foutcode 322

Gestart door ronaldvos2, 29-12-2012 16:37:31

Vorige topic - Volgende topic

ronaldvos2

hallo,

Ik heb sinds 2 dagen een knipperende automaatpijl, en dat hij in een soort van noodloop rijdt. (alleen 2e en 3e versnelling.)
Na uitlezen geeft hij de foutcode 322 aan.(onjuiste overbrengingsverhouding)
na resetten geeft hij gewoon code 111 aan.
als ik dan wil gaan rijden blijft hij alleen in de 2e en 3e versnelling, en na een stukje rijden gaat de pijl ook weer knipperen.
Dit heb ik op het forum meer gelezen, maar bij diegene was het weer goed na een reset. Bij mij komt de storing iedere keer weer terug.

Duld ik hier op een kapotte automaatbak? of zijn er mensen met net zo'n ervaring als ik.

bvd

Ronald

NinaPaul

Olie level controleren (Indien zeer oude olie flushen), wanneer dit niet werkt is de bak "stuk" 2e hands scoren of (deel) revisie zijn dan de oplossing.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ronaldvos2

ik heb in april van dit jaar nog een flush gedaan. dus dan zal de bak wel aan zen einde zijn.

mehn

Zou ook de schakelstandsensor (ook wel PNP switch genoemd) kunnen zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

NinaPaul

Citaat van: mehn op 29-12-2012 19:51:33

Zou je kunnen uitleggen waarom je daar aan denkt?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mehn

De automaat denkt dat de automaat in een andere versnelling staat dan dat de automaat daadwerkelijk staat.
Dan gaat ie in noodloop.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

NinaPaul

Limp-home of noodloop zal in "D" de automaat in 4e versnelling zetten (TS mist deze versnelling) in "L" de 3e versnelling.
Wanneer de TCM signalen mist zal hij in limp-home/noodloop gaan. Dit resulteert dan weer in foutcodes.

-Gottfried Leibniz

ronaldvos2

Citaat van: mehn op 29-12-2012 19:51:33

Ik heb er een half jaar een nieuwe schakelstandsensor opgezet, ik denk niet dat die nu zo snel kapot gaat. Maar ik heb vandaag ook een andere geprobeerd, was dan wel een gebruikte maar daar reageerde hij hetzelfde op.