Velgen voor een Alter-1

Gestart door ZC3rr0r, 15-01-2013 12:31:06

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Dat zijn ook erg leuke vlegen, alleen ben ik persoonlijk niet echt weg van die Mille Miglia opdruk op de spaak.
Maar ik begrijp dat dit Alfa velgen zijn uit je blog?

Welk model als ik vragen mag? Want dan ga ik onder de Alfisti eens rondshoppen :)

UserID6342

Mille Miglia heeft heel veel velgen voor verschillende merken auto's gemaakt in de jaren 80 en 90.  Had ze ook onder mijn vorige auto's liggen, die Ben nu heeft overgenomen.  Erg fijne en mooie velgen vind ik het.

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 21-01-2013 16:23:28
Mille Miglia heeft heel veel velgen voor verschillende merken auto's gemaakt in de jaren 80 en 90.  Had ze ook onder mijn vorige auto's liggen, die Ben nu heeft overgenomen.  Erg fijne en mooie velgen vind ik het.

Oke, dat is duidelijk :)
Zal daar ook eens naar kijken (of hebben ze allemaal die uitgefreesde mille miglia op de spaak?).

UserID6342

Nope, alleen het middenplaatje zie ook Blog van Big Ben.

ZC3rr0r

Ik heb inmiddels op MP wel iets gevonden dat er stock uitziet, maar ook erg mooi is (imho).
Ben nog aan het kijken of het naafgat overeen komt, maar wat denken jullie hiervan:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/porsche-onderdelen/m630246174-oz-velgen-steek-4x108.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

big ben

Naafgat van een porsche is 57,1 mm misschien kun je het uitdraaien tot 65,1  :eusa_think:

:)

ZC3rr0r

Wow Ben, die velgen op de 1e foto zijn heel erg mooi!

Ivm naafgat gaan die OZjes het denk ik niet worden, we zoeken verder.

UserID6342

Ook jij kunt te ver gaan he Jorn ;D.  De velgen op de 2e foto zijn mijn oude velgen.  Zien er nu tijdelijk even niet uit, maar dat gaat helemaal goed komen bij Ben.

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 24-01-2013 18:33:01
Ook jij kunt te ver gaan he Jorn ;D.  De velgen op de 2e foto zijn mijn oude velgen.  Zien er nu tijdelijk even niet uit, maar dat gaat helemaal goed komen bij Ben.

Ik heb helemaal niks gezegd over die 2e foto Dirk, dat verzin je er helemaal zelf bij :P

UserID6342

ZC3rr0r

Naafgat van die.OZjes is 65.1 dus dat gaat passen :) :)
Kijken of ik er met.de verkoper uit kom qua prijs en zo ja, dan heb ik binnenkort de zomerset binnen :)

ZC3rr0r

En we zijn eruit :)

150 euro voor 4 nette velgen incl banden.
Niet slecht, al zeg ik het zelf :)

Ga ze binnenkort ophalen, dan doe ik er ook gelijk ff paar fototjes van maken voor een sfeerimpressie :)

ZC3rr0r

Dilemma...heb de velgen opgehaald en ze zien er op zich redelijk goed uit.

Slechts een velg heeft stoeprandschade, en dat wil ik graag netjes repareren.
De velg in kwestie:

Normaliter zou ik daarvoor naar een Velgen Dokter/Guru toegaan en de rand laten polijsten, maar ik twijfel een beetje.
De overige velgen hebben namelijk ook een (beetje) (lak)schade, zoals ik hieronder heb gepoogd te fotograferen:

Ergens heb ik zoiets van "Als je het doet, doe het dan ook goed" maar als ik de prijzen hoor/zie die links en rechts worden gerekend voor het spuiten danwel poedercoaten van velgen, dan ismet dat wel heel gortig.
Als alternatief zou ik het zelf kunnen proberen te herstellen met een spuitbus (hier heb ik alleen geen ervaring mee).

Wat denken jullie?

Kan ik inderdaad beter op zoek naar een velgenhersteller?
En zal ik dan alleen van de beschadigde velg de rand laten polijsten? Of de heele rambam in een keer goed doen (zo ja: Wie kent een betaalbaar adres)?

Of klinkt zelf doen stukken moeilijker dan het is en moet ik me daar gewoon op storten (en wat kan er allemaal fout?)?

kulk

Plastidip misschien?

Jij was het toch die toentertijd wilde ideeen had om een hele auto te dippen?  ;D

ZC3rr0r

Citaat van: kulk op 28-01-2013 21:27:33
Plastidip misschien?

Jij was het toch die toentertijd wilde ideeen had om een hele auto te dippen?  ;D

Plastidip is een gruwelijk gaaf spulletje, dat zeker.
Enige nadeel is dat het erg lastig is een beetje overtuigend zilvergrijs te mengen met dat spul.

Ben overigens niet van plan deze velgen zwart te spuiten ofzo.
Moet wel een beetje netjes overkomen ;)