Hoeveel is de bandenspanning van het thuiskomertje?

Gestart door rené97v70, 27-07-2011 22:16:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rené97v70

Dag allen, ik sta aan de vooravond van het vakantievertrek naar Italië en bedacht mij vanmiddag ineens om de bandespanning van het reservewiel te controleren. Kom ik er na al die jaren achter dat er een thuiskomer in ligt......... 
Ik wist niet wat de bandenspanning van de 80km-band moest zijn. Weet iemand dat misschien? Kon het hier  nergens vinden of staat het misschien in het instructieboekje?
De bandenmaat is 115\70\R15. Ik rij dus een v70 classic uit 1997 (16 inch bandenmaat)

Groet,

René  :eusa_think:

Jack v

pomp hem maar op 3 bar staat trouwens wel op de band
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis


rené97v70

Ok, dank. Dan moet ik nog een keer terug want met de huidige 2.2 is ie dan toch te zacht opgepompt.  :P

Gr. René

Wico

Citaat van: rené97v70 op 27-07-2011 22:16:03
Dag allen, ik sta aan de vooravond van het vakantievertrek naar Italië en bedacht mij vanmiddag ineens om de bandespanning van het reservewiel te controleren. Kom ik er na al die jaren achter dat er een thuiskomer in ligt......... 
Ik wist niet wat de bandenspanning van de 80km-band moest zijn. Weet iemand dat misschien? Kon het hier  nergens vinden of staat het misschien in het instructieboekje?
De bandenmaat is 115\70\R15. Ik rij dus een v70 classic uit 1997 (16 inch bandenmaat)

Groet,

René  :eusa_think:

In mijn v70 1997 ligt ook een 15"thuiskomer, maar klopt dat i.v.m. de 16" velgen?

elmarconi

De omtrek zal nagenoeg gelijk zijn. Mocht je je daarom zorgen maken is het zaak de 15" op de niet-aangedreven wielen te zetten ivm belasting van het differentieel.
--
Autogas Inside . . .

Wouter1973

Volgens mij mag je 'm op 4,5 bar zetten zelfs. Wie biedt er nog meer? ;)