Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik vind ze eigenlijk nog steeds te klein (en te licht  :P).

Maar goed ik heb de auto ook nog steeds niet IRL mogen zien. Een stap van 17" naar 20" levert echt wel een mooier plaatje op.

Johann

Citaat van: KIM op 08-03-2015 12:29:24
Ik vind ze eigenlijk nog steeds te klein (en te licht  :P).

Maar goed ik heb de auto ook nog steeds niet IRL mogen zien. Een stap van 17" naar 20" levert echt wel een mooier plaatje op.

De 20" is meer in verhouding qua wiel diameter en wanghoogte. Klein nadeel heel misschien de band breedte. Neem aan dat er 255 breed op zit. Onze XC60 FWD kreeg bij ~3.5 mm profiel toch al wel aardig last van aquaplaning.

Wel een iets donkerder wiel, Talitha, maar die 5 spaak Cratus is ook mooi.  8)

Sbv

die 255 breed is wel nadeel. 245-45-20 is er ook. Als deze banden versleten zijn maar eens kijken wat en hoe.

20" voor de winter is me te breed. Gisteren ca 220 km met de 20" gereden en vandaag ca 100 en het rijdt wel een stukje strakker ipv die ballon banden

KIM

Ik vind die diamond cut wielen van Volvo wel erg mooi staan onder de XC. Hier in de buurt staat er zo een: erg mooi.

MarcoV

Prachtige wielen Sander, staat echt goed!

MarcoV

vincent-mk1

Sbv

inmiddels toer ik 2 maanden in de XC60 rond en heb er nu goed 11000 km op zitten en het bevalt nog prima. Voor de zuinigheid moet je dit niet hebben maar het valt toch niet tegen. rond de 1:10,5 a 1: 11,5.

De zomerwielen bevallen prima en het voelt eigenlijk niet erg stug aan. Wel wat stugger dan de winterwielen maar nog steeds valt het wel mee. De auto doet gewoon netjes wat deze moet doen en dat is wel zo prettig. Inmiddels al wel een paar keer mogen ondervinden dat een V70n of XC70n toch echt groter is achterin de kofferbak. Met kinderwagen achterin en dan nog wat andere spullen zit het al wel redelijk snel vol.

Afgezien van achteruit rij camera inbouwen nog niets geklust aan de auto en dat bevalt me eigenlijk wel goed. Klussen is prima maar liever niet aan mijn eigen auto die moet het gewoon doen.

leons850

Citaat van: Sbv op 25-03-2015 19:18:32
inmiddels toer ik 2 maanden in de XC60 rond en heb er nu goed 11000 km op zitten en het bevalt nog prima. Voor de zuinigheid moet je dit niet hebben maar het valt toch niet tegen. rond de 1:10,5 a 1: 11,5.

De zomerwielen bevallen prima en het voelt eigenlijk niet erg stug aan. Wel wat stugger dan de winterwielen maar nog steeds valt het wel mee. De auto doet gewoon netjes wat deze moet doen en dat is wel zo prettig. Inmiddels al wel een paar keer mogen ondervinden dat een V70n of XC70n toch echt groter is achterin de kofferbak. Met kinderwagen achterin en dan nog wat andere spullen zit het al wel redelijk snel vol.

Afgezien van achteruit rij camera inbouwen nog niets geklust aan de auto en dat bevalt me eigenlijk wel goed. Klussen is prima maar liever niet aan mijn eigen auto die moet het gewoon doen.

Dat zeg ik dus ook regelmatig, wil alleen niet lukken... ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Chris

Goed om te horen dat hij bevalt Sander. Ik moet m nog steeds een keertje bekijken, maar dat komt vast goed.

Die kleinere kofferruimte had ik wel ingeschat. Maargoed, als het past heb je genoeg ruimte. En vaak is het zo dat hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je gaat meenemen. Dus lijkt het altijd te weinig ;D.

Taranis

Citaat van: Sbv op 25-03-2015 19:18:32
Voor de zuinigheid moet je dit niet hebben maar het valt toch niet tegen. rond de 1:10,5 a 1: 11,5.

Dat valt zeker niet tegen. Je rijdt misschien iets rustiger maar Shrek deed tussen de 1:8 en 1:10...

Citaat van: Chris op 26-03-2015 09:42:53
Die kleinere kofferruimte had ik wel ingeschat. Maargoed, als het past heb je genoeg ruimte. En vaak is het zo dat hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je gaat meenemen. Dus lijkt het altijd te weinig ;D.

Vaak past het net niet. Ik vind het een beetje onhandige ruimte: 2 kratten achter elkaar in lengterichting past net niet. Pa moppert er nog regelmatig op dat de bagageruimte echt aanzienlijk kleiner is dan die van de XC70 was.

)()()sT

Schitterende auto hoor, maar wat een verbruik voor een diesel  :eusa_shifty:

Sbv

je koopt ze niet om lekker eco 1:20 te gaan rijden. Onder de 1:10 is me nog niet gelukt.

Stroomlijn van baksteen
Awd
Automaat
Mooi roetfilter
wat bredere wielen zonder eco bandjes

aangaande de bagage ruimte ik rij 90% van de tijd alleen en dan gaat het prima alleen soms is de kleine Sander mee en dan gaat het hard met spullen die mee gaan

leons850

Als het goed is heb je de blauwe R ook weer deze week.
Dan kun je altijd nog met die weg, daar past genoeg in. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 26-03-2015 12:19:29
je koopt ze niet om lekker eco 1:20 te gaan rijden. Onder de 1:10 is me nog niet gelukt.

Stroomlijn van baksteen
Awd
Automaat
Mooi roetfilter
wat bredere wielen zonder eco bandjes

Die stroomlijn lijkt nog wel mee te vallen: mijn V70 verbruikt precies evenveel.

Sbv

Na enige tijd buiten de deur logeren is de LBP sinds zaterdagavond weer thuis. Bouke heeft de auto een tijdje gebruikt als vervangend vervoer ten tijde van zijn defecte auto. Er staat nu een eng glimmende auto voor de deur. Vandaag even de zomerwielen er weer op gedaan en alle vloeistoffen nagelopen en waar nodig wat bijgevuld.

De komende tijd eens denken wat ik met de auto ga doen. Ik rij er maar weinig in. Vrouwlief heeft liever de S70R ondanks dat een V70 veeeeeeeeeeeel handiger is.
Ze had recent wel laten weten eventueel interesse te hebben in een V70n R awd mits in flashgreen, met automaat, met open dak en met Atacama interieur. Lastige opgave dus.

Het is dus eens bekijken of ik de LBP in de verkoop ga doen of niet............. :eusa_think: