Een vreemde eend in de bijt...

Gestart door jannibal, 13-06-2012 02:02:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben

Citaat van: Julian op 14-06-2012 16:02:54
Citaat van: Boeijke op 14-06-2012 13:28:03
Citaat van: Midicijnman op 14-06-2012 12:55:39
Citaat van: Julian op 14-06-2012 12:13:56
...440/S40 is niet echt iets van iemand die zijn eerste auto koopt ;D

Want?

Tja...  vraag ik me ook af.  Raar oordeel van iemand die nog niet eens mag lessen

Willem, is niet mijn eigen persoonlijke oordeel maar heb ook wel eens in een 440 meegereden en mijn oom heeft er eentje gehad.

Julian, ik ben ervaringsdeskundige, heb er zelf een gehad, een 440GLT de TT-04-RV en er bijna 100.000 km mee gereden.
Was de opvolger van m'n Golf in 1990. Sinds die 440 ben ik bij Volvo gebleven.

Auk

400-series zijn geweldige rijders auto's, alleen mist het de kwaliteiten die men van Volvo gewend is. Idem aan de eerste generaties x40. Dat de kwaliteiten zo "matig" waren kwam omdat Volvo in die periode meer focus gelegd heeft op de 800-serie en de daar op volgende x70's.

Enfin, ook ik ben begonnen met een 400-serie en ben er zelfs NU na al die kilometers met "echte" Volvo's altijd weer lyrisch over als ik mezelf uit mijn 480 vouw. Vouwen ja, want het nadeel is dat je met 2meter+ niet heel goed met je hoofd weg kan.

Hoop niet dat het schelden in de kerk is maar persoonlijk vind ik de 800- en x70-series wat zwaarder en lomper rijden en heb ik meer rij- en stuurplezier in mijn 480's.
Auke
Volvo. for life

Julian

Citaat van: Auk op 14-06-2012 16:20:17
400-series zijn geweldige rijders auto's, alleen mist het de kwaliteiten die men van Volvo gewend is. Idem aan de eerste generaties x40. Dat de kwaliteiten zo "matig" waren kwam omdat Volvo in die periode meer focus gelegd heeft op de 800-serie en de daar op volgende x70's.

Enfin, ook ik ben begonnen met een 400-serie en ben er zelfs NU na al die kilometers met "echte" Volvo's altijd weer lyrisch over als ik mezelf uit mijn 480 vouw. Vouwen ja, want het nadeel is dat je met 2meter+ niet heel goed met je hoofd weg kan.

Hoop niet dat het schelden in de kerk is maar persoonlijk vind ik de 800- en x70-series wat zwaarder en lomper rijden en heb ik meer rij- en stuurplezier in mijn 480's.
Dat klopt helemaal Auk! Is iets anders dan volvo inderdaad. Ik wil ook niet zeggen dat het barrels zijn maar mijn oom vond juist zijn 1998 volvo v70R saffron meer rijplezier hebben dan zijn 440 die hij daarvoor had.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Auk

Plezier kent vele definities en is per persoon natuurlijk ook anders. Ga maar na, we hadden het eerder ook over het automaten/handbak verhaal ;)

Ik zou zeggen, straks als je je rijbewijs hebt lekker gaan uitproberen.
Auke
Volvo. for life

Turbobiker

Citaat van: Julian op 14-06-2012 16:32:03
...maar mijn oom vond juist zijn 1998 volvo v70R saffron meer rijplezier hebben dan zijn 440 die hij daarvoor had.

Duh :eusa_doh:

Dat had nu niemand kunnen verzinnen...
De Tussenpaus

Boeijke

440 is juist een goede auto om te beginnen.
Niet te duur in aanschaf, verzekering en belasting.

Relatief simpel en degelijk.

Kwam alleen over als je eigen mening.

Turbobiker

Citaat van: Boeijke op 14-06-2012 17:03:20
440 is juist een goede auto om te beginnen.
Niet te duur in aanschaf, verzekering en belasting.

En misschien dan wel niet zo leuk als een V70R, maar met het lage gewicht en niet eens slechte wegligging kun je in de bochten een hoop lol hebben!
De Tussenpaus

jannibal

Een vriend van me heeft er onlangs eentje gekocht, een 1.8 440 uit 96. en ik moet zeggen dat ik daar met mijn 1.94m prima in zit, erg comfortabele stoelen en goed rijcomfort. Mijn lesauto is een splinternieuwe polo die bij drempels met 25km per uur een hersenschudding oplevert, David (die vriend) neemt die zelfde drempels met 60 en je voelt er bijna niks van!

