Gebruikte gasinstallatie aanschaffen=> Vulnippel.

Gestart door BBS, 14-12-2012 10:00:46

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Kan het niet helemaal goed zien maar volgens mij heeft Roger een zg minivuller.  Je kunt deze vullers ook krijgen die een slag groter zijn, maar dan is het wel beter om er een plaat achter te zetten ivm doorhangen, knikken, etc.  De minivullers, zoals gebruikt bij Roger, zijn an sich wat beter voor het omringende plaatmateriaal als de normale vullers want ze zijn zelf wat steviger (dat heeft die mini opening tot gevolg).

BBS

Al zou het vullen welgeteld dan 1 minuut langer duren, dan nog heb ik dat er voor over. ;)
Ik vind sowieso een dop in de bumper of scherm niet mooi en als 'ie dan wel in achter de tank klep past is dat natuurlijk wel puik weggewerkt ;)
Volvoloos....

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 19-11-2013 20:10:54
Kan het niet helemaal goed zien maar volgens mij heeft Roger een zg minivuller.  Je kunt deze vullers ook krijgen die een slag groter zijn, maar dan is het wel beter om er een plaat achter te zetten ivm doorhangen, knikken, etc.  De minivullers, zoals gebruikt bij Roger, zijn an sich wat beter voor het omringende plaatmateriaal als de normale vullers want ze zijn zelf wat steviger (dat heeft die mini opening tot gevolg).

Klopt, maar die mini vuller duurt echt lang als je de tank leeg hebt. Ik heb een grote vuller achter de tankdop, en die is gemonteerd door natuurlijk Boertien ;D

arjen850

Citaat van: arjen850 op 19-11-2013 20:15:03

Klopt, maar die mini vuller duurt echt lang als je de tank leeg hebt. Ik heb een grote vuller achter de tankdop, en die is gemonteerd door natuurlijk Boertien ;D

En neem van mij aan geen deuken oid, anders was ik rap in Wezep ;D

Vulk

Ik heb gewoon de dop onder de bumper hangen. Gewoon 'snel' vullen, uit het zicht en geen risico op schade aan het plaatwerk.

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 19-11-2013 20:07:00
Vullen duurt wel iets langer dacht ik.
Dop in de bumper in kleur spuiten helpt al veel!

iets ?
Ik sta met de kuga die is voorzien van een 59 liter tank (47 netto) langer te tanken dan met de 422R die is voorzien van een 100 liter tank (85 liter netto).
Reden ? Minivuller...

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 19-11-2013 20:16:42
Ik heb gewoon de dop onder de bumper hangen. Gewoon 'snel' vullen, uit het zicht en geen risico op schade aan het plaatwerk.

Heb je daar een fotootje van ?

UserID6342

StefanCJ

BBS

Op zich ook niet een verkeerde plaats, maar ik hem achter de tankklep wel het mooist zitten. ;)
Kan er ook een vuller zitten iets groter als de minivuller?
Volvoloos....

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 19-11-2013 20:18:00
Citaat van: Vulk op 19-11-2013 20:16:42

Heb je daar een fotootje van ?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

leons850

Citaat van: arjen850 op 19-11-2013 20:15:03
Kan het niet helemaal goed zien maar volgens mij heeft Roger een zg minivuller.  Je kunt deze vullers ook krijgen die een slag groter zijn, maar dan is het wel beter om er een plaat achter te zetten ivm doorhangen, knikken, etc.  De minivullers, zoals gebruikt bij Roger, zijn an sich wat beter voor het omringende plaatmateriaal als de normale vullers want ze zijn zelf wat steviger (dat heeft die mini opening tot gevolg).

Arjen, heb je daar een foto van?
Ben erg benieuwd hoe ze dat hebben gedaan gezien dat bij mij niet kon ofzo...
Verder natuurlijk ook puik werk bij boertien (Wezep). :eusa_clap:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

Heb ook zo 1 via boertien.
Vullen gaat gewoon snel!

KIM

Zo zit de normale vuller er in. Ik heb daarvoor de voet wel moeten aanpassen om deze passend achter de tankklep te monteren.
Geen extra steun toegepast want het plaatwerk is dubbel aldaar. We zijn inmiddels bijna 3 jaar verder en tot nu toe geen problemen.

marrrcel

Ik heb ook zo'n minivuller achter de tankklep. Geen problemen met plaatwerk. Moet ik eens timen hoe lang het duurt voordat ie vol is met een ringtank??