Licht inhouden bij ingedrukt rempedaal

Gestart door Goud, 12-02-2013 11:42:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goud

Als ik stilsta met ingedrukt rempedaal houdt de motor licht in, loopt minder mooi, de hele auto trilt///bromt.

-V70  TDI,'98 , 435000 km
-Het lijkt zich alleen voor te doen met koude motor
-stationait staat iets te laag, bij laatste pomptimingcontrole bij Terlouw, +/- 3500 km geleden, is het toerental  naar beneden gezet, stond op 900 nu op 800 (op hun computer). 
-Ongeveer tegelijkertijd heb ik de vacuumpomp vervangen.

Zou het slechts het (iets) te lage stationair zijn? Of ligt het aan mijn billige (ebay.de) vacuumpomp?

bij voorbaat dank voor uw input!
groet
Goud

-D©©©L-

Is deze auto voorzien van een handmatige- of een automatische versnellingsbak?

Goud

Ja vergeten te vermelden, het gaat om een handbak.

groet
Goud

-D©©©L-

Heb je de 3 motorsteunen en de 4 reactiearm rubbers al nagezien?

elianmars

Bij mijn vorige wagen (2.5D) had ik alle motorsteunen vernieuwd, maar het trillen/brommen met voet op de rem bleef.
Anderen hebben dit ook. Hoort blijkbaar bij deze wagens.

850t5sound

Je rembekrachtiger werk via de vacuumdruk van je spruitstuk. Bij een 340 ook een keer gehad.
Het stationair toerental stond te laag voor het mooi, en als je dan remde viel de motor soms uit.
Probeer maar eens met stationair draaiende motor stevig en snel achter elkaar pompend te remmen.
Je zult merken dat dit invloed heeft op je toerental(teller).
De 850 moet op 850 +- 50 toeren stationair draaien. 800 toeren kan dan misschien
net te laag zijn en moet je hem iets afstellen.

Groet

Hiker

Dit heeft de mijne ook......en tot gister reed hij als een trein. .........


















........sinds gister niet meer weggeweest..... ;D ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

NinaPaul

Citaat van: 850t5sound op 12-02-2013 12:37:55
Je rembekrachtiger werk via de vacuumdruk van je spruitstuk. Bij een 340 ook een keer gehad.
Het stationair toerental stond te laag voor het mooi, en als je dan remde viel de motor soms uit.
Probeer maar eens met stationair draaiende motor stevig en snel achter elkaar pompend te remmen.
Je zult merken dat dit invloed heeft op je toerental(teller).
De 850 moet op 850 +- 50 toeren stationair draaien. 800 toeren kan dan misschien
net te laag zijn en moet je hem iets afstellen.

Groet

Het is een diesel! die heeft geen vacuüm in het spruitstuk. (Maar een vacuüm pomp voor de bekrachtiger).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Goud

de motorsteunen en reactiearmrubbers had ik niet aan gedacht. Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit naar gekeken. Los van het feit dat dit misschien een oplossing is zou ik ze sowieso eens moeten inspecteren.  Hoe zie ik dat een motorsteun-rubber aan vervanging toe is, moet ik proberen met een breekijzer te wrikken, zakt het duidelijk uit of scheurt het rubber van het staal?

dank
groet
Goud