Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Mooi! Moet langzaam aan maar eens een plan gaan maken....WIL IK OOK.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Chris

Citaat van: Sbv op 06-02-2016 20:53:12

Narvik zelf is eigenlijk niets aan. Ik begrijp best dat de Duitsers dit in de 2e wereldoorlog grotendeels verwoest hebben.

Morgen gaan we weer even terug Zweden in naar Abisko toe voor een Sleedehonden safari en daarna weer terug naar het altijd gezellige Narvik.

Weer een knap staaltje werk van die grote Duitsche projectontwikkelaar ;D!

Mooie foto's steeds San. Erg gave trip! De foto's wakkeren wel iets aan ;).

Sbv

Weer terug in Narvik.

Vanochtend redelijk op tijd opgestaan om naar Abisko in Zeden te gaan. We hadden afspraak om 845 daar echter op ca 20 km van Narvik weg afgesloten door de bergen heen. De E10 tussen Narvik en Kiruna was dicht.. Wij bellen...eh ja het klopt dat de weg dicht is ivm sneeuwval etc...kak..wij hebben om uiterlijk 9 uur een afspraak in Abisko..

Gebeld dat we voor dichte weg stonden en hoe nu verder..Als we om 11 uur maar lieten weten of we 12 uur gingen halen dan ok.
Van anderen die ook stonden te wachten hoorde we opeens dat de weg mogelijk binnen 1 a 2 uur open zou gaan.
Uiteindelijk om ca 10 uur is de weg open gegaan dus hoera.... Omrijden was een tripje van ca 600 km en geen optie..

Vandaag een zeer leuke toch gehad met sledehonden dwars over de heuvels rond Abisko...
Foto's van de toch zelf volgen tzt nog. We krijgen een download link

Allemaal een eigen slede met 4 of 5 honden ervoor en an zorgen dat je niet eraf gaat vallen.

waarschijnlijk morgen allemaal veel spierpijn ;D

Bij terugkomst na de toch was het alweer een aangename -18 graden. Nu in Narvik maar -3

Morgen voor ons een wat luierdag. Denk stukje Lofoten over en dan naar Ulsvag voor overnachting
Mark en Elmar gaan de Lofoten over.
Ronald, Danielle, Mark en zijn vader zitten in de buurt en gaan morgen hopelijk Orca's spotten mits het weer meer zit.

Dindagavond zitten we weer bij elkaar in Mo-i-Rana

Hiker

....En Ewout is alweer thuis.......???
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

maruska

volgens mij gaat MarC met ellie de lofoten op ;D

leuke blog Sbv, doe je dit vaker ? ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 07-02-2016 20:52:49
volgens mij gaat MarC met ellie de lofoten op ;D

leuke blog Sbv, doe je dit vaker ? ^^
Nee. Dit is een eenmalige trip naar Noordkaap in de winter.

Sleutelen doe ik niet zo veel meer en dan vergeet ik al helemaal foto's te maken

Sbv

Vanochtend vertrokken uit Ulvsvag voor ritje naar Mo i Rana.

Het begon met sneeuw en -1 maar gedurende de rit werd het wat warmer. Momenteel +2 graden

De schokbrekers zijn goed getest vandaag en doen het momenteel nog. Leuk als het iets dooit

Een erg mooi stuk om te rijden was rond Semska-Stødi een wat hoger gelegen deel wat gehuld was in een dikke laag sneeuw

Nog een foto van gisterenavond welke wij niet gemaakt hebben maar Mark

Elmar had deze nog gemaakt

MarcoV

elianmars

Sbv

Inmiddels sinds gisterenmiddag bij huize Ewout aanwezig.

Nog wat foto's van onderweg

Op de heenweg hoorden we af en toe al eens een raar kraakje ergens achter.
Vanmiddag hebben de wielen er even af gehaald ivm veel vervuiling aan de binnenzijde van de velg.

Zowel links als rechts zijn de veren achter gebroken :o Inmiddels al nieuwe dempers en veren besteld. Toch leuk dat rotte wegdek met afwisselend ijsplakaten etc op de weg. Auto's rammelen gewoon uit elkaar ;D

Morgenvroeg gaan we weer op gemak naar huis.

Sbv

nog wat atlantikveien foto's

elianmars

Opnieuw mooie foto's, San!

En je hebt nu tenminste weer iets te klussen thuis.

Oh nee, wacht even. Er staat ook nog een gouden koets die aandacht nodig heeft....  :eusa_shifty:  ;D

Sbv

ja erg leuk dat klussen. Stom slap hok kan niet eens tegen een paar 1000 km slechte weg

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R