Kiezen? Niet leuk!

Gestart door 850Black-estate, 11-12-2012 13:30:56

Vorige topic - Volgende topic

850Black-estate

Ik zit met een dilemma, namelijk de volgende:

Ik rijd al vier jaar een 855 2.5 10V MT uit 1996 zonder problemen waar ik inmiddels het fijne van weet, omdat alle onderhoud zelf gedaan wordt.

Daarnaast heb ik sinds kort een 855 2,3 T5 automaat (degene die te koop staat hier op het forum) zonder historie waarvan in elk geval bekend dat bij 267.--- de distributie is gedaan incl. waterpomp etc. Alleen zijn er wel wat aandachts puntjes.

Het dilemma is dan ook: lekker in m'n 10V blijven rijden of investeren en dan een T5 rijden?

Wat zouden jullie doen?

)()()sT

The Volvoboy

Lekker je 10V blijven rijden ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

marc-850

Als de aandachtspuntjes niet veel meer bedragen dan in de advertentie vermeld, zou ik in het leukere speeltje gaan rijden: de T-5 !
En plaatwerk waar nog wél blanke lak opzit, is ook nog voldoende aan te komen.

Of het moet die blauwe zijn in het 'Leuke Volvo's' topic  :eusa_think:

ZC3rr0r

Soortgelijk dilemma:

Ik rijd nu een V70 2.5D met 420.000+ op de klok en een handbak.
Ding is betrouwbaar dat het eng wordt, nog nooit gedoe mee gehad.
Ik rijd 70-80k km per jaar.

Mijn vriendin rijd een 850 GLT 2.5 20v met automaat en daar is ze ook heel erg blij mee.
Zij rijd 25-30k km per jaar.

De 850 GLT gaat er (hopelijk) binnenkort uit omdat hij vervangen wordt voor een GLE op G3 met automaat en slechts 232.000 op de teller.

Zowel mijn vriendin als ik zijn helemaal weg van de GLE, en we willen er beide graag in rondrijden.

Wat is dan wijsheid? Mij de V70 naar een miljoen laten roffelen en mijn vriendin de GLE zo lang mogelijk "nieuw" laten houden?
Of de V70 van "zijn oude dag" laten genieten bij mijn vriendin en zelf in de GLE gaan rondrijden met nog een goede twee ton te gaan voordat die op de 4 ton zit?

Mijn vriendin heeft overigens de auto regelmatig nodig voor het trekken van een paardentrailer en dat gaat eigenlijk met beide prima (beide trekhaak, beide genoeg vermogen voor het gewicht).

Kan iemand hier eens iets zinnigs over roepen?

KXS70

Citaat van: ZC3rr0r op 11-12-2012 13:51:37
Soortgelijk dilemma:

Mijn vriendin rijd een 850 GLT 2.5 20v met automaat en daar is ze ook heel erg blij mee.

De 850 GLT gaat er (hopelijk) binnenkort uit omdat hij vervangen wordt voor een GLE op G3 met automaat en slechts 232.000 op de teller.

Zowel mijn vriendin als ik zijn helemaal weg van de GLE, en we willen er beide graag in rondrijden.

Wat is dan wijsheid? Mij de V70 naar een miljoen laten roffelen en mijn vriendin de GLE zo lang mogelijk "nieuw" laten houden?
Of de V70 van "zijn oude dag" laten genieten bij mijn vriendin en zelf in de GLE gaan rondrijden met nog een goede twee ton te gaan voordat die op de 4 ton zit?

Mijn vriendin heeft overigens de auto regelmatig nodig voor het trekken van een paardentrailer en dat gaat eigenlijk met beide prima (beide trekhaak, beide genoeg vermogen voor het gewicht).

In ieder geval kan ik je melden dat je laatste aankoop, 'onze groene', een 850 2.5 automaat Holiday (en geen GLE) is. Ben zelf niet zo'n voorstander van een auto met automaat die regelmatig als trekker fungeert.

