar geleden met een geklapte radiatorslang langs de kant. Toen moest ik lid worden, anders zou ik  niet geholpen worden.
Sindsdien lid gebleven  :eusa_shifty:

Aha, dus toch ;D!

Voor mij geldt hetzelfde hoor. Maar ergens wil ik toch graag die 'backup' hebben, ondanks dat het best prijzig is inderdaad. Overigens is 18 jaar al best een tijd ::).

FRANQ

eigenlijk zou je bij elk jaar "geen gebruik" een kortingspercentage moeten opbouwen.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

GeertG

Nog nooit lid geweest met de redenatie zoals Marcel nu schrijft.
Wanneer ik stil kom te staan zie ik het wel. Komt toch nooit op een gelegen moment. Vervelender wanneer mijn vrouw stil zou komen te staan. Aan andere kant is de vraag of we zelf dan niet de hulp kunnen regelen i.p.v. de ANWB.
Wanneer langer onderweg of op vakantie dan hebben we nog altijd de doorlopende reisverzekering (we zijn dus veel op reis  :eusa_whistle:)

En het verhaal van Thuur moedigt het ook niet echt aan.......
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

blauweroffel

@ thuur: ledenraadpleging houden? Denk t niet , komt ze niet uit, want uitkomst van een stemming of zo staat wel vaast, is open deur.

Heb in mijn 32 jarig lidmaatschap drie keer (kan ook 4 zijn geweest) gebruik van ze gemaakt in Nederland.
Het laatste jaar voor het eerst in Frankrijk wegens een kapotte dynamo. Ze hebben voor mij de reparatie "begeleidt". Prima service dat wel.

Een keer volvo assistance toen ik de classic nog had: vastgelopen remklauw: en raad eens wie er op kwam dagen? juist, de ANWB.

Je kan ook overwegen om ter plekke lid te worden als je met pech langs de kant staat. Is wel duurder, maar achteraf veel goedkoper voor mij geweest....., maar ja dat is achteraf.

Heb nu alles over de auto verzekerd bij national academic, ook vervangend vervoer. Prima service en niet duur.

BR

LQDI

Citaat van: blauweroffel op 05-12-2012 11:27:34
Een keer volvo assistance toen ik de classic nog had: vastgelopen remklauw: en raad eens wie er op kwam dagen? juist, de ANWB.

Klopt, als de meest dichtbijzijnde dealer niet in de mogelijkheid is om langs te komen wordt de anwb ingeschakeld

Kingfisher

Ik snap die redenatie van prijsverhoging niet..... omdat de kosten zijn gestegen? Ik heb altijd geleerd, dat als je kosten stijgen moet je minder uitgeven c.q. meer besparen / bezuinigen......  en niet je klant klakkeloos de kosten door de strot duwen.

CarolineB

Wij betalen € 202,-- voor komend jaar, ik denk dat wij in al die jaren 6x gebruik hebben gemaakt van de ANWB.
Maar dit vond ik wel de ergste:
Ooit stond in ik Naarden te tanken en daar kwam ik nooit meer weg, maar helaas pindakaas geen woonplaatsservice: kassa.
Daarna dacht ik Europa dekking te hebben toen ik met een kapotte dynamo met de 440 langs de snelweg in België stil stond, weer kassa :o
Achteraf bleek na België dat alleen Ernest volledig pakket had, tegenwoordig mooi allebei een volledig pakket.

De ANWB is nu inderdaad niet erg netjes bezig, maar we blijven lid met 2 oudere auto's voor ons wel zo handig.

haasje

Wat waarschijnlijk ook wel meespeelt is dat er steeds meer oudere auto's (en dankzij het chronisch geldgebrek van sommige eigenaren, dito onderhoud) rond (blijven) rijden. Hierdoor hebben ze ook een hoop extra werk en dus onkosten. Als ik soms zie wat voor auto's er in de werkplaats binnen komen is het verbazingwekkend dat ze van de anwb niet vaker moeten uitrukken om deze auto's weer thuis te brengen.

Sbv

Binnenkort, maar eens kwaad maken en die zooi eruit doen.

Bij de V70n heb ik Volvo Assistance, bij de S70 hebben we nu ANWB, misschien maar 1 maal per jaar bij dealer op bezoek, dan heeft deze het ook

Taranis

Citaat van: Sbv op 05-12-2012 22:02:05
misschien maar 1 maal per jaar bij dealer op bezoek, dan heeft deze het ook

Ook als ie ouder is dan 10 jaar?

Mijn Volvocard is al een tijdje verlopen en nog steeds geen nieuwe gehad ondanks dat ik de dealer dit jaar genoeg gespekt heb. Wel laatst de KNMV pechservice opgezegd die ik al jaren voor nop betaalde.
Binnenkort eens uitzoeken wat voor pechservice ik via de Interpolis autoverzekering heb, anders kan de ANWB er ook uit. Ik ben 2x naar volle tevredenheid door ze geholpen, maar op die manier een tariefsverhoging doorvoeren vind ik niet netjes.

sammie

Volgens een afspraak van het verbond van verzekeraars kun je alle verzekeringen na een jaar lopen per maand opzeggen met in achtneming van een maand opzegtermijn. Iedereen kan dus de verzekering van de ANWB gewoon opzeggen per 1-2-2013 als je dat nog niet gedaan hebt. Er zal gewoon restitutie van premie gegeven worden over de rest van het jaar.

Let op dat je voor het buitenland wel een automobilisten hulpverzekering bij je reisverzekering afsluit. Is niet standaard. Dat kost ongeveer 20 a 30 euro per jaar.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

t_w

Citaat van: FRANQ op 05-12-2012 11:12:21
eigenlijk zou je bij elk jaar "geen gebruik" een kortingspercentage moeten opbouwen.

Dat klinkt eigenlijk helemaal niet zo verkeerd...
Soort 'no claim' idee, ik ben voor!