van automaat naar handbak, is dat te doen?

Gestart door Mathijs., 05-03-2017 14:07:32

Vorige topic - Volgende topic

Mathijs.

hallo allemaal,

afgelopen weekend werd ik op de parkeerplaats bij de Action aangesproken door een man die mij uit mijn 850 T5 zag komen.
hij vertelde mij dat hij zelf ook een zwarte 850 had en dan wel de t5-R automaat :D
helaas zijn de drijfstanglagerschalen kapot gelopen, hij vertelde mij dat hij de krukas toen heeft laten slijpen en alles met nieuwe lagerschalen weer in elkaar heeft gebouwd.
helaas was het na 2 dagen alweer gebeurd en waren de lagerschalen toen alweer kapot.

hij zij dat de auto al 2 jaar stof stond te happen en ik wel eens mocht komen kijken als ik interesse had, kreeg een kaartje van hem en ben gaan shoppen bij de Action.

gister toch maar gebeld of ik eens mocht komen kijken en daarna eigenlijk gelijk die kant op te gaan.

het blok liep nog wel zij hij maar erg beroerd. accu was nu ook leeg.

nu komt de vraag na dit onnodige lul verhaal.

aangezien het blok er uit moet om gereviseerd of een andere blok geplaatst moet worden vraag ik mij af of het mogelijk is hem van automaat naar handgeschakeld om te bouwen?

wat moet er dan allemaal aan gebeuren?

-3 pedalen
- Een schakelpook met kabels

moeten er dingen aan de elektronica veranderd worden?

zijn er mensen die dit wel een gedaan hebben?

ik hoor het graag van jullie! ;D

daanium

Is goed te doen, hier op het forum is best veel te vinden.
Ik heb het zelf gedaan in een C70.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Mathijs.

Citaat van: daanium op 05-03-2017 14:10:45
Is goed te doen, hier op het forum is best veel te vinden.
Ik heb het zelf gedaan in een C70.
oke, bedankt voor het snelle antwoord.

heb je hier toevalig wat over in je blog staan? zal em eens even gaan doorzoeken

MikeyQR

Als jou T-5 een handbak is?, waarom bouw je dan niet alles over van de T-5 naar de T-5R?

Is echt goed te doen zo, en je kan goed kijken wat er overgezet moet worden.

Een R is toch nog altijd meer waard dan een normale T-5 en een R is veel exclusiever ook nog. ;)

Mathijs.

Citaat van: MikeyQR op 05-03-2017 14:19:35
Als jou T-5 een handbak is?, waarom bouw je dan niet alles over van de T-5 naar de T-5R?

Is echt goed te doen zo, en je kan goed kijken wat er overgezet moet worden.

Een R is toch nog altijd meer waard dan een normale T-5 en een R is veel exclusiever ook nog. ;)

ja de t5 is alleen mn dagelijks vervoer, en wil alles zelf thuis gaan doen gewoon als project. Alles op mn gemakje.

als ik het wil gaan overzetten moet het dus of wel snel gebeuren, of moet ik er nog een 3e auto bijkopen.
dus denk dat ik gewoon losse onderdelen voor de t5-r ga kopen om er op te zetten en de t5 gewoon hou als dagelijks vervoer.

eerst maar eens kijken of de koop doorgaat :eusa_angel:

V70 400K+

Hoi Mathijs,

Ik zou de auto naar je buurman brengen ongeveer 200 meter verderop. Wij rijden alleen maar automaten ;)
Ik begreep van Tom dat jullie bij Irma gezellig over Volvo's hebben gekletst ;D

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

dielie850

Is een leuke klus om te doen ;)
Tip: haal het blok er uit want je moet zowieso de bak wisselen en het werkt zoveel makkelijker om je schakelkabels en koppelingscylinder door te voeren de motorruimte in.
Er staat hier ergens op het forum welke kabels van de PNP stekker je moet doorverbinden 8)
Heb het met de V70R gedaan en heb er (op mijn gemak) 2 dagen over gedaan ;D
Heb trouwens nog wat ombouwspul hier liggen (schakeltoren met kabels en volgensmij ook nog een koppelingscylinder) dus als je wat nodig hebt geef maar een gil

Mathijs.

