lampjes...

Gestart door skivit, 27-12-2012 14:07:41

Vorige topic - Volgende topic

skivit

Beste mensen,

Ik ga binnenkort dash uit elkaar halen, om kilometertellertandwieltje te vervangen, sommige lampen zijn al kapot, en wil ik alles in 1 keer doen, maar ik heb een vraagje, weet iemand welke type lampen ligt achter de verwarming console?

Idiot Guide (Haynes Manual  ;)) zegt;  (manual climate control) "The bulbs and printed circuit are an assembly and if any of the bulbs have blown, the complete printed circuit must be replaced....."

Moet echt niewe printplaat in? lijkt mij beetje idiot  ??? Americaans site gaat over gewoon 3 laampjes te vervangen.....

Dash- 4 x 12v 3watt  (Philips 12256)
Info- 2x 12v 1,2watt (Philips 12598)
Verwarming- ??????
Schakelaars- Iemand weet  toevalig deze part #? nix kapot, maar paar extra "just in case"....

vergeet ik iets? Anders zit ergens een overzicht van alle nummers?

(1996 850 Station, manual climate)

(sorry for the bad nl grammatics  :-[ )

marc-850

Alle lampjes zijn gewoon los te verkrijgen. De Volvo dealer weet precies welke je nodig hebt en hoeveel van elk.

skivit

ja, Volvo dealer in Aaachen, koste €8 voor shakelaar lampje.......eentje!

skivit

kan bij Heuts bestellen voor dash en info, phillips #'s zijn goed.....

marc-850

Citaat van: skivit op 27-12-2012 14:19:21
ja, Volvo dealer in Aaachen, koste €8 voor shakelaar lampje.......eentje!

Volgens mij had ik álle lampjes voor iets van 23 euro.
Alleen het lampje van de automaat verlichting was érg duur: 6 euro

skivit

€23 kan ik mee leven, zal Beermans in Maastricht bellen, om te vragen, bedankt!

ZC3rr0r

Mensen met een alter 2 kunnen idd (voor belachelijke geld) bij de Volvo dealers op bezoek voor de lampjes.

Als je een alter 1 hebt ben je echter het haasje, want daar zijn de lampjes in de schakelaars volgens Volvo NIET VERWISSELBAAR!
Baal je daar toch wel een beetje van en ben je goed met een soldeerbout, dan kun je de defecte lampjes in je schakelaars prima fixen met deze jongens: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=5464

Kosten per stuk een euro (nog steeds te duur imho, maar je moet wat) en passen prima in de schakelaars.
Enige nadeel is dat ze net iets minder fel zijn als de originele lampjes (die zijn 0.8 watt ipv 0.72 watt) maar dat zie je met het blote oog alleen als je er echt heel hard op let of naar op zoek bent.

Of je vervangt net als ik alle lampjes in één keer, dan heb je ook nergens last van :D

grijzev70tdi

Alter II schakelaars passen ook gewoon in alter I hoor ;) Nog mooier ook ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 28-12-2012 23:08:02
Alter II schakelaars passen ook gewoon in alter I hoor ;) Nog mooier ook ;)

Ik houd persoonlijk wel van die vierkante look...