Waar gaat die vacuumslang heen?

Gestart door Hobbit, 07-05-2014 22:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hobbit

Vandaag gezocht naar het fluitende geluid wat bij de stuurpomp vandaan kwam.
Dit bleek het vacuumslangetje die daar in de buurt zit (op het inlaatspruitstuk) te zijn deze tijdelijk getracht te fixen door er een stukkie tape op te plakken maar daardoor is de motor gaan stotteren bij stationair. :eusa_doh: :eusa_wall:

Nu is de vraag waar gaat dat slangetje heen? ik kan hem niet volgen.
En wat voor slang moet ik gaan gebruiken? ???

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hans Duiven

Naar de brandstofdrukregelaar?

Ries van de Zilverschuit

Die gaat toch onder het spruitstuk door naar de luchtinlaatbuis tussen het luchtfilter en de turbo? Bij turbomotoren dan. Als het goed is, zit het slangetje met een knietje op het spruitstuk. Die is te vernieuwen en te leveren door de dealer.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Hobbit

Wel geprobeerd maar dat zijn niets zeggende foto's geworden.
Hij zit rechts (in rij richting natuurlijk) ( dus voor de kijkers links) op het uiteinde van het inlaatspruitstuk.
En gaat direct naar achter langs het blok op en dan ben ik hem kwijt.

Hobbit

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 07-05-2014 22:15:31
Die gaat toch onder het spruitstuk door naar de luchtinlaatbuis tussen het luchtfilter en de turbo? Bij turbomotoren dan. Als het goed is, zit het slangetje met een knietje op het spruitstuk. Die is te vernieuwen en te leveren door de dealer.

Is idd een T-5 en dat knietje lijkt wel een gewone slang kan dat kloppen?

Ludo

De slang gaat van spruitstuk naar de ptc nippel op de inlaatbuis.
Hier staan wat afbeeldingen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50224.0.html

Ludo

Even de afbeelding gejat.  :eusa_shhh:

Nr 10 is de slang.

Ries van de Zilverschuit

En 13 het knietje waar ik het over had.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

classicT5

Je hebt ook nog kans dat die leiding uitgedroogd is. Is van hard plastic, maar mijn ervaring is dat ze na verloop van tijd knetterhard worden en dan makkelijk breken. Zou zomaar kunnen dat die naast de aansluiting op een andere plek gebroken is.

Ik zou een nieuwe halen bij de dealer, is dan een mantel met 2 slangen, 1x voor aansluiting op je spruitstuk, 1x voor aansluiting op je carterventilatie. Nadeel, je zult waarschijnlijk je spruitstuk dan moeten loshalen, slang loopt daar onderdoor. Als je dan toch bezig bent en je weet niet wanneer je carterventilatie is vernieuwd, kun je die ook meteen vervangen.