olie in bougieschacht

Gestart door cjgeurkink, 07-03-2017 21:59:11

Vorige topic - Volgende topic

cjgeurkink

Beste mensen,

ik wilde zaterdag de bougies maar eens verwisselen, maar de 4e en vooral 5e schacht van de bougies stond behoorlijk vol met (ik verwacht) motorolie.
Schrok me rot, met lucht en poetsdoeken de olie eruit gespoten, maar hoe komt zoiets ???

Nieuwe bougies erin, loopt weer prima, maar komende zaterdag wil ik toch weer even kijken, wat er speelt, of er dan weer olie in de schacht komt te staan.

Hoe is dit te verhelpen, want ik kon ook niet echt een klepdekselpakking ontdekken.

Graag uw mening.

groet

chris

)()()sT

Is het niet gewoon een lekkende ring van de vuldop?
Of dat beruchte gat in de kop van onze blokken waar soms olie uit komt....

Thys

Ojee... herkenbaar :-X

Ik had vorig jaar alle 5 de bougiegaten tot de rand vol olie staan; dat bleek in mijn geval te liggen aan beschadigde/verdwenen schroefdraad in de kop, waardoor het kleppendeksel niet goed afdichten. Waarschijnlijker lijkt me dat de vloeibare pakking het begeven heeft, of de rubberen ringen die rond de bougiegaten liggen.

razorx

Citaat van: )()()sT op 07-03-2017 22:02:23

Ik zou inderdaad deze simpelste en goedkoopste optie als eerste een kans geven.
Haal bij de dealer een nieuwe afdichtring voor de vuldop. Kost een paar euro en kijk het aan. ;)

cjgeurkink

Beste mensen

Nee, het is niet de afdichtring van de vuldop, die heb ik nu vervangen.
Dus het kan een afdichtring van een bougiegat zijn, vandaar ook het verschil in lekken per schacht.

Kan ik gewoon de kleppendeksel eraf schroeven, of is daar nog iets bijzonders mee ???
En ik lees dat er dus vloeibare pakking tussen de kleppendeksel zit ?

Graag jullie reactie.

groet

chris

V70R^2

5 grote o ringen, 4 keerringen en vloeibare pakking en je kan het weer monteren.

Eigenlijk komt de distributieriem er dan ook bij.. (de nokkenassen liggen er los in, niet zoals bij de meeste motoren apart gelagerd en vast)

arjen850

Voordat je dat allemaal aanhaalt, je weet zeker dat er niet eens flink is gemorst met bij vullen van de olie? En staan alleen de bougie gaten in de olie, of is de hele bovenzijde van het kleppendeksel  vies van de olie (meerdere plasjes olie)? Want als dat het geval is denk ik niet meteen aan die O-ringen.

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 07-03-2017 22:02:23

Ik doelde dus op het onderstaande gat.