Gereedschap kar / wagen aanschaffen

Gestart door Driven2Shine, 26-12-2012 12:29:56

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Leuk en simpel voorbeeld;

Laatst vreselijk zitten prutsen om een stel moeren van tapeinden af te krijgen, hoe en wat ik het ook deed ze wilden niet los.  Er moet dus een goede (!) moerensplijter komen.  Misschien gebruik ik het ding nog 1 a 2 x in me hele leven, maar wil alleen goed spul hebben.  Nu kun je al een setje kopen van 3 splijters (Mannesmann) vanaf 15 euro maar of dit nu is wat ik zoek, mezelf kennende, denk ik dus niet.

Dus eerst even geïnformeerd bij een aantal bevriende metaalbedrijven en de gereedschappenboer.  Dan blijven er voor mij maar 2 handmatige splijters over (wil geen geen hydraulische hebben, is namelijk te groot) namelijk die van Hazet en Kukko ivm hardheid beitels.  Het is dus de laatste geworden maar dan word je wel meteen 100 euro teruggegooid voor 1 splijter.  Is dat serieus geld voor zo'n ding ?  Ja, natuurlijk maar het levert mij veel meer op als de ergernis die het geeft als zo'n k*tding niet los wilt en je de slijptol moet gebruiken (+ de kans op beschadigingen van de draad)

jwrtuning

:eusa_shhh:
Citaat van: MVeldhuis op 26-12-2012 23:06:19
ts is op zoek naar betaalbaar gereedschap, dus niet naar facom etc. en al helemaal niet naar snapon wat trouwens vreselijke meuk is voor het geld.

Nou nou ... overdrijven is ook een vak he?
Dat snapon duur is ben ik met je eens, maar meuk ... ??
Ik ken iemand die er anders zeer tevreden over is, z'n halve werkplaats is snapon.
En het kleine beetje gereedschap wat ik zelf heb van snapon is prima. Nog nooit problemen mee gehad.

pwberg

Ampro geen optie? Heb hier een  doppensetje van (metrisch en engels) wat goed betaalbaar was en kwalitatief zeker toereikend.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

UserID6342

Is een hele goede Pascal  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Helemaal vergeten (stom van me) heb daar laatst een ringratelset van gekocht bij Avao.nl (omdat ik alles dubbel wil hebben, rare afwijking van me) en bevalt zeer goed.  Zeker gezien de kwaliteit / prijsverhouding is gewoon erg goed en zeer zeker betaalbaar.

MVeldhuis

Citaat van: jwrtuning op 27-12-2012 07:25:57
ts is op zoek naar betaalbaar gereedschap, dus niet naar facom etc. en al helemaal niet naar snapon wat trouwens vreselijke meuk is voor het geld.

Ik ken iemand die er anders zeer tevreden over is, z'n halve werkplaats is snapon.
En het kleine beetje gereedschap wat ik zelf heb van snapon is prima. Nog nooit problemen mee gehad.

Ik vind snapon kwalitatief minder dan de topmerken zoals we ze hier kennen.
Met zo'n prijskaartje vind ik dat niet kunnen.

henry classic v70

Citaat van: MVeldhuis op 27-12-2012 12:07:48

Volgens mij weet jij ook wel dat het uitstekend gereedschap is Matthijs  :eusa_think: 
Snap-on is dan wel relatief duur maar wat jij beweert dat het kwalitatief minder is dan andere topmerken is een onjuiste bewering, het is trouwens ook gewoon mooi gereedschap!!
De Snap-on kist zoals die bij mijn kameraad staat helemaal afgevult met Snap-on gereedschap gaat inmiddels al > 15 jaar mee en wordt dagelijks intensief gebruikt. Als er al iets kapot gaat (dop 17/19 natuurlijk, losdraaien van wielen met de luchtsleutel) dan is de service uitstekend te noemen!
Simon Olie uit Dronten is de leverancier van Snap-on (voor onze regio) en regelt meteen (kosteloos) nieuw gereedschap.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

sorry maar ook hier slechte ervaringen met snap-on :eusa_snooty:
Ik zal het nooooit kopen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MVeldhuis

Citaat van: henry classic v70 op 27-12-2012 12:24:28
Citaat van: MVeldhuis op 27-12-2012 12:07:48