Citaat van: V70 400K+ op 06-03-2017 18:05:06
Hoi Mathijs,

Ik zou de auto naar je buurman brengen ongeveer 200 meter verderop. Wij rijden alleen maar automaten ;)
Ik begreep van Tom dat jullie bij Irma gezellig over Volvo's hebben gekletst ;D

haha ben toch zelf nog iets meer van de handbak. :eusa_angel:

jaa klopt, vrijdag avond onder het genot van een paar biertjes erg veel over volvo's gepraat, leuk dat mn nieuwe buren ook volvo fans zijn ;D

Citaat van: dielie850 op 06-03-2017 18:13:00
Is een leuke klus om te doen ;)
Tip: haal het blok er uit want je moet zowieso de bak wisselen en het werkt zoveel makkelijker om je schakelkabels en koppelingscylinder door te voeren de motorruimte in.
Er staat hier ergens op het forum welke kabels van de PNP stekker je moet doorverbinden 8)
Heb het met de V70R gedaan en heb er (op mijn gemak) 2 dagen over gedaan ;D
Heb trouwens nog wat ombouwspul hier liggen (schakeltoren met kabels en volgensmij ook nog een koppelingscylinder) dus als je wat nodig hebt geef maar een gil

dat lijkt me dus ook wel, vandaar dat ik ook alles zelf wil gaan doen.
het blok moet er sws uit aangezien die kopt gelopen is :-[ vandaar eigenlijk ook het idee om em gelijk maar naar handbak om te bouwen
oke ja ik moet nog even gaan uitzoeken wat ik dan allemaal precies nodig heb en moet gaan doorverbinden.
is goed zal het onthouden ;)

Mathijs.

De koop is zo goed als rond, ik hoop em dit weekend op te kunnen halen en op naam te zetten :eusa_dance:

nu nog een vraagje, de auto staat zon 9 km van mijn huis en het betreft een automaat. hoe is het nu met het slepen van een automaat.
wat ik op internet kan vinden is em in de N zetten wat mij logisch lijkt en dan niet met een te hoge snelheid slepen (30Kmh), en ook geen lange afstonden.
zou dit dus te doen moeten zijn?

ik weet dat de auto dan verzekerd moet zijn :eusa_whistle:

liefst zet ik em natuurlijk op een trailer of auto ambulance maar weet niet of ik dat kan regelen..

MikeyQR

Als de bak toch al stuk is en je wil er een handbak van maken dan zou ik mij niet zo druk maken over het slepen.

Gewoon slepen dat ding en inderdaad in de N. ;)

Mathijs.

Citaat van: MikeyQR op 08-03-2017 21:59:06
Als de bak toch al stuk is en je wil er een handbak van maken dan zou ik mij niet zo druk maken over het slepen.

Gewoon slepen dat ding en inderdaad in de N. ;)

Handbak is nog wel goed, alleen is de lagerschaal van de drijstang van de eerste cilinder kapot (hoe en wat precies weet ik niet)

Automaat bak is dus nog goed, jammer om het te slopen ;D

En was gewoon benieuwd hoe het nu zit met het slepen van een automaat, lees/hoor zoveel verschilende dingen

MikeyQR

Tja dan wordt het inderdaad niet beter van als de motor niet kan draaien.

Dan is het inderdaad jammer voor de bak, maar ach een handbak is echt leuker om mee te rijden. ;D
Mijn T-5R is ook een handbak en ook mijn voorkeur bij deze auto's.

Mathijs.

Citaat van: MikeyQR op 08-03-2017 23:08:34
Tja dan wordt het inderdaad niet beter van als de motor niet kan draaien.

Dan is het inderdaad jammer voor de bak, maar ach een handbak is echt leuker om mee te rijden. ;D
Mijn T-5R is ook een handbak en ook mijn voorkeur bij deze auto's.

vind ik dus ook, vandaar ook de handbak in mn T5 en wil ik dat dus eigenlijk dan ook in de T-5R  :P