Koppakking

Gestart door Mick, 05-10-2004 14:59:01

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Mocht het toch de koppakking zijn: Ik heb ook veel brommer sleutelervaring en inmiddels sleutel ik ook al wat jaren aan mijn 850. Ik ben natuurlijk niet direct met het moeilijkste begonnen maar stap voor stap. Totdat de koppakking van mijn vader's Deawoo lek was... hihi, Volvo 850 hayes boek erbij en gewoon begonnen.

- Je moet redelijk wat gereedschap hebben
- Voldoende eigenwaarde hebben om je niet af te laten schrikken door dees of gene...
- Goed onthouden waar alles vandaan komt
- Extra goed letten op de distributie zooi
- Een fiets bij de hand hebben voor als je nog wat nodig hebt... pleisters ofzo.
- Een dag reserveren voor uitelkaar
- Een dag reserveren voor inelkaar (bij voorkeur na de dag uitelkaar zodat je alles nog weet...)
- Heel hard kunnen lachen als je het na 2 dagen gefikst hebt
- Een week lang olie en koelwater bijhouden en daarna opgelucht nog een keer nagenieten van alle sleutelervaring
- Je Volvo nooit meer weg brengen voor iets wat je zelf beter kunt...

Haha, Succes!

Gr, Michiel
(Hoop dat je vader geen deawoo heeft... )
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Mick

De prijs was ernaar, en ik zocht een restauratie project, om te kijken of ik op enige wijze verstand zou kunnen krijgen van het motorische gedeelte van een volvo.

Wat doet ie:

- Er ligt GEEN olie op de garage vloer
- Er komt geen "Mayonaise" op mijn olie peilstok
- Heb de ring van de olie afsluitdop nog niet gecontroleerd, ga ik straks doen
- Gebruikt niet al te gek veel olie

Als ik het zo eens hoor, zou dit inderdaad kunnen liggen aan een lekke dop!

Ik zal straks de dop nakijken, olie netjes weghalen en kijken wat ie doet.

Mijn welgemeende dank.

Mick. :)
P.s. Bedankt voor alle reacties - ga eerst (en was ik toch al van plan) een sleutel handleiding van Hayes bestellen!
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Mick

Mijn vader heeft mijn volvo 460! (volvo runs in the family!!!!)
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

bartp

Als je zelf niet zo veel ervaring hebt met auto's, zou ik er niet aan beginnen om de koppakking te vervangen! Er komt nog al wat technische kennis bij kijken.
B.v. - nokkenassentiming (distributieriem moet er perse van af) ** Dit moet        ook als je alleen de klepdekselpakking vervangt. De nokkenassen hebben geen aparte lagers. Dit is geintregeerd in klepdeksel en kop.
      - nokkenaskeerringen
      - hydraulische klepstoters moeten uit elkaar en LEEGGEMAAKT worden!!!!
      - Kop vlakken (alle onderdelen, die in de weg zitten, moeten eraf
      - en het BELANGRIJKSTE, de kopbouten. Dit zijn zogenaamde rekbouten. Je zet ze met een moment vast, lost ze vervolgens een aantal graden op en trekt ze daarna (uit mijn hoofd) 130 graden aan!! Hierbij moet je echt weten wat je aan het doen bent!!!

Ik wil je niet ontmoedigen of zo, maar zorg ervoor dat je een expert erbij hebt!
Ik ben van origine ook automonteur en heb al vaker een kop eraf gehaald, maar ik was blij met de kennis van mijn zwager, die revisiemonteur is.
Overigens heb ik mijn motorblok (850, 2.5) compleet gereviseerd.

Succes!!

Bartp

Mick

Dank voor al jullie bijdragen, echter ik was het al niet meer van plan aangezien er een behoorlijke twijfel bestaat of dit het ook wel is. Naar ik heb vernomen, zal het eerder het geval zijn dat de injectoren lekken, dit moet "eenvoudig" te herstellen zijn. Ga ik 't weekend een kijkje bij nemen.....

s©ub@

zet je dan ff het onderwerp als voltooid? ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!