Waarom draait de startmotor niet?

Gestart door A3GLT, 12-04-2010 07:22:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

A3GLT

Citaat van: thuur op 26-04-2010 19:20:10
Citaat van: A3GLT op 26-04-2010 18:03:13
Naast de accu heb ik nog een kastje zitten waar een sleutel in past. Het lijkt een restant van een oud alarmsysteem, misschien dat die er mee te maken heeft?

Dat is zeker verdacht in deze!


Gr ;)

Dan zal ik me maar eens in de alarmsystemen gaan verdiepen. Relais 210 en 211 zijn niet meer aanwezig (210 is vervangende relais die wat doorverbindt), kan het dan evengoed zo zijn dat een alarmsysteem wat roet in het eten kan gooien?


Citaat van: Dirk342 op 27-04-2010 21:35:33
Citaat van: A3GLT op 26-04-2010 19:09:46
Het probleem is dat de startmotor soms niet rondgaat.  Als relais 103 stuk zou zijn, zou de startmotor nog wel rondgaan. Bovendien ik hoor de brandstofpomp nog heel duidelijk lopen. Relais 103 is dus niet de boosdoener.
Heb je het nu al eens geprobeerd met een los draadje rechtstreeks op de plus van je accu en te kijken of dan je starter wel rondgaat ?  anders blijven we hier allemaal aan het rikraaien maar zullen we er niet snel komen.....  Als met een draadje erbij je starter wel werkt zit er een storing in je stroomdraad daar na toe.  Als eerste zou ik dan toch je contactslot aanwijzen als hoofdverdachte.
Citaat van: A3GLT op 26-04-2010 18:03:13
Vorige week heb ik nog een keer geprobeerd regelrecht met een draadje op de accu te starten. De storing trad toen niet op, terwijl hij toen met gewoon starten wel haperde.
Contactslot is nog niet helemaal uit te sluiten. Het is inderdaad duidelijk dat de storing ergens in het circuit daarnaar toe zit, maar daar valt een evt spookalarm volgens mij ook onder. Het lijkt me echter wel logisch dat wanneer het contactslot de schuldige is, de lampjes op het dashboard ook uit zouden moeten gaan tijdens het starten. Dit is nu niet het geval. Of is dit geen logische conclusie?

Groet,
Adri

UserID6342

Adri, qua contactslot idd geen logische conclusie.  Het is een electrisch iets dus dat kan, simpel gezegd, alle kanten op.  Iets wat het bij de een wel doet hoeft het bij de ander niet te doen.  Als jij gewoon kunt starten met een kabel rechtstreeks van je accu, zou ik gaan voor het contactslot, dat is het meest logische.  Een kapotte draad oid onderweg van contactslot naar startmotor kan ook nog, maar is gewoon niet het meest waarschijnlijke.

Weet niet waar je vandaan moet komen, maar heb hier evt. nog wel een electrisch gedeelte liggen om te proberen, dan weet je het ook meteen.  Is het goed neem je 'm gewoon over.  Werkt het nog niet, leggen we het gewoon terug op schap en wil ik ook nog wel ff meekijken.

bee

A3GLT

Ik heb nog een suggestie voor je.
Het probleem van het niet draaien vd startmotor heeft mijn 850 ook gehad.
Ben er uiteindelijk achter gekomen, dat het probleem zat in de connector onder het luchtfilter huis.
Deze connector brengt de electrische verbinding tussen motorblok en chassis tot stand.
Hier was niet direct iets zichtbaar.
Toch met een messing borsteltje schoongemaakt.
Probleem voorbij.
Tijdens schoonmaken wel accu loskoppelen.

A3GLT

@Dirk, Bedankt voor het aanbod. Ik woon in Amersfoort, jij in Nijmegen zie ik? Is nog wel te overzien dus. Ik wacht het nog even af, omdat de storing sinds maandag niet meer terug gekomen is.

@Bee, Bedankt voor de tip, ik ga zeker even doen.

Groet,

Adri

fmae139

sorry dat ik hier even binnenzeil
Adri: is het probleem nu opgelost?
ik zit namelijk met iets analoog: startmotor doet het niet vandaar dat ik eens wou vragen hoe het gegaan is

A3GLT

Ai, dat is even terug denken. Ik herinner me dat ik de pnp-switch van de automaat een keer opnieuw afgesteld heb en dat ik een keer een deel van het contactslot vernieuwd heb, maar ik durf je niet te zeggen of dat bij bovenstaande gelegenheid was. Het kan ook wel zijn dat het spontaan weer verdwenen is.
We hebben onze 850 een jaar geleden ingeruild.