Volgens mij weet jij ook wel dat het uitstekend gereedschap is Matthijs  :eusa_think: 
Snap-on is dan wel relatief duur maar wat jij beweert dat het kwalitatief minder is dan andere topmerken is een onjuiste bewering, het is trouwens ook gewoon mooi gereedschap!!
De Snap-on kist zoals die bij mijn kameraad staat helemaal afgevult met Snap-on gereedschap gaat inmiddels al > 15 jaar mee en wordt dagelijks intensief gebruikt. Als er al iets kapot gaat (dop 17/19 natuurlijk, losdraaien van wielen met de luchtsleutel) dan is de service uitstekend te noemen!
Simon Olie uit Dronten is de leverancier van Snap-on (voor onze regio) en regelt meteen (kosteloos) nieuw gereedschap.

Sorry Henry maar ik vind het echt niks, althans, het is best wel redelijk gereedschap maar niet als je naar prijs/kwaliteit kijkt.
Ik baseer mijn mening over gereedschap nu eenmaal op meer dan op hoe mooi het glimt, sorry :(

razorx

Antwoordende op de vraag van Driven2Shine: Incidenteel kluswerk, kan ik Bahco ook aanbevelen.
De passing van de sleutels en doppen is goed te noemen en je betaalt nog niet de hoofdprijs.

arjenT5R

Citaat van: razorx op 27-12-2012 15:22:14
Antwoordende op de vraag van Driven2Shine: Incidenteel kluswerk, kan ik Bahco ook aanbevelen.
De passing van de sleutels en doppen is goed te noemen en je betaalt nog niet de hoofdprijs.

Mee eens :) is helemaal geen verkeerd spul en ligt prettig in de hand

jwrtuning

Nog even terugkomend op het merk wat ik reeds genoemd heb, Powerplus Tools. Hieronder de link naar de gereedschap karren. Geen idee of het duur is. Zelf heb ik niet zo'n kar.

http://www.powerplustools.eu/gereedschapwagen-gereedschapkist/?osCsid=7729700950592db05adc465db86f8c8a

Ik heb een heftafel van dat merk welke ik gebruik tijdens het sleutelen aan mijn motor. Echt degelijke kwaliteit en gaat al langer dan 10 jaar mee. Wordt regelmatig gebruikt. Geen speling, hydrauliek werkt nog naar behoren. Het is wel een loodzwaar ding... Tegenwoordig worden ze ook in aluminium uitvoering verkocht, maar ik vind deze prima.

Driven2Shine

Nou ik ben vandaag niet wezen kijken wegens tijdgebrek en andere ideeën over een kar + een andere uitgave.

Ik ga mijn huidige kneut kar langzamerhand uitbreiden met losse modules van een beter merk zodat ik er langer plezier van heb.
Ik kan nu wel 500 euro gaan uitgeven maar als het over 5 a 6 jaar kapot gaat en de garantie is er af blijkt het toch duur geweest te zijn.
Ik begin met de gangbare doppen en schroevedraaier sets en langzamerhand kijk ik verder.

Daarnaast komen ze volgende week inventariseren wat er moet gebeuren om de werkplaats aan te sluiten op de Centrale Verwarming en dat kost alleen al een kleine 700 euro aan pijp/buizen werk wat door de tuin heen gelegd moet worden dus dat telt ook een klein beetje mee :D

Driven2Shine

Ondanks dat ik gister nog schreef dat ik wat anders zou gaan doen ben ik vanmiddag toch even wezen kijken aangezien ik er bijna langs reed.
Een tijdje met de beste man staan praten en uiteindelijk overstag gegaan voor een Benson 942 Delige kar omdat het er toch goed en degelijk uitzag.
Ik kon me niet meer beheersen en wilde het perse hebben :D

Gelijk een krik en een set as steunen meegenomen aangezien ik die ook al een tijd lang wilde hebben.

Martijn_B

Gefeliciteerd! Is het dus een gevulde Car geworden, of ga je langzaam sparen om hem stukje bij beetje te vullen?

Die assteunen kunnen ook mega hoog, ideaal.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjenT5R

Gaaf! heb je een beetje pics van de vulling? ben wel benieuwd of het een beetje wat is  :)