KXS70

Citaat van: 850Black-estate op 11-12-2012 13:30:56
Ik zit met een dilemma, namelijk de volgende:

Ik rijd al vier jaar een 855 2.5 10V MT uit 1996 zonder problemen waar ik inmiddels het fijne van weet, omdat alle onderhoud zelf gedaan wordt.

Daarnaast heb ik sinds kort een 855 2,3 T5 automaat (degene die te koop staat hier op het forum) zonder historie waarvan in elk geval bekend dat bij 267.--- de distributie is gedaan incl. waterpomp etc. Alleen zijn er wel wat aandachts puntjes.

Het dilemma is dan ook: lekker in m'n 10V blijven rijden of investeren en dan een T5 rijden?

Wat zouden jullie doen?

Stel je zelf de vraag, welke auto je het meeste (rij)plezier geeft.  Bij welke auto ervaar je het meest emotie?

Zelf rij ik liever in de V70 (170 pk. automaat) dan in de 960 3.0 24V, hoewel ik de laatste wel iets mooier vind.

ZC3rr0r

Citaat van: KXS70 op 11-12-2012 14:33:50
Citaat van: ZC3rr0r op 11-12-2012 13:51:37
Soortgelijk dilemma:

In ieder geval kan ik je melden dat je laatste aankoop, 'onze groene', een 850 2.5 automaat Holiday (en geen GLE) is. Ben zelf niet zo'n voorstander van een auto met automaat die regelmatig als trekker fungeert.

Ah, excuses voor de fout. Ik denk nog steeds in termen van GLE/GLT als gevolg van de historie van die termen.
Affijn: een 850 2.5 10v Holiday dus

aardigebas

praktisch gezien is zo'n v70 erg handig, maar ik weet net zoals jouw hoe de "groene" rijdt.

Ik zou zeggen lekker genieten van het rijden en doe wat je leuk vindt.
Wat betreft trekkracht heb ik een keer met een boedelbak gereden van Utrecht naar het Oosten met windkracht 10, daar had die toch wel aardig wat moeite mee!

francois

Even de plus en de min bekijken   grfr

V70geRwin

binnenspiegel bijdraaien, gas in trappen van de t-5, zie je elke keer een grijns = antwoord.
geen grijns, lekker in de 10v blijven roffelen.

KXS70

Citaat van: aardigebas op 11-12-2012 19:32:22
praktisch gezien is zo'n v70 erg handig, maar ik weet net zoals jouw hoe de "groene" rijdt.

Ik zou zeggen lekker genieten van het rijden en doe wat je leuk vindt.
Wat betreft trekkracht heb ik een keer met een boedelbak gereden van Utrecht naar het Oosten met windkracht 10, daar had die toch wel aardig wat moeite mee!

Je bedoelt die boedelbak ;)?

ZC3rr0r

Die V70 heeft belachelijk veel koppel onderin, en dat maakt wegrijden een waar genot (je raakt echt alles kwijt, alleen vierwiel aangedreven kanonnen niet). Iedere keer dat ik daarmee op het gaspedaal ga krijg ik een enorme grijns.

Bij de 850 heb ik niet continue een grijns op mijn gezicht maar wel altijd een heerlijk rustige rijervaring, op een of andere manier "voelt" die auto ontspannen, snel maar niet gehaast, etc.

Vind dit zo lastig....

KXS70

Die V70 van je is toch een Diesel? Als er dan toch 1 uit moet, zou ik de Diesel wegdoen wegens zijn wat hogere wegenbelasting en de inmiddels aardig hoge dieselprijs bij de pomp (en zeker in het buitenland).

In de 850 van je ligt LPG. Volgens mij was die ook prachtig weggewerkt.

Mocht je een hogere waarde toekennen aan bagageruimte, dan zou ik zeker de V70 houden. Heb je die ruimte echt regelmatig nodig?

The Volvoboy

De wegenbelasting van zijn 850 op G2 is nog hoger dan die van de diesel.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km