terugschakelen naar benzine

Gestart door jacques1967, 19-11-2012 19:07:38

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

Heb een tijdje geleden een nieuwe verdamper ,omvl r90e, gemonteerd. Het volgende verschijnsel doet zich sindsdien af en toe voor;

Ik maak een rit van bijvoorbeeld 60 km , hoofdzakelijk autoweg. Na het verlaten van de
autoweg rijd ik met een variabel gangetje van 40-65 km p/uur . Na een km of 2 na het verlaten van de autoweg schakelt plots de lpg installatie over naar benzine. Dit verneem ik doordat er dan even een klein hikje komt. En beide ledjes van de keuzeschakelaar gaan branden . Ik kan dan niet zomaar terug overschakelen naar gas, even contact aan/uit en dan kiest hij automatisch weer voor lpg.  Mijn lpg installatie ,een omvl millennium, is enigszins veranderd. Ipv van de stappenmotor vd gasinstallatie is een instelbaar register geplaatst, die bijna geheel open staat. In- dien ik deze verder dichtdraai komt het euvel eerder en vaker voor. Voor de rest is de installatie standaard zoals in 2007 afgeleverd.

De motor loopt verder probleemloos op gas en benzine . Wie heeft een idee waarom
dat overschakelen naar benzine plaats vindt. De motor loopt 100% niet te arm ,eerder iets te rijk.

jacques1967

Wat me overigens ook opvalt is dat wanneer ik in een (te) laag toerental (< 2000tpm) blijf rijden bij 50/60 km/pu het euvel geheid naar voren komt in bovenvermelde situatie en bij 3000 tpm komt het euvel niet naar voren. Het lijkt op te weinig flow in de aanzuigbuis? Geduld is een schone zaak

jacques1967

Het euvel is verholpen door ,,mijn modicatie,,??? van het luchtfilter  terug naar origineel te brengen. De modificatie betrof dat de kleine en grote luchtaanzuigopening  omgedraaid waren. Schijnbaar is het euvel ook temperatuursafhankelijk. Ik heb nu zo,n 200 km gereden en heb het euvel niet meer gehad .