Volvo 850 rijdt niet meer op LPG

Gestart door bnijwening, 21-01-2013 11:08:25

Vorige topic - Volgende topic

bnijwening

Hallo,

Ik heb een volvo 850 GLE E2 uit 1991.
Sinds afgelopen weekend rijdt hij niet meer op gas.
Naast het stuur heb ik een knopje met een lampje dat groen moet branden als ik gas rij en rood als ik benzine rij.
Afgelopen zaterdag wou ik hem starten maar brandt het lampje helemaal niet meer.
Als ik hem in druk schakelt hij niet over.
Wie kan mij helpen?
Had het vermoeden dat het aan de zekering lag maar de zekering in het zekeringkastje is goed.

Gr,
Bert

bnijwening

Oja nog een aanvulling. Ook de brandstof meter doet het op eens niet meer.

Matthieu123

Omschakelrelais?

Heb je foutcodes?

GeertG

Ervan uitgaande dat er een installatie met een verdamper in zit  :eusa_think:

- echt wel gas aanwezig?
- niveau koelvloeistof?

Verdamper zou ook bevroren kunnen zijn. Lukt het omschakelen ook niet na een tijdje rijden?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

bnijwening

Inmiddels ben ik wat wijzer geworden.
1 van de zekering was kapot. Deze springt eruit zodra ik overschakel naar gas.
Gas tank zit helemaal vol en er is voldoende koelvloeistof aanwezig.
Omschakelen na een tijdje rijden heb ik nog niet geprobeerd.

Foutcodes heb ik nog niet naar gekeken. Zal ik ook even nagaan.

Broabander

Heb je het nu over de 'zwevende zekering' onder het KVS tankje? Die was bij mij eens de boosdoener. En nadat er een koelvloeistofslang was gesprongen wilde hij pas weer op gas nadat er weer voldoende kvs in het systeem zat.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

timj

dit probleem heb ik ook gehad jaar of 4/5 geleden toen heb ik hem bij Jos van Ommeren gebracht lpg knakker in Haarlem en die had toen de bedrading vervangen van dat knopje bleek corrosie in te ztiten in mijn geval misschien kan je er wat mee..
suc6 ;)

grt
tim

jeroen74

Als die zekering er elke keer uit vliegt is er duidelijk iets elektrisch niet in orde. Een kapotte zekering is altijd een symptoom.

Ik vermoed een kortsluiting in een van de afsluiters bij de verdamper; de plastic bescherming die er om de spoel zit wil nog weleens scheuren en dan heeft weer en wind vrij spel op de koperdraadjes daarvan.

bnijwening

Ik heb inmiddels de foutcode ook uitgelezen.
Het zijn er 2:
* Snelheidssignaal 12 pulsen
kortgesloten aan accuspanning
* Open verbinding
brandstofmetersensor

Ga morgen verder met mijn zoek tocht. Alvast bedankt voor alle tips.

bnijwening

Na veel prutsen en talloze zekeringen verder ben ik erachter dat bij de linker koplamp ergens kortsluiting zit.
Zag daar rook vandaan komen.

Ga morgenochtend de kabels controleren.
Ga er tenminste vanuit dat het een kabel is of zou het ook nog wat anders kunnen zijn?

jeroen74

Bij mij zit de verdamper aan de linkerkant, onder de akku. Als jij dezelfde installatie heb als ik en het is wat ik denk wat het is, zou het best wel eens kunnen dat daar rook vandaan komt ;)