Bracket 302mm remupgrade

Gestart door zuid, 07-01-2013 08:03:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Vind het een geweldig mooi project om te volgen en chapeau voor alle moeite die er al inzit en het ontwerpen van de bracket  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:.

Maar nu ben ik niet zo slim en vraag ik me af of het niet makkelijker is om zoiets te maken voor een remtang die gewoon overal verkrijgbaar is ??  Of stel ik nu een hele domme vraag ??

walter_t


Geintresseerden:
1: zuid
2: triton
3: BenB
4: maartendeb
5: MikeyQR
6: Martijn_B
7: Arjanestate
8: Sbv
9: spekkie99
10: 855Champagne
11: walter_t

jeroen74

Er zijn niet zoveel auto's die met 4 pots klauwen zijn uitgerust, dus de spoeling lijkt me vrij dun als je geen klauwen van een exotisch model wil; al helemaal gezien het feit dat dit ook nog moet concurreren met een BBK. En zal ook mechanisch compatibel moeten zijn. Was een ander draadje over geloof ik.

innocenti

Citaat van: spekkie99 op 07-01-2013 11:20:14
Is het slim om even te passen met een aantal volvo velgen?

Titan
Volan
Perfo
De passing kan je redelijk snel controren. ZUID heeft aangegeven dat de klauw 58mm uitsteekt vanaf het remoppervlak gemeten. Dus met een rolmaat of schuifmaat kan je bij de velgen deze mat redelijk snel globaal controleren.

16" satelites is deze maar tussen de 45 en 50mm. En past dus niet zonder spacers.

BenC70ES

Citaat van: innocenti op 08-01-2013 21:18:30
Citaat van: spekkie99 op 07-01-2013 11:20:14
Is het slim om even te passen met een aantal volvo velgen?

Titan
Volan
Perfo

16" satelites is deze maar tussen de 45 en 50mm. En past dus niet zonder spacers.

18" Triton schat ik ook op een 48-50mm...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sbv

Dan zullen enkel pegs wel zonder spaces de velgen zijn die gelijk passen

zuid

Wat ik zelf al haf verwacht is dat je spacers nodig hebt.
Alfa's hebben een hele andere offset, moest op me fiat ook 7mm spacers gebruiken.
In die tijd zelf even gemaakt haha ipv 100 euro uitgeven.

Nu heb ik nog wel een vraag...
Zijn alle fuseen gelijk van de volvo 850..?

Ben blij dat de intresse zo erg groot is!
Zal morgen nog wat dingen uitwerken qua bracket.
En zal dan ook de mensen die geintresseerd zijn een pb sturen.
Want dan wil ik dit weekend de eerste sets maken.

Sbv

Bij mijn weten zijn alle fuse stukken van 850 gelijk.

Als er spaces nodig zijn, dan haak ik af bij de titan velgen. Het zal meten worden. Zo even garage in wat er aan ruimte is bij de titan

V70geRwin

Heb zeker interesse maar die is pas definitief als het hele plaatje compleet is  ;)
Dus welke klauwen en verkrijgbaarheid, offset en spacers bij welke velg.

Spacers is voor mij ook een no-go.
Dan zijn er ook andere leuke sets nl.
Het zou juist mooi zijn nu een fatsoenlijke set te hebben die achter de meest gangbare velgen past zonder spacer!

BenB

Haha ...wie o wie heeft de set van Marktplaats gekocht? Is sowieso iemand van hierrrr  ;D

Maareh, moet idd wel duidelijk zijn wat past en of die klauwen ergens te vinden zijn voor iedereen!

dehaaz

Citaat van: BenB op 09-01-2013 00:08:04
Haha ...wie o wie heeft de set van Marktplaats gekocht? Is sowieso iemand van hierrrr  ;D

Maareh, moet idd wel duidelijk zijn wat past en of die klauwen ergens te vinden zijn voor iedereen!

staat nog een setje op toch!  Ik ga dit topic ook volgen!!

elianmars

Jep. Advertentie is weer geplaatst: KLIK

Je zou eens kunnen informeren of er meer setjes beschikbaar zijn. Misschien is een groupbuy een optie?

Sbv

Citaat van: BenB op 09-01-2013 00:08:04
Haha ...wie o wie heeft de set van Marktplaats gekocht? Is sowieso iemand van hierrrr  ;D

Maareh, moet idd wel duidelijk zijn wat past en of die klauwen ergens te vinden zijn voor iedereen!
Jij toch ?

BenB

Citaat van: Sbv op 09-01-2013 07:13:19
Citaat van: BenB op 09-01-2013 00:08:04
Haha ...wie o wie heeft de set van Marktplaats gekocht? Is sowieso iemand van hierrrr  ;D

Maareh, moet idd wel duidelijk zijn wat past en of die klauwen ergens te vinden zijn voor iedereen!
Jij toch ?

Nee helaas ;D

maartendeb

Hmm vanavond maar even meten met een Comet erop. 58mm is wel veel vermoed ik. Ik heb toch het liefst ook geen spacers aan de voorkant.