oliesmurrie rondom gasklephuis (opgelost)

Gestart door volvo850USA, 23-12-2012 13:53:35

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

zie mijn vorige post hierboven :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvo850USA

Citaat van: Jack v op 24-12-2012 23:03:45
zie mijn vorige post hierboven :D
snap het, hij gooit de dampen dan wellicht naar buiten ipv de motor in.
ik ga opzoek naar zo'n slangetje.

volvo850USA

Heeft iemand toevallig een overzicht uit vadis van de carterventilatie?
Motor nr is B5252S.

Alvast bedankt!

Misha

Citaat van: CharlieFox op 23-12-2012 20:19:48
Ik heb die vlammendover er ook 'n periode uit gehad maar merkte dat mijn auto er van begon te roken. Concreet bij lang stationair draaien en daarna een dot gas, dan zag je de donkere walm. Alsof de klepseals versleten zijn, maar die heb ik in februari jl. allemaal vernieuwd. Na een tijdje de vlammendover maar weer gemonteerd onder het mom: dat ding zit er niet voor niets en toen was ook dat roken weg. Iemand een verklaring?
Van de naam af te leiden zou een vlamdover vlammen doven.
Hij zit er wel min of meer voor niets want hij is later niet meer toegepast en er wordt ook geadviseerd in latere SB's als ik het goed heb om dat ding niet meer terug te monteren.

Hoe je daar dat roken mee zou stoppen of juist veroorzaken is mij een raadsel, tenzij dat zeefje goed dichtgeslibt is -wat ze op benzine en bij een 10V eigenlijk altijd gaan doen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

volvo850USA

Vandaag onderdeeltje opgehaald bij de volvo dealer. Het slangetje op de foto, bleek het slangetje te zijn wat aan de linkerkant van het spruitstuk vast hoort te zitten. Deze lag er los naast, toen ik deze had aangesloten voelde ik aan de andere kant zuiging. De andere kant heb ik op de nippel op de vlamdover aangesloten.

De grote slang zat verstopt in het foam omhulsel, deze heb ik aangesloten met het onderdeeltje op de grote ingang op de vlamdover. Het gaasje in de vlamdover heb ik eruitgehaald.

Resultaat is geen rook meer uit het blok en de auto loopt weer mooi stationair zowel op gas als benzine.