Alternatief voor vastzetten spatlappen + plastic beplating?

Gestart door CharlieFox, 23-12-2012 20:14:46

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Raakt bij mij hier en daar wat los. O.a. door stoeprand raken met parkeren. Ik zag dat eea met trek / popnagels bevestigt zit. Dus van de week naar de Volvo dealer geweest in Noord: "Doet u er maar 20 of zo". Totdat ik de nota kreeg. Liefst € 20,- excl btw natuurlijk! Dat vond ik toch echt wat te gortig voor slechts wat klinknageltjes. Die dingen haal je per kilo voor enkele Euro's. Heb er 7 afgenomen om de man toch ter wille te zijn ...

Verschil is echter wel dat die "Volvo" dingen een vrij grote kop hebben (in diameter) dus groot draagvlak. Ik zou iets kunnen doen met ringetjes onder een ordinaire huis tuin en keuken treknagel, maar wellicht heeft iemand anders een betere oplossing?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Broabander

De huis-tuin-keuken klinknagels (de bouwmarkt nagels) zijn niet lang genoeg. Klink ze vast en je trekt ze zo weer los. Met een ringetje pakken ze niet eens.

Toch maar de Volvo nagels halen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Hans Duiven

Je kan er ook dikke zelftappers in draaien.

Hoh!  :o Dat zag ik bij mijn eerste 850 T-5 in 2000, toen de algemene garagist de distributieriem had vervangen .
Ik dacht dat ik flipte. Was ook mijn laatste onderhoud aldaar, daarna naar Brouwer.

triton

Ik heb aan de achterzijde gewoon plaatwerk schroeven erin zitten met 10 mm kop.
Gebruiken ze voor plaatwerk aan gevels
Professioneel raddraaier

francois

als je een keer in de omgeving van sittard kom dan mail even heb er nog wel een paar voor je  ;D

grfr