startprobleem

Gestart door fmae139, 27-12-2012 10:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fmae139

beste volvisten,

mijn geliefde 850 2.0 T5 van aug 1996 start niet meer.
startmotor draait niet, geen klik in de startmotor, alle dashbord lampjes branden wel en de batterij is herladen en benzinepomp werkt. dus ik vermoed dat het iets electronisch is

is voor het eerste gebeurd in frankrijk 6 maand terug na het trekken van een nogal zware boottrailer tot in het zuiden. deuren op slot doen en terug open en hij deed het terug.
Op de terugweg het zelfde maar toen heb ik een klein half uurtje moeten wachten eer hij het terug deed, deuren vergrendelen hielp toen niet. nadien 6 maand geen vuitje aan de lucht
Nu sinds vorig week hetzelfde. toen dacht ik dat het de startmotor was. dus maar begonnen om die te vervangen (had nog eentje liggen) batterij ontkoppeld maar moest toen gaan eten. na een tijdje kwam een kameraad die vroeg wat er scheelde dus de batterij weer aangeschakeld en hij deed het terug.
gisteren weer stilgevallen batterij losgekoopeld en terug aangesloten maar hij deed het niet.

de auto in gang duwen gaat altijd maar dat is soms knap lastig in de stad.

eventjes rondgelezen op het forum denk ik aan startonderbreker of antennering.
startonderbreker zou kunnen want het is een leasingwagen geweest maar ik moet niet speciaals doen om normaal te kunnen starten (geen code intikken of ergens een pinnetje insteken of zo)

heeft iemand van jullie een idee?

alvast bedankt

Frédéric

Jack v

gaan de dashlampjes uit als je start?
zo ja startmotor
zo niet  contact/antennering
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fmae139

lichtjes blijven branden. dus is de startmotor niet

heb ondertussen een startonderbreker gevonden die moet aangesloten geweest zijn op de radio (bigfront) want er loopt daar nog een draadje naar toe de startonderbreker zelf is overbrugt op de stekkers van de onderbreker.

klein vraagje als het de antennering zou zijn zou hij dan niet toch moeten starten en terug stilvallen of denk ik mis?
als het contactslot slecht zou werken zou hij dan niet toch moeten reageren als ik de reservesleutel gebruik of als ik er flink op duw of zoiets doe?


bedankt om mee te denken

fmae139

ergens op het forum staat dat de startmotor zou moeten starten als je het contact in stand 2 zet en een kabeltje plaatst van de signaalklem (is roodgroene dunne draad?) naar de plus pool.
ik heb dit geprobeerd en het lukt niet.
startmotor is 6 maand geleden vervangen door een exemplaar van een demomotor (dus quasi nieuw)

kan iemand mij zeggen of bij een kapotte antenering de startmotor helemaal niets doet?

confruo

Met kapotte antennering draait de startmotor gewoon, hij slaat alleen niet aan.

fmae139

bedankt,
dat kan het dus niet zijn want hij draait helemaal niet rond, geen klik, niets.

iemand andere sugesties?

A3GLT

Heb je ook geprobeerd om de startmotor regelrecht met de accu te verbinden om uit te sluiten dat het toch de startmotor zelf is?

Jack v

trouwens AT of MT?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fmae139

MT
ik zal de start motor er uithalen en eens testen

fmae139

startmotor gedemonteerd en getest, resultaat: niets noppes
had nog twee andere liggen die eventjes getest en deze gingen wel.
eentje maakte wel een knarsend lawaai, de andere draaide mooi rond.

de laatste gemonteerd en alles terug in elkaar gepuzzeld
bij het starten draaide de startmotor mooi rond maar de motor deed niets
tweede keer ging alles gelijk het moest.

klein vraagje moet ik mij ongerust maken ove die keer dat de startmotor de motor niet meenam?

aan alle helpende meedenkers alvast een dikke merci.


willy w

als je de bendix van de oude startmotor overzet op die van de demostartmotor dan heb je het voor elkaar klus geklaard.
de bendix is het kleine gedeelte wat boven op gemonteerd is .