CV uitgevallen/weigert V70

Gestart door VarioMaat, 10-01-2015 19:16:19

Vorige topic - Volgende topic

VarioMaat

V70 TDI, 1999

Volgende situatie doet zich voor:

*afstandbediening CV weigert soms-> dit was tijdelijk op te lossen door met de portierschakelaar (interieur) enkele malen de cv te openen en weer te sluiten. Contact aan -en uitzetten en de AB reageert weer.

*binnenverlichting blijft branden na sluiten portier LV -> tijdelijke oplossing: overmatig smeren en portier opnieuw dicht "gooien"

Vandaag echter geen enkele reactie meer op AB / CV. Dus het slot van het LV-portier gedemonteerd, schoongemaakt en een klein vulplaatje geplakt thv de microswitches. Geheel weer teruggemonteerd.

Binnenverlichting reageert weer normaal op lv-portier. CV en AB doen echter nog steeds niets. Zowel met AB alsook met sleutel op portierslot LV....

Waar nu te zoeken? Raamschakelaar? Relais? Of toch het slot LV?

Ik las in een ander Topic dat de stand van het witte (kruis)deel waar de bedieningsstang van de slotcilinder in valt (in het slot dus) wellicht in een verkeerde stand staat. Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, degenen die zelf al eens eea hebben gedemonteerd snappen het vast wel  ;)

UserID6342

Klinkt idd als slot / microswitch defect

kulk

Raar, ik had het laatst ook dat m'n AB niet meer werkte, 2 dagen later opeens weer wel.

Er zit wel verschil in regelunits. Ik heb zelf beschikking tot 2 regelunits, met de ene gaat alles (inclusief achterklep) open, met de andere
alleen de 4 deuren, de klep moet ik dan met het andere knopje op de AB openen.

JeroenV70

Citaat van: VarioMaat op 12-01-2015 16:46:24
UPDATE:

vanmiddag bij thuiskomst weer leven in de brouwerij: afstandbediening werkt weer (lock & unlock)

portiervergrendelingsknoppen op portieren l+r geen activiteit
ontgrendeling kofferklep/tankdopklepje geen activiteit

Blij dat er weer iets werkt, dit maakt het storingzoeken echter voor mij lastiger. Had liever een overduidelijk kapotte ontvangerunit gehad...

PS: Bediening elektrische ramen via unit op bestuurdersportier werkt volledig.

Dat lijkt een beetje op het probleem waar ik momenteel op aan het kauwen ben. Ik zie een overlap met die symptomen.
Het lijkt erop dat ook bij jou een verbinding constant aan aarde hangt waardoor de genoemde switches niet werken. Ik moest de B-connector (de licht-grijze) van het portierslot te halen. Dat duidt op een probleem in het slot. Daar ben ik nog mee bezig.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74116.msg1574513.html#msg1574513

Als je het slot mechanisch bediend met de sleutel, is het dan de bedoeling dat die sleutel dan helemaal rond gaat of niet?
Ben jij ondertussen al verder?
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Bij mij is het ondertussen opgelost.  ;D
Zie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74116.msg1574750.html#msg1574750

Ik hoop dat je daar iets aan hebt.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)