Met andere woorden: het is wellicht geen "echte volvo", maar het zijn zeker geen slechte auto's, daar was ik al achter. De vraag is alleen: heeft het voor een paar honderd euro meer zin om een '97 of '98 S40 aan te schaffen? (geen renault blok meer!)

Bijvoorbeeld deze:

http://www.autodealers.nl/Volvo/S40-2.0-exclusive/2875/1260167/details.aspx

of deze:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=214719248

Ben

Persoonlijk vind ik een 400 serie leuker dan de S/V40

Boemeltje

440 (zeker de 2.0) zijn fijne wagens. Veel auto voor ontzettend weinig geld, zowel in aanschaf als in maandelijkse lasten.

De 2 liter heeft veel pit, iets wat je in een volgende 'doorsnee' auto nog maar weer terug moet vinden. Zorg wel voor goede banden, want op zo'n gewicht willen ze vlot wat doorspinnen :D Verder zijn ze natuurlijk berucht om de roestende wielkasten, let er een beetje op bij aanschaf.

Natuurlijk zijn ze niet best geïsoleerd, maar wat wil je op een auto van 1000 kilo. Wat dat betreft is ook de PH1 S40 een stuk beter, maar die zijn meteen 200 kilo zwaarder én een stukje trager. Ze zitten echter wel een tikje beter!

jannibal

Citaat van: Boemeltje op 14-06-2012 19:48:06
440 (zeker de 2.0) zijn fijne wagens. Veel auto voor ontzettend weinig geld, zowel in aanschaf als in maandelijkse lasten.

De 2 liter heeft veel pit, iets wat je in een volgende 'doorsnee' auto nog maar weer terug moet vinden. Zorg wel voor goede banden, want op zo'n gewicht willen ze vlot wat doorspinnen :D Verder zijn ze natuurlijk berucht om de roestende wielkasten, let er een beetje op bij aanschaf.

Natuurlijk zijn ze niet best geïsoleerd, maar wat wil je op een auto van 1000 kilo. Wat dat betreft is ook de PH1 S40 een stuk beter, maar die zijn meteen 200 kilo zwaarder én een stukje trager. Ze zitten echter wel een tikje beter!

Zoveel trager zullen die s40's niet zijn toch? ze hebben wel 16 kleppen, dus het motortje loopt een stuk soepeler en heeft meer vermogen.

dielie850

En een 740 (turbo) dan is dat niks?
Ik had 1 dag mn rijbewijs (18) en heb toen een 740 TIC gekocht en voor maar 11 euries per maand kunnen verzekeren ;D
Maar een 850R of T-5R op jonge leeftijd verzekeren moet toch niet zo duur zijn et zijn toch maar ouwe lullenbakken?
Ik ben ook op mn 20e bezig geweest met een V70R en die zou me evenveel kosten als mn 850 :D

jannibal

nou ik heb nog eens goed rondgekeken, goed nagedacht en het volvo40forum uitgepluisd... en ik denk dat ik nog even doorspaar en voor een phase 1,5 of phase 2 s40 ga! 1.8 blok met 125pk lijkt me voldoende voor die 1250 kilo, en vanaf de phase 1.5 zijn de renault versnellingsbakken vervangen voor dezelfde exemplaren die men in de 850 en v70 terug vind. kortom: ze zullen denk ik wat betrouwbaarder zijn. ook zijn ze toch wat moderner en (naar mijn mening) mooier dan de oude 400 serie.

En qua kosten maakt t weinig uit: wat ik aan wegenbelasting meer betaal bespaar ik weer op benzine (als het goed is). als ik david moet geloven rijd hij in zijn 440 niet meer dan 1 op 10, daar moet een s40 1.8 wel beter presteren denk ik zo... als het zo ver is zal ik wel weer wat laten horen!

The Volvoboy

Vanaf MY98 heb je inderdaad de 2.0T en de T4 met een M56 bak (dezelfde als in de 850/870). Vanaf MY00 komt daar de ongeblazen 2.0 bij, en vanaf MY03 heb je ook de 1.8 met de M56 bak ;) Succes met je keuze!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km