lock up, hoe zit het nu?

Gestart door Wouter1973, 24-12-2012 15:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MVeldhuis

#15
O die vind ik leuk, eerst even vaststellen datik zo zat als een aap ben maar een poging die ik toch:

- Lockup clutch word bedient of released door de lockup control valve,  die heeft dus paars en blauw daarvoor plus een paarse die vanaf lube komt met een orifice dus dat zal niet meer dan een beetje smering zijn aangezien lubedruk altijd gelijk is.
- Kom ik uit bij grijs aan de linkerkant die de lcc moet aansturen en dan wordt het lastig, die komt bij een SL-off ding waarvan ik geen idee heb wat het is en ook bij tcc solenoid regulator valve die vervolgens aangestuurd wordt door een naamloos maf ding en uiteindelijk bij de 1-2 shift valve en 3-4 shift valve.
- Wat ik hieruit haal is dus dat de lockup het in elke versnelling zou moeten doen.


arjenT5R

Citaat van: MVeldhuis op 26-12-2012 04:10:03
O die vind ik leuk, eerst even vaststellen datik zo zat als een aap ben maar een poging die ik toch:

- Lockup clutch word bedient of released door de lockup control valve,  die heeft dus paars en blauw daarvoor plus een paarse die vanaf lube komt met een orifice dus dat zal niet meer dan een beetje smering zijn aangezien lubedruk altijd gelijk is.
- Kom ik uit bij grijs aan de linkerkant die de lcc moet aansturen en dan wordt het lastig, die komt bij een SL-off ding waarvan ik geen idee heb wat het is en ook bij tcc solenoid regulator valve die vervolgens aangestuurd wordt door een naamloos maf ding en uiteindelijk bij de 1-2 shift valve en 3-4 shift valve.
- Wat ik hieruit haal is dus dat de lockup het in elke versnelling zou moeten doen.



Kan doen, mits ie aangestuurd wordt  ;D En dat is dan weer software afhankelijk
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Wat kom je toch altijd weer met waardevolle plaatjes Marco.
Deze gaan zeer zeker het archief in.

NinaPaul

Er zit verschil tussen een 2,3L turbo en 2,4L non turbo qua software.


-koelvloeistof onder de 20 graden C, er zal GEEN lock-up ingeschakeld worden
-Lock-up in 2e versnelling enkel bij olie temp hoger dan 115 graden C
-2,3L turbo; bij meer dan 60% gasklep opening zal er ENKEL lock-up in 4e versnelling optreden bij een snelheid van:
LET OP! 60% gasklep opening
4e versnelling: 207km/h

-2,4L non turbo; bij 60% gasklep opening zal de lock up optreden bij de volgende snelheden
LET OP! dit is dus bij 60% gasklep opening! (test doeleinden)
2e versnelling: 40km/h (olie > 115C)
3e versnelling: 79km/h
4e versnelling: 117km/h

Natuurlijk zijn deze test getallen niet extreem nuttig voor gewoon gebruik, maar je kan zo wel bepalen of er iets mis is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz