Olielekkage / probleem met spruitstuk verwijderen

Gestart door polleke_1974, 02-01-2013 12:17:02

Vorige topic - Volgende topic

polleke_1974

Ik zou nog even een update geven over deze onderhoudswerkzaamheden:

Omdat ik alleen buiten kan sleutelen thuis, uiteindelijk maar besloten om bij een doe het zelf garage dit onderhoud te doen.
Ik kon dan tevens gebruik maken van tips en hulp wanneer ik ergens niet uitkwam.

Het losdraaien van alle onderdelen (spruitstuk en alle dingen die daaraan bevestigd zijn kostte me behoorlijk wat tijd.
Sommige bouten waren erg moeilijk los te krijgen en zaten goed 'verstopt'.
Na alles losgedraaid te hebben, kon ik zien dat de carterventilatie inderdaad ernstig vervuild was. Deze zat gewoon potdicht.
Dit moet ook de reden geweest zijn van het olieverbruik en lekken denk ik.

Ik wilde die nieuwe pot er op zetten, maar helaas, de maat was net anders dan de pot die erop zat.
Balen, want na even navraag gedaan te hebben bij de plaatselijke onderdelenhandel, bleek de juiste niet op voorraad en ook
een olieslang om alsnog de boel passend te krijgen had men niet liggen.

Aangezien ik aan het eind van de middag klaar moest zijn, heb ik (ondanks dat hier werd beweerd dat ik dat niets moest doen)  de oliescheider zo goed en kwaad als het kon proberen te reinigen met thinner en remmenreniger.
Een boel zooi kwam eruit. En ik ben er zeker van dat er nog veel in zit, maar ik moest iets.

De boel weer terug gemonteerd en huiswaarts gegaan.
Zit er nu over te denken om dan maar later dezelfde ingreep nog een keer uit te voeren en dan te zorgen voor een olieslang, zodat ik deze nieuwe oliescheider nog kan gebruiken.

In ieder geval bedankt voor de tips. Heeft me wel geholpen tijdens het demonteren en monteren van de verschillende onderdelen :-)

groeten
Maarten