Geluk gehad, thermostaat of toch de koppakking?

Gestart door robert31, 26-02-2013 19:24:07

Vorige topic - Volgende topic

robert31

Hallo,
Vandaag op de snelweg viel mijn oog opeens op de temperatuurmeter: bijna in het rood.
[C70 cabrio 193pk] Snel de kachel vol aan en gelukkig zakte de meter al snel. De fan draaide wel. Mijn pas nieuwe tankje voor het koelwater voelde koud aan. Dus geen circulatie. Maar toen ik de dop los deed kwam het hete koelwater er wel heel pulserend uit. Toen kwam de twijfel: koppakking of niet  :eusa_pray:. Thermostaat in een pannetje heet water gedaan en geen enkele beweging te bespeuren tot het water kookte. Nu maar even de veer en klep eruit gehaald en de boel maar even met water gevuld. Morgen moet er weer gewerkt worden. Ik heb nu geen overdruk en de temp blijft wel constant. Tijdens het rijden zal het wel gaan zakken denk ik. Morgen meteen ff een thermostaatje regelen en nieuw koelwater natuurlijk. Hoeveel liter zal erin gaan na aftappen van het systeem? Bestaat er nu nog een gerede kans dat de koppakking stuk is?
Grt Rob

Jack v

nieuw thermostaatje erin en gewoon proberen. Zal wel iets meevallen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

snix

KIM

robert31

:) Vandaag een nieuwe thermostaat erin gezet. Klusje van niks :eusa_shhh: Tot nu toe alles weer normaal. De tijd zal leren of er verder schade is ontstaan :eusa_pray:
Bedankt voor de input :eusa_clap: