Valt uit koppeling in hoge snelheid+toeren

Gestart door leons850, 26-04-2013 21:36:57

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Hallo,

Mijn 854 valt zoals de titel zegt uit wanneer ik bij "hoge" snelheid uit hoge toeren de koppeling in trap.
Voor de duidelijkheid, laatst reed ik op de snelweg waar ik even een paar auto's inhaalde in z'n 4 met uiteindelijk +-/ 160km/u.
Toen ik er voorbij was trapte ik voor het gemak de koppeling in om hem uit te laten rollen maar de auto sloeg gewoon af, ik liet de koppeling weer opkomen en hij slaat onmiddellijk weer aan alsof er nooit iets gebeurd was.
Nou ben ik gaan proberen wanneer dit allemaal gebeurd,
1e en 2e versnelling is de snelheid (denk ik) niet hoog genoeg en merk je er niets van behalve misschien heel even iets verlaagd stationair (+-/800rpm), 3e versnelling (120km/u) gaat hij wanneer hij weer stationair moet lopen een soort van sputteren maar hij herpakt zich wel en daarna is er niet aan de hand zie ook filmpje, 4e versnelling (160km/u) valt hij inderdaad uit laat je de koppeling opkomen dan slaat hij onmiddellijk weer aan, 5e versnelling heb ik niet geprobeerd want om zo lang zoveel toeren te draaien op gas vind ik geen goed idee.

Op benzine is dit allemaal niet aan de orde, de stappenmotor heb ik voor de zekerheid nog maar een keer gereinigd en dit maakt geen verschil.
Het betreft een 854 2.5 10v lpg-3 vialle AMS uit 1996.
Foutcodes heeft hij niet, actuator is net nieuw en de verdamper is ook nog fris.
Hij rijdt verder ook helemaal goed op benzine en LPG, stationair en oppakken alles gaat zoals het bij een 10v hoort te gaan.   ;D

Mijn verdamper zit als je voor de autostaat links achter de motor tegen de scheiding met de binnenkant van de auto (weet niet hoe je dat stuk plaat noemt misschien hitteschild) gemonteerd met een soort van hitteschild er voor en geen extra luchtaanvoer buizen er bij, ik vermeld dit omdat ik denk dat het met rijwind te maken heeft, tevens heb ik het beroemde plaatje voor de luchtaanvoer buis naar het luchtfilter er nog wel tussen zitten.

Zelf zat ik te denken dat deze niet helemaal lekker meer is, weet alleen niet hoe ik dit kan testen.
Ook is op het filmpje te zien dat de auto heel langzaam in toeren zakt, dit heeft hij altijd al gedaan misschien heeft het er mee te maken ook al weet ik dat met verdampers de toeren langzamer zullen zakken.

Ik ben benieuwd wat jullie denken.

Edit: toevoeging gemaakt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

In dat topic wat je hebt geopend heeft Ludo iets geplaatst, wellicht dat het dat kan zijn..

Citaat van: Ludo op 12-10-2012 22:22:05
Het is een vacuumklepje dat tijdens deceleratie de stappenmotor in een vaste positie zet.
Daardoor word de afsluiter op de verdamper gesloten, waardoor er geen gas naar de motor kan.
Wanneer een ingesteld toerental bereikt word, gaat het klepje weer open en werkt de stappenmotor weer.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 26-04-2013 22:05:39
In dat topic wat je hebt geopend heeft Ludo iets geplaatst, wellicht dat het dat kan zijn..

Citaat van: Ludo op 12-10-2012 22:22:05
Het is een vacuumklepje dat tijdens deceleratie de stappenmotor in een vaste positie zet.
Daardoor word de afsluiter op de verdamper gesloten, waardoor er geen gas naar de motor kan.
Wanneer een ingesteld toerental bereikt word, gaat het klepje weer open en werkt de stappenmotor weer.

Vandaar dat ik hem ook heb genoemd maar ik weet niet wat ik er mee moet.  :eusa_wall:
je kan de veerdruk van 't klepje er mee stellen maar ik krijg geen reactie...
Help?  ???
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Die LPG boer in Doornspijk (van der Weide) misschien een optie, als je hem even belt dan kun je ook vaak terecht op zaterdag ochtend. Heb wel goeie ervaringen met dit bedrijfje, schappelijke vent die je graag verder wil helpen

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 26-04-2013 22:26:09
Die LPG boer in Doornspijk (van der Weide) misschien een optie, als je hem even belt dan kun je ook vaak terecht op zaterdag ochtend. Heb wel goeie ervaringen met dit bedrijfje, schappelijke vent die je graag verder wil helpen

Ik ga morgen even bellen misschien dat hij het zo even kan oplossen. ;D

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 26-04-2013 22:28:42
Citaat van: henry classic v70 op 26-04-2013 22:26:09

Ik ga morgen even bellen misschien dat hij het zo even kan oplossen. ;D

Als je 'm vroeg belt kun je waarschijnlijk nog wel langs komen, volgens mij heeft hij de werkplaats open tot 12:00 uur

Ludo

Als die lpg boer een signalite heeft, kan hij de afstelling van het vacuumklepje zó aflezen.  :D

leons850

Citaat van: Ludo op 26-04-2013 23:02:31
Als die lpg boer een signalite heeft, kan hij de afstelling van het vacuumklepje zó aflezen.  :D

Dat gaan we vragen ;D
Bedankt voor de tip.

henry classic v70

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 28-04-2013 08:00:18
Is het nog gelukt gisteren?

Helaas nog niet ik had 's ochtends andere verplichtingen...